Setelah membeli tiket,
"Anje, jom masuk. Baby dah beli tiket." "Yeay, jom!"
Semasa bersiar-siar didalam zoo, tiba-tiba hujan turun.
"Eh Baby, hujanlah." "Jom cepat cari tempat berteduh."
Mereka berlari ke arah satu bumbung.
"Huh huh huh, penatnya." "Anje, baju anje dah basah la." "Haah. Habis baju anje, huhuhu."
*Eydeen menanggalkan jaketnya*
"Nah, anje pakai jaket baby. Nanti anje sejuk." "Thanks baby."
Setelah 30 minit berlalu,
"Baby." "Ye anje." "Anje minta maaf sebab selalu susahkan baby." "Eh, taklah anje. Anje jangan cakap macam tu. Lagipun, kita mana tau hujan nak turun, kan?"
"Hmmm."
"Dah dah, jangan sedih sedih. Nanti haiwan depan kita ni pun sedih tengok pelawat dia sedih tau!"
"Ish, apelah baby ni. Buat lawak pulak." "Hihihi, haa kan dah happy."
Tiba-tiba, hujan berhenti.
"Eh baby, hujan dah berhenti lah, yeayy!" "Haah la. Jom kita sambung tengok haiwan. Lepas ni kita balik, ok?" "Ok."
"Penat betulkan tadi." Penat sangat-sangat, anje. Lepas ni nak singgah 7E nak beli air lah." "Eh, tak payah la. Jom, anje belanja Starbucks."
"Serius anje nak belanja Starbucks?! Wow, I don't believe it!" "Kenapa pulak tak percaya? Ini betul-betul bukan tipu- tipu."
"Ok kalau macam tu, let's go!"
"Hai selamat datang ke Starbucks. Nak order apa?" Vanilla Cream Frapuccino 1. Anje nak air apa?" " Red Velvet Oatmilk Cream Frapuccino 1."
"Ok sila tunggu sebentar."
"Ini minumannya. Terima kasih!"
"Thank you tau anje sebab belanja air ni." "My pleasure. Ala, lagipun baby dah teman anje pergi banyak tempat."
"Lepas ni nak pergi mana pulak?" "Jomlah kita balik. Anje dah penatlah." "Tapi baby lapar. Boleh tak kita pergi makan dulu?" "Boleh je. Baby nak makan apa?"
"Baby teringin nak makan nasi kandar." "Wah, nasi kandar. Eh jom jom jom, anje nak jugak."
Setelah sampai di restoran nasi kandar,
"Wah, nampak sedap lah semua lauk dekat sini! Berasap-asap lagi lauknya."
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...