ABANGKU SUAMIKU (8)

1.5K 38 0
                                    

"Apa yang aku dah buat kat kau semalam? Seperti mana yang kau nampak sekarang, aku, kau atas katil bersama. So, what do you think, my younger sister?"

"NOOOOOOOOO. APA YANG AKU DAH BUAT NIII?!"

"HAHAHAHAHAHAHA! WOI, RELAX ARR."

"NAK RELAX APANYA KALAU BENDA NI DAH BERLAKU!"

"Aduhhh, serius sangatlah kau ni Wina. Macam ni, aku kalau tidur pakai baju memang tak selesa, jadi aku buka lah baju. Lepastu, yang kau jadi macam tu sebab salah kau sendiri ye."

"Salah aku sendiri?" "Yelah, salah kau sebab minum arak lepastu jadi macam tak senonoh. Kau yang buka sendiri baju kau. Aku just lempar je selimut sebab kau tu buat aku tidur tak nyenyak tau."

"Betul ke ni? Kau jangan tipu." "Apa nak tipu pulak, betul la. Kau ingat, aku teringin sangat ke dengan kau tu? Lagipun, salah kau sendiri, not me."

"Hm, kalau macamtu aku percayalah cakap aku. Tapi, kalau aku pregnant, kau kena bertanggungjawab, faham?!"

"Ok fine. Melainkan kalau itu bukan anak aku, aku takkan bertanggungjawab."

Semasa di tempat kerja,

"Haii Cik Wina, termenung jauh nampak. Teringat sapa tu?" Tanya Nadira sambil mengusik Mawar.

"Eh, mana ada. Kau ni Dira, pandai-pandai je." "Wina, aku tengok kau ni single, cuba kau couple." "Taknak lah. Aku taknak couple."

"Hm, suka hati kaulah Wina. Aku hujung bulan ni nak bertunang, nanti kau datang eh." "Ok."

"Kau dah nak bertunang?" Tanya Hazmi kepada Nadira.

"Yelah. Kenapa, tak percaya?" "Taklah. Kau nak bertunang dengan sapa?" "Nanti kau tengok sendiri lah ye. Biarlah rahsia."

Sementara di rumah,

"Honey, saya rasa anak perempuan kita tu kena kahwinlah. Dia kan dah besar." "Betul tu baby. Saya pun rasa macamtu. Tapi, Wina tu dah ada calon ke?"

"Hmm, saya rasa takde. Tapi kalau takde pun takpe. Saya dah ada calonnya." "Sapa calon tu?"

"Eydeen!" "APA? EYDEEN?"

"Yes, Eydeen." "Saya rasa, dia tak sesuai dengan Wina. Lagipun, diaorang kan adik-beradik tiri."

"Tiri je kan? Boleh aje kahwin." "Tapi... "
"Takde tapi tapi. Nanti kita bincang bersama. Kalau diaorang tak setuju, tahulah apa baby nak buat dekat diaorang tu."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now