26)

396 30 3
                                    

Říct, že bychom si silvestr neužili by bylo slabé slovo. Robin s Vanesou se opijí jako prasata už okolo oběda a ve tři odpoledne se uloží ke spánku. Nedobrovolně a za pomoci svých drahých poloviček. Objeví se až chvíli před půlnocí s pořádnou kocovinou, ale v pití zvládnou pokračovat dál.

My ostatní, na tom nejsme o nic líp, přece jen se tady všechen ten přivezený chlast nenechá, ale dokážeme se krotit a alkohol doprovází i spoustu jídla. A taky tanec.

Sabinu napadne zopakovat si naše holčičí odpoledne a pustí na televizi velmi hlasitou hudbu. Tentokrát bez líčení a skákání na gauči. Kdyby Robin neodpadl, přinutil by nás do svlékacího pokera.

I Mikymu se povede uvolnit a s Davidem do sebe ládují jednoho panáka whiskey za druhým. Trochu ze svého pití povolím, abych měl jistotu, že bude v pořádku. Alespoň jeden z nás by to nemusel přehánět, a protože mám ještě v živé paměti noc v obětím záchodové mísy, nevadí mi to.

Čas od času se očima střetnu s těmi Esteřinými. Říct, že jsme přátele je silné slovo, ale když vím, co se za její nenávistí skrývá musím přiznat, že jí rozumím. A možná, ale jen možná, trochu obdivuju. Ne tím, jak se k situaci postavila, to je otřesné. Ale proto, že tomu každý den čelí. Každý den potkává člověka, kterého miluje. A teď musí pozorovat, jak ten člověk dává lásku někomu jinému.

Jsem jediný, kdo si všimne, jak rychle odvrátí zrak od líbající se Danči se Stáňou. Věřím, že kdybych jí někdy věnoval víc pozornosti, všiml bych si toho dřív. Jsem rád za Danielu, že je šťastná, ale stejně zajdu za Ester. Vytáhnu ji na nohy a se slovy, že jdeme do kuchyně na panáka ji tam dovleču.

„Víš, že se z nás okamžitě nestanou kámošky, které si budou vzájemně česat vlasy, lakovat si nehty a svěřovat se se svými problémy," řekne jedovatě, když jí podám panáka.

„Chceš mě tou představou rozesmát?" odfrknu si. „Pořád tě nemám rád. A to, že jsme před sebou čůrali na tom nic nezmění."

„Vlastně jsi ty čůral přede mnou," opraví mě.

„Do koupelny si člověk chodí odskočit."

„Takže mě tímhle panákem zveš na druhé kolo?"

„Třeba," pokrčím rameny. „Kdo ví, co za tajemství bych zase musel nést na svých bedrech. Ještě by z tebe vypadlo, že Irena je trans a David nosí dámské spodní prádlo. Každopádně by mě už nic z toho nepřekvapilo."

Nikomu neujde, že jsem zrovna , vytáhl zrovna Ester na panáka, ale přejdou to. Oproti tomu, když se hlasitě rozesměje, pár spolužáků si nás zvědavě prohlídne. Včetně Daniely. Od té schytám dokonce naštvaný úšklebek.

Paráda.

„Mě by nepřekvapilo, kdybys Ireně jednu natáhl," směje se dál a na nikoho v místnosti nedbá. Tak jako já.

„Mě by nepřekvapilo, kdybys skončila ve trojce s Davidem a Vanesou. Otázka zní, jak si to užít jen s Vanesou, aniž by se k tomu David připletl?"

„Budu mu muset do krku nalít spoustu alkoholu," máchne rukou. „Mě by nepřekvapilo, kdybyste si to s Mikulášem rozdali v kuchyni přede všemi."

Vyprsknu. „Tak to je rozhodně vysoká pravděpodobnost, že se to stane," připustím a hodím po něm okem. Vycítí můj pohled skoro okamžitě a usměje se. „Hlavně když je opilý."

„Myslím, že si nepamatuju, že by se někdy takhle smál," řekne Ester s očima upřenými na Mikyho. „Ne. Nikdy se tak nesmál. Vždycky mi jeho smích přišel neupřímný, ale celou dobu, co jsme tady je to jiné."

DohodaKde žijí příběhy. Začni objevovat