POV CARMEN
Vandaag is het zover. De dutch grand prix. Ik verheug me er al zo lang op en vandaag is eindelijk de dag dat ik Max Verstappen ga ontmoeten. Mijn beste vriendin Roos heeft een meet & greet gewonnen bij Red Bull Racing voor de race in Zandvoort. Omdat ik ook een groot F1 fan ben, heeft ze mij gekozen om met haar mee te gaan.
Stiekem ben ik best een beetje nerveus. Ik weet dat het allemaal normale mensen zijn, net zoals jij en ik, maar het zijn toch allemaal een soort idolen.
Ik loop naar mijn kast en pak daar een oranje outfit uit. Ik pak een oranje pak en een wit topje. Ik doe hier mijn oranje/witte nike dunks onderaan en krul mijn haren. Ik kijk in de spiegel, love it.Outfit:
"Schaaat, Roos is er" hoor ik mijn moeder vanaf beneden roepen. Ik loop naar beneden en zie Roos al bij mijn vader op de bank zitten. "Heeey rosie" zeg ik en ik geef haar een knuffel. "Meeid wat zie je er goed uit" zegt ze tegen me. "Thaanks, jij ook" zeg ik gemeend. Roos is een super mooie meid, ze heeft rode haren, sproetjes en heeft haar make-up altijd super mooi zitten. Ik kijk naar haar outfit. Ze heeft een oranje two piece aan met witte een paar Nike air force. Het lijkt echt super leuk.
Roos:
"Klaar voor?" Zegt Roos. Ik kijk haar aan en knik. "Let's go meet Max" antwoord ik blij en we lopen naar buiten. "Veeel plezier jongens!" Roepen mijn ouders ons na.
"Nemen we mijn auto?" Vraag ik Roos. Ze knikt, "ik ben hier lopend gekomen, dus moet wel" lacht ze. "Maar ik wil wel graag levend aan komen!!" Voegt ze eraan toe. Ik begin te lachen. Ik heb niet de allernieuwste en beste auto en hij klinkt niet al te best wanneer we er in rijden. Ik kijk grinnikend naar mijn Volkswagen golf die in de zon staat te schijnen. We stappen mijn auto in en rijden onderweg naar het circuit in Zandvoort. We hebben de muziek hard op staan en zingen hard mee. Nouja, eerder schreeuwen.Eenmaal op het circuit parkeer in mijn auto naast alle andere auto's. Omdat we een meet en greet hebben met Max, hebben we vip tickets en een vip parkeerplek gekregen. Ik begin hard te lachen als ik zie wat voor luxe auto's er allemaal op deze parkeerplaats staan. Mijn auto past er totaaal niet tussen. Ik parkeer lachend mijn auto tussen 2 lambo's en stap dan samen met Roos uit. We kijken er even naar en beginnen hard te lachen. "Dit ziet er echt niet uit" lacht Roos. Ik lach en schud mijn hoofd. "Vreselijk".
We lopen kletsend naar de poortjes waar we ons pasje moeten laten scannen en komen dan ineens Robert Doornbos tegen. Roos kent geen schaamte en spreekt hem meteen aan. Ik sla even op mijn voorhoofd en kijk haar lachend aan. "Heeey Robert" zegt ze blij alsof ze hem al jaren kent. Robert kijkt onze kant op en lacht. "Hey dames!". "Mogen we een foto met je maken?" Vraagt Roos vriendelijk en ze loopt zijn kant op. Hij knikt "tuurlijk, kom maar". Ik volg Roos zijn kant op en hij gaat tussen ons in staan. Een random persoon die er bij zat maakt de foto van ons en ik zie hoe Roos hem gelijk in haar Instagram verhaal zet. "Dankuwel!" Zeg ik vriendelijk en Robert lacht. "Zeg maar 'je' hoor, en geen probleem! Veel plezier vandaag!" Zegt hij en hij loopt door.
"Hij is zo aardig" zegt Roos en ik lach. "Jij durft ook altijd maar iedereen aan te spreken gek". Ze knikt trots en geeft zichzelf een schouderklopje. "Als ik coureurs tegen kom moet je me tegen houden hoor, ren er direct heen" zegt ze serieus. Ik lach en schud mijn hoofd. "Sukkel".We kijken op onze tickets waar we moeten zijn voor de meet en greet en zien een klein plattegrondje met een locatie erop aangekruist. We volgen het plattegrond en komen al snel bij de box van Red Bull aan. "Komen jullie voor de meet en greet?" Vraagt een stem achter ons. We draaien ons om en kijken naar een lange gespierde man. Ik denk dat het een beveiliger is. "Ja klopt!" Zegt Roos en ik knik. "Jullie mogen mij wel volgen" zegt hij streng en ik kijk naar Roos. Ze haalt haar schouders op en we volgen de beveiliger de Red Bull box in. Ik kijk om me heen en kijk mijn ogen uit. Het is echt prachtig om dit in het echt te mogen zien. We worden begroet door vele mensen in Red Bull shirtjes en volgen de beveiliger. Ik zie Roos allemaal foto's maken en schud lachend mijn hoofd.
"Jullie mogen hier wachten, Max zal er zo aankomen" zegt de beveiliger en we knikken. Het is een grote ruimte met uitzicht over het hele circuit. Er staat een bank en een klein zelf bedienings barretje. De beveiliger loopt de kamer uit en ik zie Roos direct naar de bar lopen. "Wat doe je?" Lach ik. "Er moet hier vast heel wat dure champagne in liggen" zegt ze serieus. Ze doet de koelkast open en er staan vele blikjes Red Bull en wat frisdrank. Ik zie haar teleurgesteld kijken en lach.
"Beetje alcohol tegen de spanning was wel leuk geweest" zeg ik zuchtend en ik plof op de bank. "Achja, het zijn ook maar mensen" zegt Roos. "Red Bull?" Vraagt ze. Ze maakt een blikje voor haar zelf open en neemt een slok. Ik schud mijn hoofd en kijk naar het circuit. Het ziet er echt super mooi uit en er zitten al vele fans op de tribune. Volgens mij is de F2 nu aan het racen. Ik hoor wat geschuif en kijk achter me. Ik zie hoe Roos op de bar is gaan zitten en lach. "Er is hier een bank en daar staan zoveel stoelen" lach ik naar haar. Ze haalt haar schouders lachend op en neemt nog een slokje van haar Red Bull terwijl ze op de bar zit.
We horen hoe de deur open gaat en ik draai me om. "Hey meiden" zegt Max en ik voel me gelijk zenuwachtig worden. Ik zie hoe Roos van de bar afspringt en naar me toe komt lopen. "Heeey Max" zegt ze blij en hij komt naar ons toe gelopen met 2 beveiligers. Hij knikt naar de beveiligers en ik zie hoe ze de kamer verlaten.
"Hoe is het?" Vraagt Max lief. "Heel goed. We hebben hier al zo lang naar uitgekeken!" Zegt Roos enthousiast. Max lacht. "Kan ik je een knuffel geven?" Vraagt Roos zonder schaamte. Ik lach en schud mijn hoofd. Ze is heeelemaal blij. "Tuurlijk" lacht Max en hij geeft Roos een knuffel. Ik sta op en geef Max zenuwachtig ook een knuffel.
"Is dit jullie eerste race of zijn jullie al vaker geweest?" Vraagt Max geïnteresseerd en hij neemt relaxed plaats op een stoel tegenover ons. Hij kijkt me even aan en ik voel dat ik begin te blozen. Doe normaal Carmen, het zijn gewoon mensen. "Dit is onze eerste race waar we bij zijn, maar we volgen alles. Altijd en overal" antwoord ik hem. "Heeel goed" lacht hij. "Het is alleen zó duur om steeds heen te gaan in het echt" zegt Roos. Ik zie Max denken en knikken. "Dat is waar" zegt hij.
We praten nog wat over de race, wat over plekken in Nederland en vragen wat handtekeningen op Merchandise. Het is echt super gezellig en Max is een super relaxte sociale jongen. We lachen veel met ons drieën"Max je tijd is zo om, tijd om er een einde aan te breien" zegt een beveiliger en ik zie Max knikken. Ergens vind ik het heel jammer omdat ik weet dat dit misschien de laatste keer in mijn leven kan zijn dat ik met hem kan praten. Ik zie Roos ook teleurgesteld kijken.
"Zullen we nog even op de foto gaan?" Vraagt Max lief en Roos knikt enthousiast. Ik knik en we gaan naast hem staan. Een beveiliger maakt de foto en hierna maken we nog wat selfies.
"Als jullie het leuk vinden mogen jullie de race wel in de vipBox komen kijken. Ik vond het super gezellig met jullie" zeg Max lief. Roos haar ogen worden groot en ze kijkt me verbaasd aan. "Echt waar?" Vraag ik vol verbazing. Max begint te lachen. "Lijkt me heel leuk, dan kunnen we na de race nog wat praten. Ik kan jullie aan andere coureurs voorstellen als jullie dat leuk vinden" zegt Max. Nu worden ook mijn ogen groot en ik kijk roos blij aan. "Dat zal echt geweldig zijn Max" zegt Roos super enthousiast. Hij knikt lachend en geeft ons beide een knuffel. "Dat is dan geregeld. Jullie kunnen de beveiliger zo volgen. Hij zal jullie heen brengen. Veel plezier meiden en tot straks!" Zegt Max. "Heel erg bedankt Max, je bent de beste!" Zeg ik tegen hem en hij geeft me een knipoog. "Succes met de race" roepen we naar hem als hij weg loopt. "Dankje!" Roept hij terug terwijl hij zwaait.
"Omg Roos" zeg ik als Max weg is. Ze kijkt me met een big smile aan. "Dit is de beste dag ooit" lacht ze naar me.
JE LEEST
Without you. || Lando Norris
FanfictionAls Carmen en Roos naar de Dutch GP gaan komen ze in contact met verschillende coureurs. Carmen krijgt het erg gezellig met Lando en het lijkt allemaal net een sprookje. Maar dan slaat de drama in. Komen ze hier samen uit? Of gaan ze beide hun eig...