"Bila event universiti kau tu? Aku nak kena tengok jadual aku dulu." "Ala, kau jangan risau. Event tu malam. Confirm kau ada free time punya!"
"Wow, yakinnya kamu!" "Woi, kau kena ingat bang aku ni penulis novel tau! Kadang-kadang ada majlis makan malam . Manalah tau kan?"
"Ha yelah yelah. Apa-apapun, thank you au." "Hm yelah. Bila tarikh?" "Lusa." "Ok.Kau ingat eh syarat aku tadi!" "Iye!"
Pada keesokan harinya,
"APA? KAU NAK MINTAK CUTI?! BUAT APA? UNTUK APA?"
"Abang aku mintak tolong aku. Adalah hal dia." "Hm, nanti aku nak check dulu. Bila tarikh?" "Esok." "Esok tengah hari kau ada meeting dengan syarikat. Kalau malam kau free time."
"Ok cantekkk. Thanks." "My pleasure."
"Wei Dira, kenapa dengan Wina tu?" "Oh, dia nak check jadual dia sama ada free time or full time." "Ooo. Untuk?" "Manalah aku tau. Kau ni Mi, sibuk je nak tau pasal Wina pahal? Kau suka kat Wina eh."
"Eh, m m m mana ada. Aku tanya je takkan tak boleh." "Memang tak boleh because ni privasi orang lain. Kau takde hak untuk tau pasal privasi orang lain, faham?"
"Hai. Macam mana, free ke?" "Free je." "Ok good. Sekarang, jom kita pergi cari baju untuk event malam esok."
"Baju? Ada tema ke?" "Of course lah. Ni kan event universiti, mestilah ada temanya."
"Oh, aku lupa nak bagitau. Ibu ikut papa pergi outstation so malam ni tinggal kita berdua kat rumah." "Oh, ye eh?"
"Iye. So soalan aku sekarang, kau nak masak sendiri atau makan kat kedai malam ni?"
"Of course lah makan kat kedai. Kau ingat aku rajin nak masak." "Setiap hari kau nak makan kat kedai?! Ibu takde seminggu tau. Kau jangan makan kat luar selalu, aku bagitau ibu nanti."
"Ish, kau ni. Sikit-sikit nak ngadu kat ibu. Lagipun, lusa aku takde kat sini." "Kau pergi mana?"
"Aku ada event lagi dekat New York." "Ooo, nak ikut boleh?" "Tak boleh. Nanti kau kacau aku."
"Ooo tak bagi ikut eh. Takpe, nanti aku bagitau ibu. Hmph!" "Kau ni, ish. Yelah yelah."
"Yeayy!"
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...