ABANGKU SUAMIKU (12)

1.4K 36 0
                                    

"Ok dah sampai. Nak aku ambil pukul berapa ni?" "Takpe, nanti aku call kau." "Oklah kalau macamtu. Bye aku cau dulu."

"Hai Wina. Baru sampai ke?" "Eh Dira. Haah baru sampai." "Eeee cepatlah. Orang dah tunggu ramai kat dalam."

"Eh, apasal ramai pulak? Bukan start pukul 11 ke?" "Sorry aku lupa nak bagitau yang cancel pukul 11. Sebenarnya start pukul 10."

"Kenapa tak cakap? Cepat cepat cepat."

"Maaf saya lambat. Boleh kita teruskan sekarang?" Tanya Mawar kepada pelajar pelajar universiti itu.

"BOLEH!"

Selepas habis majlis tersebut,

"Wina, kau balik dengan sapa? Jomlah tumpang kitaorang. Tapi sebelum tu kitaorang nak pergi makan dulu." Kata Nadira kepada Mawar.

"Eh takpelah. Korang baliklah dulu. Kejap lagi aku ada hal kejap. Takpelah, korang balik dulu, ok?"

"Ooo ok. Kitaorang pergi dulu tau. Bye!"

"Hello bang, Wina dah keluar ni." "Ha ok, kau tunggu tempat tadi, aku pergi ambil. Tunggu tau!"

"Eh la, cakaplah elok-elok, nak jerit jerit pulak. Pekak telinga aku ni, hmph!"

"Eh, dah sampai? Cepat betul." "Yelah, lepas habis kerja aku terus datang sini tunggu luar pagar tu. Malas aku nak hadapan traffic light jem tu."

"Ooo patutlah cepat. Jomlah, nanti ibu marah pulak."

Setelah sampai di butik,

"Selamat datang ke Butik Erisya. Ada apa-apa yang saya boleh bantu?"

"Oh ya. Kitaorang nak cari baju untuk nikah dan kahwin, ada ke? Kalau boleh style baru."

"Oh ada. Kejap saya pergi tengok." Kata pelayan di situ kepada Mawar.

*telefon berdering*

"Hello ibu." "Hello Eydeen. Ibu lupa nak bagitau, baju kahwin tak payah tau! Pakai je baju akad nikah tu." "Oh ok."

"Ini design terbaru kami untuk pakaian akad nikah."

"Hmm, cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hmm, cantik. Kan Wina?" "Betul, cantik sangat-sangat!" "Oh ye, ibu saya cakap baju perkahwinan tak perlu. Dia suruh pakai baju akad nikah jugak."

"Oh, boleh encik. Encik nak ambil set ni ke?" "Ya, saya ambil yang tu." "Ok, sila bayar di sana."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now