HRABROST ( 1 deo)

30 2 47
                                    

Ustajem iz kreveta, sva u znoju.
Monika - Šta je ovo? Ne... ne, poludela sam. Konačno se to desilo, totalno sam poludela. Bilo je i vreme. O ne! Neću opet da kasnim!

Pokušala sam da ustanem, ali sam se zakačila za ćebe i pala pravo na pod.

Mama: Mona, jesi li dobro? Šta je to tako teško palo?

Monika (mrmljam dok se podižem): Sad sam još i debela...

Mama (podiže obrve): Šta si rekla?

Monika: Ništa, mama. Silazim dole, samo da se odmotam.

Dok sam silazila niz stepenice, osećala sam kako mi obrazi gore. Mama me čeka u kuhinji, a na stolu su čaše limunade i činija puna ovsenih pahuljica.

Mama: Bez šećera.

Monika: Hvala, mama.

Mama: Izvoli, napravila sam ti omiljeno – sa svim voćem.

Monika: Hvala, hvala, hvala! (Zastajem, gledajući je.) Nego, što nisi na poslu?

Mama: Danas idem u grad, imam nešto da predajem. Marketing.

Monika: A kad se vraćaš?

Mama: Sutra.

Monika: Dobro... idem da se spremim.

Mama: A doručak?

Monika: Usput ću.

Mama: Ista si tvoj otac...

Osmehnula sam se. Toliko mi prija kada me poredi s njim. Otac je bio hrabar, pravi heroj. Nikada ga nisam upoznala – mama je bila u šestom mesecu trudnoće kada su ga ubili. Bio je glavni inspektor i istraživao neki slučaj ubistva, ali sve je bilo zataškano.

Dok sam se uspinjala uz stepenice, osvrnula sam se na mamu.

Monika: Hvala ti, mama.

Uzela sam limunadu, popila je naiskap, i otišla gore da se spremim.

Mama (iz hodnika): Idem sad, Mona. Zovi me ako ti nešto treba. Volim te.

Monika: I ja tebe, mama.

Vrata su se zatvorila. Par trenutaka kasnije čuo se zvuk auta koji odlazi. Pogledala sam na sat.

Monika: Polako trebam da krenem...

Pogledala sam se u ogledalo i setila se onog sna.

Monika: Zaboravi, Monika. Zaboravi. Ajde, moraš dobro da uradiš test iz matematike. Mona, zaboravi!

Izašla sam iz kuće i brzo se uputila ka školi.

---

Par sati kasnije

Dok sam se vraćala kući, spuštala sam pogled ka svojim cipelama. Bila sam na prvom stepeniku ispred ulaza, kad sam podigla glavu i pogledala u zvezdano nebo. Odjednom su se zvezde pomerile i počele da se sklapaju u reči:

~ Pomozi nam ~

Zadrhtala sam. Spustila sam pogled i čula kapljice kako padaju. Okrenula sam glavu ka zidu i videla krvava slova:

~ Prokleti ~

Monika: Ne, ne opet... ne opet!

Pogledala sam ka nebu, ali zvezde su se vratile u normalan položaj. Okrenula sam se ka zidu – natpis je nestao.

X1: Izvinite...

Skočila sam od straha i oborila nekog čoveka koji se pojavio iz tame.

X2: U redu je, policija je.

Čula sam drugi glas i okrenula se. Bio je to visoki, crni momak s policijskom kapom. Srce mi je divljalo dok sam uključivala baštensko svetlo.

Monika: Izvinite, stvarno izvinite...

Pružila sam ruku onom prvom čoveku da ustane.

X1: U redu je.

Ustao je i očistio prašinu sa sebe.

X2: Vi ste Monika Ildes?

Monika: Da?

X1: Žao nam je...

Monika: O čemu govorite? Šta mi se izvinjavate?

X2: Vaša majka je ubijena.

---

Osećala sam kako mi se tlo pod nogama povlači. Sedela sam, naslonjena na hladan zid hodnika, dok su mi reči „Vaša majka je ubijena“ odzvanjale u glavi poput vrteške.

Monika (tiho, kroz suze): Zašto? Zašto si me ostavila...

Osećala sam hladne suze kako mi padaju niz obraze. Pred očima mi se pojavila slika iz prošlosti.

---

Mama: Nemoj da plačeš, dušo. Sve će biti u redu.

Monika (mala, pokazuje ogrebotinu na kolenu): Mama, boli me...

Mama: Znaš kako možeš u sekundi da pobediš taj bol?

Monika: Kako?

Mama: Ustajanjem i nastavljanjem da se igraš. Hajde, dušo. Ustani, obriši suze i trči! Budi hrabra.

---

Obrisala sam suze i ustala. Poslušaću te, mama. Otišla sam do stola gde su policajci ostavili njene stvari. Otvorila sam kofer – unutra su bile njene svakodnevne stvari. Ostavila sam ga i krenula ka krevetu. Pre nego što sam legla, zastala sam ispred ogledala.

Monika: Možeš ti to, Monika. Samo nastavi da se igraš.

Izašla sam na terasu i pogledala ka nebu.

Monika: Biću dobro, mama. Sve će biti dobro. To sam ja, Monika. Tvoja hrabra Mona. Volim te.

Zatvorila sam vrata, ali u tom trenutku zvezde su se ponovo pomerile i oblikovale u reči:

~ Budi hrabra ~

~ PROKLETI ~Where stories live. Discover now