Hoofdstuk 47

455 4 0
                                    

POV CARMEN

We zitten de race te kijken in de pitbox van RedBull omdat we daar de meeste mensen kennen en we graag samen wouden kijken. Het is niet leuk als ik in mijn eentje bij McLaren ga kijken en Roos alleen bij RedBull. Voor de race aan hebben we Lando en Max nog even kort gesproken. Lando was zo enthousiast voor zijn thuisrace dat was echt heel lief om te zien. Hij heeft zich gisteren als 4e gekwalificeerd dus dat is geweldig en ik hoop zo erg op een podiumplek voor hem. Momenteel rijdt hij nog steeds 4e, maar ze zijn net een half uur begonnen. Max rijdt nog steeds op kop, zoals altijd.

De jongens rijden over de finish en ik gil samen met Roos enthousiast. De mensen in de garagebox lachen allemaal naar ons, maar dat boeit me niet. Max is 1e geworden, Lewis 2e en Lando 3e. Ik ben echt zo trots op hem. De jongens komen aangereden en Roos en ik lopen naar de plek waar ze zo aan komen.
We staan met het team van McLaren en RedBull de jongens op te wachten als we ze aan zien rijden. We beginnen allemaal als een gek te gillen en te klappen en de jongens springen de auto's uit. Lando gaat boven op zijn auto staan met zijn armen in de lucht en springt daarna in Max zijn armen. De enthousiasme spat er van af, het is echt super mooi om te zien en dit van dichtbij mee te mogen maken. Hij is echt zo blij, zo gelukkig. Ik voel dat het me raakt en begin een beetje te huilen. Lando rent onze kant op en springt in de armen van zijn team. Daarna zet hij zijn helm af en geeft mij blij een kus op mijn mond. "Ik ben zo trots op je" zeg ik in zijn oor en hij pakt me stevig vast. Daarna loopt hij naar het interview en volgt de podium ceremonie. Het is echt geweldig om mee te mogen maken van dichtbij met zoveel gevoelens.

Na de race vieren we het nog even met ons 4en en de teams en drinken we een drankje. Het is super echt super gezellig en alle mensen zijn zo erg aardig. Velen vragen me over de situatie van Ian en ik heb ze alles uitgelegd. Ze zijn echt enorm in shock dat zo'n leuke jongen zoiets ergs kan doen. Ze hebben nooit door gehad dat hij zo was en hij was altijd echt super aardig. Gelukkig is hij nu opgepakt en hoef ik die jongen nooit meer te zien. Na een tijdje komt Charles ineens samen met Carlos naar ons toelopen. "Hey mate gaan jullie mee uit vanavond?" Vragen ze aan ons. Lando kijkt mij vragend aan en ik knik glimlachend. Roos en Max stemmen ook toe en we gaan snel naar huis om ons om te kleden. "Zullen we om 21:00 afspreken bij de club?" Vraagt Carlos. "Ja is goed mate" zegt Lando en hij geeft Carlos een box. "Topp, tot vanavond" zegt Charles en ze lopen beide door na nog even bijgepraat te hebben.

We zitten in een taxi onderweg naar Lando zijn huis om ons om te kleden. Ik merk dat Lando en Max de hele tijd heel sneaky en verdacht over iets zitten te praten. Ik wil echt weten waar dat over gaat. "Roos, waar hebben hun het de hele tijd over?" Vraag ik haar zacht zodat Max en Lando het niet horen. Ik zie haar wat ongemakkelijk worden en ze schuift een beetje in de autostoel. "Wat is er?" Vraag ik haar met een opgetrokken wenkbrauw. "Niks, ik heb geen idee waar ze het over hebben. Vast iets met de auto of de race ofzo" glimlacht ze en ze kijkt snel weer uit het raam. Dit is echt niks voor Roos om zo te reageren. Meestal is zij zelf degene die direct achterdochtig is en afvraagt waar een gesprek over gaat als er gefluisterd word. Heel gek. Ik besluit het voor nu te vergeten en het later nog wel even aan Lando te vragen, die is er vast wel eerlijk over.

We komen in Lando zijn huis aan en ik kleed me snel om in een leuke broek met hakken en een topje. Roos doet het zelfde en we krullen beide onze haren en werken ons make-up een klein beetje bij. Na een half uurtje zijn we helemaal klaar. We lopen de trap af naar beneden en Max en Lando zitten op de bank te wachten. Als ze merken dat we achter hun staan draaien ze zich geschrokken en verbaasd om. "Wat?!? Zijn jullie nu al klaar?!" Vraagt Max quasi in paniek. Roos grinnikt en steekt haar tong uit. "Ja zijn jullie ziek ofzo, moet ik een dokter bellen?" Vraagt Lando verbaasd.  Ik steek mijn middelvinger lachend naar ze op en pak mijn tasje en stop daar wat spulletjes in.
"Zullen we gaan?" Vraag ik en ze knikken en staan op. Roos en Max lopen naar de taxi en Lando wil hetzelfde doen als ik hem even terug trek. "Waar zit jij al over te fluisteren de hele tijd dan?" Vraag ik hem. Hij word spontaan vreselijk ongemakkelijk en loopt rood aan. Wat is dit de hele tijd voor sneaky gedoe? "Nergens over hoor" zegt hij ongemakkelijk. Ik geloof er niks van. "Lan wat is dit de hele tijd voor geheimzinnig gedoe??" Vraag ik hem verbaasd. "Car ik kan het niet zeggen sorry" zegt hij lief en hij wilt mijn hand pakken, maar ik trek mijn hand weg. "Hebben we  nu ineens geheimen voor elkaar?" Vraag ik hem verbaasd en lichtelijk geïrriteerd. "Schat je moet me er echt op vertrouwen dat dit geen ernstig geheim is, ik kan het gewoon nog niet zeggen" zegt hij snel en hij probeert me gerust te stellen. Ik knik en loop geïrriteerd van hem weg. "Car!" Roept hij nog naar me. "Laat maar, het is goed Lan" zeg ik met een zwakke glimlach en ik stap de auto in. Ik hoor Lando zuchten en me volgen..

Without you. || Lando Norris Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu