"Oi, diamlah nanti ibu dan papa tau nanti, kau nak ke diaorang tau?" Kata Eydeen kepada Mawar.
"Hah? Lupa apa Wina?" "Oh erm, takde apa-apa lah ibu. Wina lupa yang minggu depan ada majlis pelancaran buku baru."
"Buku baru lagi? Kamu ni Wina, kamu tu dah nak kahwin. Dah dah la tu." "Ala, biarlah kat dia sayang. Dia tengah banyak idea tu, orang muda zaman sekarang dah berubah, tak macam dulu dah. "
"Ha, betul cakap papa tu. Wina tengah banyak idea, nanti dah takde idea susah la Wina nanti."
"Jangan lupa minggu depan korang dah nak kahwin." "Ye ibu, kitaorang tak lupa."
"Wina naik atas dulu ya ibu, papa." "Yelah."
"Err, Eydeen nak naik atas jap nak ambil dompet. Kejap lagi nak keluar." "Yelah, pergi cepat. Hishh kamu ni."
Keadaan di tingkat atas,
"Fuhhh, nasib baik tak kantoi tadi." "Kalau kantoi, aku takkan tanggungjawab, ingat tu." "Ok fine, aku bun*h dir*."
"Eh jangan Wina, kau jangan macam-macam." "Ha tau pun, lelaki memang macam ni. Taknak tanggungjaw......"
Lalu Mawar lari ke arah pintu toilet.
"Wina kau ok ke tak ni? Hei Wina. Kau buka pintu ni sekarang." "Aku rasa tak sedap hatilah."
"Kenapa pulak? Sebab aku dah lama tak datang bulan. Aku rasa dah ada isi." "Hah sudah, kau jangan main-main."
"Kalau macamtu, jom kita pergi farmasi sekarang beli pregnancy test." "Tapi kalau orang nampak aku macam mana?" "Takpe, kita cakaplah yang ibu kita pregnant."
"Hmm betul jugak eh. Ok jom, aku siap jap." Kata Mawar kepada Eydeen.
"Ibu papa, Wina nak keluar dengan Abang Eydeen tau! Nak pergi ngedate, hihihi." "Amboi amboii. Jangan balik lewat."
Setelah sampai di farmasi,
"Eh, tu bukan Penulis terkenal, Erwina Huzaira ke?" "Yelah, eh jom kita ikut dia." "Jom."
"Nak beli yang mana bang, yang ni ke?" "Manalah aku tau bab bab ni."
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...