Elimdeki valizimi sürüye sürüye aşağıya indiğimde annem peşimden hızlıca ve benden de heyecanlı bir şekilde yürüyordu. Kapının önüne çıkınca Kutay'ı mahalledeki teyzelerle konuşurken görmek sırıtmamı sağlamıştı.
"Arkadaşıyım ben efendim."
"Hasan'ın oğlu musun sen?"
"Hayır değilim."
"Baban ne iş yapıyor?"
"Serbest meslek."
"Kız zenginsin yani sen?"
Kutay arabasına bakan kadınları görünce bir an ne diyeceğini bilemedi. Bazen öyle gereksiz mütevaziliklere giriyordu ki param var demeye bile çekiniyordu.
"Allah'ın lütfettiği kadar var efendim." dedi ne diyeceğini bilemeyerek.
Normalde çok din hakkında konuşmadığı için böyle söylemesi sesli bir şekilde gülmemi sağlamıştı, bakışları bana değdi sesimi duyar duymaz.
"Hoş geldin Deniz." dedi imalı bir sesle.
Bu ses 'Beni kurtar!' demenin başka bir haliydi.
"Hoş buldum Kutay."
Annem gülümsedi.
"Ay hoş geldin Kutay."Kutay hızlıca anneme sarıldı.
"Hoş buldum sağ olun."Elimden küçük valizimi aldı. Gözlerimin içine baka baka arabanın arkasına koydu, ardından kapıyı çekti.
"Siz geç kalmayın hadi daha yol gideceksiniz, iyi tatiller dikkat edin!" dedi annem.
Hızlıca arabanın şoför yanı koltuğuna oturdum, Kutay da yerine oturdu ve arabayı çalıştırıp mahalleden çıktı.
"Nasılsın hayatım?" dedim heyecanla.
"İyiyim güzelim, çok çok iyiyim hatta. Sen nasılsın?"
"Ben de çok çok iyiyim."
Kıkırdadım.
"Neye güldün?"
"Ne bileyim çok mutluyum işte. Bu tatil bize iyi gelecek yaralarımızı saracak."
O da güldü.
"Anneni ikna etmem zor olsa da başardık.""Annem sana ikna olmaya dünden razı."
"Kayınvalidem beni çok seviyor galiba."
"Arada benden bile çok seviyor sanırım."
Güldü. Ben de onun gülüşüne güldüm.
Sınav sonrasında mahalledekiler birleşip hem bize moral olsun diye hem de zaten gelenekselleşmiş bir şey olduğundan denize gitmiştik. Çok kalabalık olduğumuz için adamakıllı eğlenememiştim yine de bu geleneği seviyordum.
Kutay da tatile çıkmak istediğini söylediğinde bunu kendisi için istiyor sanmış, görüşemeyeceğimiz için üzülmüştüm ancak bir anda annemi arayıp valiz hazırlamamı istediğinde gerçekten hem şaşırmış hem de sevinmiştim. Onların yazlığına gidecek 1 hafta kadar kalacak ve geri dönecektik.
Henüz oraya varmadan hayatımda geçireceğim en eğlenceli zaman olacağına adım kadar emindim.
————
Kucakta taşındığımı hissettiğimde hafif olan uykum dağılıp şaşkınlığa bürünmüş, hızlıca başımı kaldırmıştım. Ne ara uyuyakalmış, ne ara gelmiştik hiç bilmiyordum. Kutay çoktan eve valizleri taşımış en son da uyandığımdan habersiz beni kucağında taşıyordu. Kısık gözlerimle hafiften kararan yaz havasından çene kemiğine baktığımda, göğsünün sıcaklığını hissettiğimde huzurla gülümsedim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Merkür Retrosu (bxb)
Teen FictionBurslu bir çocuk, kolejin kötü çocuğuyla tanışırsa ortaya çıkacak hikaye diğerlerinden pek de farklı olmazdı. Yani, sanırım olmazdı.