"Oh, kitaorang tengah jalan-jalan ni. Ada apa ibu?" "Tak, papa suruh korang balik esok. Ada hal katanya."
"Oh, ok. Nanti Eydeen bagitau Wina."
"Jaga diri baik-baik tau! Ibu sayang korang berdua!" "Eydeen pun!"
Setelah sampai di hadapan bilik,
"Wina, abang nak cakap sesuatu ni." "Ada apa bang? Cakap lah."
"Papa suruh kita balik esok. Katanya ada hal." "Oh boleh je. Nanti Wina bagitau dekat Encik Syafiq."
"Ok. Dah habis ke jadi pelakon Hindustan? Kalau dah, jom kita ke tempat seterusnya."
"Dah, ok jom."
Pada waktu malam itu,
"Abang, masuklah dulu. Wina nak jumpa dengan Encik Syafiq kejap." "Oklah, balik cepat tau!"
Di lobi hotel,
"Encik Syafiq, dah lama ke tunggu?" "Takde lah. Saya baru je turun. Ha, ada apa nak jumpa saya?" "Saya nak bincang sikit dengan encik ni."
Tiba-tiba, Nadira ternampak Mawar dan Encik Syafiq di lobi lalu dia ingin membuat sesuatu.
"Eh, tu Wina dengan Encik Syafiq. Hehehe, ada berita panas ni, pasti akan jadi lebih panas kalau up gambar ni."
Nadira mengeluarkan telefonnya untuk mengambil gambar Mawar tetapi dihalang oleh Eydeen.
"Woi, kau buat apa hah? Kau nak aniaya Wina eh?" "Eh, mana ada." "Habis kenapa kau keluarkan telefon lepastu nak ambil gambar dia dengan Encik Syafiq tu? Dah sah kau nak aniaya dia, kan?"
Lalu Eydeen menjerit memanggil Mawar,
"Wina! Help meee!"
"Eh, tu macam suara Eydeen."
Lalu Mawar menoleh ke arah tiang berdekatan dengannya.
"Eydeen, what happen to you?" "Ni Wina, Dira yang you kata baik sangat tu dia nak aniaya you dengan Encik Syafiq. Dia nak ambil gambar korang berdua tadi."
"Apa? Tak guna punya pekerja. Nadira, you are fired!" Kata Encik Syafiq dengan tegas kepada Nadira.
"Apa? Tidakkkkk!"
"Dira, sampai hati kau. Kenapa kau buat aku macam ni Dira? Kita kan kawan baik sejak dari aku masuk company dengan kau."
"Wina, aku.... "
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...