Video yang sedang berlegar di social media ketika ini hampir membuatkan rahang bawah Zuha jatuh.
Aurel ialah seorang perempuan?
Ibu jari milik gadis itu laju menggeser skrin telefon pintar. Matanya tidak lepas dari membaca komen-komen yang tertera bagi mendapatkan maklumat tentang perkara tersebut. Rata-rata komen melahirkan rasa terkejut apabila berita itu mula tersebar di media sosial.
"So, Aurel ni sebenarnya tak wujud ke?"
"Takkanlah Aurel ni perempuan, dulu dia buat live keluar suara lelaki kot."
"Mengarutlah Aurel ni perempuan."
"Tak mungkinlah Aurel ni perempuan. Dia ada vibe lelaki soft spoken dan maskulin kot."
"Lol! Entah-entah dia ni upah orang untuk jadi suara Aurel masa live dulu tu. Dahlah jarang buat live tapi aktif kat social media."
"Aurel oi, gaduh dengan pakwe ke sampai nak expose macam ni sekali?"
"Nama Aurel pun dah macam nama perempuan. Takkanlah perempuan jadian kot?"
Zuha mendengus kasar seraya menggulingkan matanya. Mengarut betul. Dah terang lagi bersuluh masa Aurel buat live dulu keluar suara lelaki sejati dan maskulin. Takkanlah tiba-tiba dia jadi perempuan? Diorang ni tak kenal ke mana satu suara lelaki mana satu suara pondan?
Hadoi, tak pasti jangan kongsi!
"Zuha! Dah siap ke belum? Dah ada customer ni!"
Zuha lantas menyimpan telefonnya didalam poket lalu bergegas ke ruang hadapan apabila namanya dilaung oleh Farid.
"Baik! Datang ni!"
****
Seorang gadis mengaku bahawa dia merupakan Aurel, seorang penulis misteri yang sedang meningkat popular dalam kalangan pembaca novel. Gadis itu juga mengaku, novel yang pernah menjadi perbualan peminat novel, Cinta Dalam Hati merupakan novel yang dikarang olehnya mengisahkan tentang cinta pertama dari sudut pandangan seorang lelaki dan diadaptasi dari kisah hidupnya sendiri.
Dia juga mengaku bahawa dia tidak ingin membongkarkan kisah cintanya tapi dia terpaksa melakukan yang sedemikian kerana cinta pertamanya mahu memutuskan hubungan mereka dan tidak mengaku yang Aurel adalah dirinya.
Dia turut bertindak sedemikian kerana dikhuatiri pasangannya itu akan mengambil kesempatan dengan menggunakan populariti Aurel demi kepentingan diri sendiri.
Lelaki itu merenung artikel itu sejak dari tadi. Jarinya masih lagi menari perlahan di atas meja. Lagaknya seperti sedang memikirkan sesuatu.
"Lama termenung?"
Faris Amsyar mengambil tempat di hadapan Zuhayr Muqri lalu menyilangkan kakinya sambil memandang wajah lelaki itu.
Ulas bibir Zuhayr menyungging senyuman sinis. Artikel itu ditutup lalu dia mengalihkan sedikit kedudukan MacBook miliknya itu.
"Kau nak buat apa sekarang? Aku harap hal ni tak akan memudaratkan projek terbaru novel kau. Aku tak nak usaha aku selama ini terbuang macam tu aje."
Faris menopang dagu sambil memerhatikan sahabatnya itu. Zuhayr merupakan seorang penulis novel misteri yang agak terkenal di alam maya. Namun begitu, dia tidak pernah menonjolkan diri di khalayak ramai seperti penulis lain. Dia hanya mengupah Faris sebagai pembantu peribadi bagi mewakili dirinya jika mereka perlu untuk bertemu dengan pihak penerbit atau seumpamanya.
"Buat masa sekarang kita biarkan dahulu. Aku rasa tak lama nanti masing-masing senyaplah tu."
Zuhayr menghela nafas sambil bersandar di kerusi. Apa yang sedang terjadi saat ini mula membuatkan dia berasa sebal. Lebih menyebalkan apabila mereka di media sosial mula mempertikaikan kewujudan dirinya sebagai Aurel. Ada sebahagian daripada mereka juga mendesak supaya dia mendedahkan diri sebagai bukti yang dia sebenarnya benar-benar wujud.
YOU ARE READING
HER BEAUTIFUL COMFORT - C
RomanceStatus: complete (Previous title: Her Beautiful Consolation) Zuha Munirah x Zuhayr Muqri [Karya ketiga dari snowdreamm] Zuha Munirah, seorang gadis yang pendiam dan lebih gemar memendam rasa. Kejadian di mana karyanya telah diciplak oleh insan yang...