Hoofdstuk 15

629 4 0
                                    

POV CARMEN

Ik zucht en pak Lando zijn hand vast. Onze vingers zijn in elkaar verstrengeld en ik zie hoe de deur van het busje voor ons word open gemaakt. De felle flitsen komen ons al tegemoet en ik houd mijn hand voor mijn ogen. Het is zo fel. Lando stapt uit de auto en ik volg hem. Van alle kanten worden we geroepen om te poseren voor de camera's en ik volg Lando gewoon. Soms stopt hij even voor een camera en trekt hij mij tegen zich aan voor een foto. Hij stelt me af en toe even gerust door naar me te lachen, een knipoog te geven of even in mijn hand te knijpen. Hij maakt me daarmee veel rustiger en het geeft me een fijn en veilig gevoel. Ik probeer gewoon veel te lachen en Lando te achtervolgen.

Als we eenmaal de rode loper hebben gehad lopen we gauw naar binnen. Zak staat daar al op Lando te wachten. "Hey guys!" Zegt hij vriendelijk. Hij geeft Lando een soort knuffel en slaat even op zijn rug. "En wie is deze mooie dame?" Zegt Zak lief. "Dit is Carmen, een vriendin" zegt Lando tegen Zak. "Hey Zak! Wat leuk je te ontmoeten" zeg ik en ik geef hem een hand. Een vriendin. Die woorden blijven nog wel even in mijn hoofd. "Insgelijks, wat zijn jullie er prachtig uit zo samen" zegt Zak. Ik glimlach en ik zie Lando blozen. Wacht wat? Lando die bloost??
Nadat we een tijdje met Zak hebben gepraat lopen we door naar een soort bar. Ik voel veel blikken op mij gericht en voel me er iets wat ongemakkelijk door. Lando heeft nog steeds mijn hand vast en trekt me door de menigte. Ik vraag me af of hij dat wel door heeft. "Kom ik stel je voor aan Oscar Piastri" zegt Lando hard over de muziek heen. Ik knik glimlachend en loop achter hem aan.

Als we bij de bar aankomen staat Oscar daar met een meisje. Ze ziet er heel erg mooi uit. Ze heeft bruin baar en bruine ogen. "Hey mate!" Zegt Oscar en hij geeft Lando een knuffel. "Hey man!" Zegt Lando terug. Oscar stelt zijn date aan ons voor en Lando stelt mij aan hen voor. Het meisje heet Lynn. Het zijn super leuke en gezellige mensen allemaal.
"We moeten zo een toespraak houden hé, ga je mee?" Zegt Oscar tegen Lando.
Lando kijkt mij direct vragend aan. "Tuurlijk ga geen, ik blijf hier bij Lynn" zeg ik en ik lach naar Lynn. Ze lacht terug en Lando laat mijn hand nu voor het eerst los. Hij komt dichtbij me staan en fluistert wat in mijn oor. "U sure?" Hoor ik hem zeggen. Ik knik naar hem en kijk hem in zijn ogen aan. "Tot zo dan" zegt hij hard om boven de muziek uit te komen en hij glimlacht. "Succes" schreeuw ik hem nog na terwijl hij samen met Oscar wegloopt.
"Ben jij Lando zijn vriendin?" Vraagt Lynn me lief. Ik schud mijn hoofd. "We zijn gewoon vrienden" antwoord ik. Lynn knikt en lacht. "Lando kijkt zo verliefd naar je" zegt ze. Ik schrik van haar woorden en denk even na. Vast niet. "En jij en Oscar?" Vraag ik haar terug. Ze begint te glimlachen "we zijn aan het daten, maar er is nog niks officieel". Ik knik bevestigend en we praten nog wat verder.

De muziek word zachter gezet en Zak verschijnt op de voorgrond. De lichten zijn op hem gericht en hij begint te praten. "Welkom dames en heren op jaarlijkse McLaren gala. Jullie zien er allemaal fantastisch uit en wat fijn dat jullie zijn gekomen". Het publiek klapt naar hem en Lynn en ik klappen mee. Hij houd een toespraak over de doelen en de visie van McLaren dit jaar en het duurt een tijdje voordat hij Lando en Oscar erbij roept.
Uiteindelijk verschijnen ze naast hem en houden ook zij een toespraak over de afgelopen races en de verwachtingen van de rest van het jaar. Het is erg langdradig en ik zie aan Lando dat hij het saai vind. Ik grinnik als ik het zie en lach naar hem. Zijn blik kruist die van mij en hij glimlacht naar me.

Als de toespraak is geweest gaat het muziek weer aan en loopt iedereen de dansvloer. "Ga je mee dansen?" Vraagt Lynn aan me. Ik knik en achtervolg haar naar de dansvloer. Ik kijk nog even om me heen, maar zie Lando nergens. De muziek word hard gezet en iedereen staat te dansen. Al gauw komen er wat jongens bij ons staan dansen en ik lach naar ze. 1 ziet er heel goed uit, het is een knappe jongen. Hij komt naast me staan dansen. De muziek word zachter gezet en er komt een slow dance song op. "Mag ik?" Vraagt de knappe jongen. Ik knik en hij pakt me vast bij mijn heupen. Ik leg mijn armen in zijn nek en we dansen langzaam heen en weer. "Je ziet er echt onwijs mooi uit" zegt hij lief. "Dankje, jij ziet er ook goed uit" antwoord ik hem. Hij glimlacht naar me "Ik ben Ian". "Ik ben Carmen, leuk je te onmoeten" zeg ik hem. Hij knikt en kijkt me in mijn ogen aan. "Wat voor functie heb jij bij McLaren?" Vraagt Ian aan me. Ik grinnik. "Geen een, ik ben hier mee naar toe gevraagd. En jij?" Vraag ik terug. "Wat een geluk heb jij! Ik ben een engineer van Oscar Piastri" zegt Ian terug. We praten nog wat en ik zie dan in mijn ooghoek Lando aan komen lopen. Hij kijkt naar me en komt er dan snel aanlopen. "Hoi Ian" zegt hij zonder emotie. "Hey mate" zegt Ian blij terug. "Kan ik het weer van je over nemen?" Zegt Lando doelend naar mij. "Oh tuurlijk, sorry mate" zegt Ian vriendelijk. Lando pakt mij snel vast en Ian loopt weg. Hij glimlacht nog even naar me als hij wegloopt en ik glimlach terug.

"Wat wilde hij van je?" Vraagt Lando direct aan me. Ik leg mijn armen in Lando zijn nek en hij doet zijn armen op mijn onderrug. "Gewoon dansen, verder niks" antwoord ik. Lando knikt opgelucht en we dansen nog even rustig verder. Het is een romantisch liedje en we staan dicht tegen elkaar aan. Ik voel de vlinders in mijn buik opkomen als ik hem in zijn mooie ogen aankijk. "Je bent zo mooi" zegt Lando nog een keer. Ik kijk hem aan en lach. Ik zie hoe hij per ongeluk even naar mijn lippen kijkt en daarna snel weer in mijn ogen. Het liedje eindigt en Lando draait me nog even in een rondje en vangt me daarna op. We lachen beide en zien Oscar en Lynn ons toe lachen. De muziek word weer harder gezet en het dans muziek staat aan. "Kom dansen" zeg ik en ik trek Lando met me mee naar Oscar en Lynn om te dansen.

Without you. || Lando Norris Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu