POV CARMEN
We lopen de beveiliger achter aan onderweg naar een vip lounge. "Wauw" hoor ik Roos zeggen als ze binnen loopt en ik zie haar blij om haar heen kijken. Ik loop naar het grote balkon en kijk naar het prachtige uitzicht over de baan. Het is echt prachtig. We zitten direct boven de pitstraat en ik zie al wat coureurs lopen. "Dit is zo vet" zeg ik nog vol ongeloof van het uitzicht. "Hey meiden! Jullie ook hier?" Hoor ik achter me en Roos en ik draaien ons om. We zien Robert Doornbos staan, waar we net mee op de foto zijn geweest. Ik knik verlegen. "Ja! We zijn hier net uitgenodigd door Max" zegt Roos enthousiast. Ik grinnik, ze wil even duidelijk maken dat we Max ontmoet hebben. Robert gaat naast Roos op de bank zitten. "Zozo, dus Verstappen heeft 2 mooie vrouwen uitgenodigd?" Zegt hij lacherig. Roos knikt trots en lacht. Ik schud lachend mijn hoofd en we praten nog wat verder over de race. Ondertussen zijn er nog wat meer 'hoge' personen in de Vip lounge aangekomen en gaat de race van start. "Wel handig dat live commentaar van Robert erbij" zegt Roos serieus tegen mij. Ik lach en kijk even naar Robert. Hij zit met handgebaren en ingewikkelde verhalen iemand iets uit te leggen. We horen het lawaai van de auto's onze oren tegemoet komen en we kijken naar de baan. De race gaat beginnen.
"YEEEAAAAHS" schreeuwen we allemaal vanaf het balkon naar beneden. "LEKKER MAX" hoor ik wat mannen zeggen. De race is afgelopen en Max is 1e geworden. De podium ceremonie is net afgelopen en Max loopt zwaaiend onder ons balkon door naar binnen. "Is het standaard dat Max nog even hierheen komt naar de race?" Vraagt Roos aan Robert. Robert kijkt haar raar aan en lacht "Hij komt hier nooit naar boven, na de race gaan ze de interviews afleggen, omkleden en dan snel weer naar huis". Roos kijkt teleurgesteld mijn kant op en de vip lounge loopt om ons heen langzaam leeg. "Denk je dat Max nog komt?" Vraagt Roos aan me. Ik denk even na en haal mijn schouders op. "Ik weet het niet, hij heeft het wel gezegd" antwoord ik haar. Ze knikt en gaat binnen op een bank zitten. Ik blijf nog even op het balkon staan en kijk naar beneden. Ik hoor allemaal fans juichen en zie dat Lando Norris onder het balkon door loopt. Ik kijk hem even aan, hij ziet er echt goed uit. Ineens gaat zijn blik naar boven en kijkt hij me in mijn ogen aan. Ik zie hoe hij naar me glimlacht en ik lach terug. Hij verdwijnt dan uit mijn zicht en mijn hart maakt een sprongetje. Is dit nu net echt gebeurd?
"Caaaar, kom eens" hoor ik Roos vanuit binnen zeggen. Ik loop naar haar toe en zie haar verveeld op de bank zitten. Er is hier verder niemand meer. "We wachten nou al een uur, hij komt echt niet meer" zegt Roos teleurgesteld. "Wil je gaan dan?" Vraag ik haar. Ze haalt haar schouders op zucht. "Laten we dat maar doen, anders staan we zo voor schut" zegt ze dan. Ik kijk haar verbaasd aan. "Jij en het gevoel van voor schut staan?" Lach ik. Ze grinnikt "Als het op Max aan komt wel ja".
"Wat als het op mij aan komt wel?" Horen we achter ons. Ik draai me in een ruk om en zie Max in de deuropening staan. Ik voel me gelijk weer zenuwachtig worden. "Heeey Max, we dachten dat je niet meer zou komen" zegt Roos blij en ze geeft hem zo vrij als ze is een knuffel. Ik zie Max lachen en hij knuffelt haar terug. "Gefeliciteerd met je overwinning, je was geweldig!" Zeg ik enthousiast. "Dankje!" Antwoord Max. "Sorry dat ik zo laat ben, het lukte niet om eerder bij de post race interviews weg te komen, maar ik was jullie niet vergeten hoor" zegt Max met een knipoog naar Roos toe. Ik zie Roos blozen en grinnik. Ze bloost nooit.
We gaan even zitten en praten samen met Max nog wat na over de race tot dat de deur open gaat.
Er komt een man in een Red Bull shirt binnen gelopen. "Max we moeten verder, ga je mee?" Zegt de man. Max knikt en richt zich dan weer op ons. "Ik ga vanavond met wat vrienden naar een bar hier in de buurt, hebben jullie zin om mee te gaan?" Vraagt hij.
Ik kijk Roos met grote ogen aan en ik zie hoe ze hetzelfde bij mij doet. "Lijkt me super leuk!!" Zegt Roos gelijk dolblij. Max geeft ons de gegevens en tijden door en we nemen afscheid voor hij de kamer verlaat."Wat is er zojuist gebeurd" vraagt Roos me half in shock. "We gaan gewoon met fucking Max Verstappen uit" zeg ik haar vol ongeloof. Roos begint als een extreme fangirl te gillen en te springen en ik begin hard te lachen. Ik zie hoe er een man heel schaapachtig om het hoekje van de deur kijkt of alles wel goed gaat. Ik begin hard te lachen als ik me indenk wat die man wel niet moet denken. Als ze weer gekalmeerd is gaat rustig zitten op de bank. "Sorry, moest er echt even uit" zegt ze bloedserieus. We beginnen beide te lachen "Jij bent echt lang niet goed" zeg ik haar.
"Kom" zegt ze enthousiast en ze pakt mijn hand. "Wij gaan ons heeeel gauw klaar maken voor de beste avond van ons leven" zegt Roos. Ik loop met haar mee over het circuit terug richting mijn auto. "Wie zullen die vrienden zijn waar Max het net over had?" Vraag ik haar wanneer we weer in mijn auto zitten. Ik zie haar even na denken en ze haalt dan haar schouders op. "Ik zal het niet weten, maar ik hoop coureurs" lacht ze.
We rijden terug naar mijn huis en ik kijk geconcentreerd en nadenkend naar de weg. Wat een onwijs gave dag was dit. Ik denk even aan het moment met Lando en voel me weer warm worden van binnen. Oogcontact met fucking Lando Norris. Wie wil dat nou niet. "Haaallooo, aarde aan Carmen" zegt Roos en ze zwaait met haar hand voor mijn gezicht langs. Ik knipper met mijn ogen en haal mezelf uit mijn gedachten. "Sorry, wat zei je?" Vraag ik Roos. Ze kijkt me aan en herhaalt haar vraag "Wat moeten we in godsnaam aan vanavond?"
"Dat wordt nog een hele zoektocht" lach ik en ik parkeer mijn auto op de oprit van mijn huis.We lopen mijn huis binnen en begroeten mijn ouders. "Hoe was het?!" Vragen ze beide gelijk. "Het was echt geweldig, we hebben Max ontmoet en we mochten de race in een vip lounge bekijken" gilt Roos. Mijn ouders kijken elkaar aan en lachen. Ik leg ze het hele verhaal even rustig uit en ze luisteren aandachtig. "En, Max vroeg ons op het laatst of we vanavond mee uit gaan" eindig ik voorzichtig het hele verhaal. Mijn moeder kijkt me blij aan "Wat leuk schat!!". Ik zie hoe mijn vader me serieus aan kijkt en ik voel alweer dat er een preek aan komt. Ik zie zijn mond open gaan, jaaahoor daar komt het. "Kijk je wel uit?? Je kent die jongen net 1 dag. Geen gekke dingen doen en niet zomaar met hem mee gaan" zegt hij. Ik begin te lachen en kijk mijn moeder aan. Ze schudt haar hoofd. "Paaap.. hij is een wereldberoemde F1 coureur, maak je geen zorgen" lach ik en ik sta op om naar boven te gaan. "Ik wil het toch gezegd hebben" zegt hij serieus en ik schud lachend mijn hoofd. Roos loopt achter me aan naar boven en we lopen naar mijn kast. Een zucht verlaat mijn mond en ik kijk Roos aan als we voor mijn kast staan. Zoveel kleren, maar nooit wat om aan te doen..
JE LEEST
Without you. || Lando Norris
FanfictionAls Carmen en Roos naar de Dutch GP gaan komen ze in contact met verschillende coureurs. Carmen krijgt het erg gezellig met Lando en het lijkt allemaal net een sprookje. Maar dan slaat de drama in. Komen ze hier samen uit? Of gaan ze beide hun eig...