Voorwoord

110 14 9
                                    

Beste toekomstige lezer, leuk dat je bereid was op dit boek tussen de vele anderen te klikken en het een kans te geven. Dit verhaal is geschreven door Elin en Romy, twee schrijfsters dus. Er zijn er wel enkele personages – leuke en irritante – gebaseerd op personen die we beiden kennen ... Oh, een fun fact: de grote lijnen van het gehele boek is in ongeveer een uurtje verzonnen, onze hele Whatsapp chat staat er vol mee. Maar dat de rode draad van het verhaal in een korte tijd bedacht is, maakt het niet minder goed. We hebben tijdens het schrijven een paar andere subplots eraan toegevoegd om het voor jou als lezer interessanter, spannender en moeilijker te maken om dit moordmysterie op te lossen, met behulp van onze vriendin en plotter Florien.

Wij beiden zijn al een tijdje dol op schrijven, en toen kwam bij ons het idee te binnen geschoten om samen eens een verhaal te gaan schrijven. Al snel hadden we een onderwerp in gedachten: moord. En nee, dat is zeker geen vrolijk onderwerp, maar toen we eenmaal de verhaallijn begonnen te plotten en de personages begonnen uit te werken, raakten we erin verstrikt.

Voor zover we weten is dit niet in het echt gebeurd; we hebben alles tot in de puntjes zelf bedacht, dus we verzoeken je niets te kopiëren, we hebben er hard aan gewerkt.

En dat is het wel allemaal waard geweest tot nu toe, want het boek is nog niet af (wel bijna, en zodra dat gebeurd is zullen er meer hoofdstukken online komen). En hopelijk vind jij dat ook als je ervoor kiest dit verhaal van begin tot eind met ons te blijven volgen.

Als je feedback hebt, mag je zeker een comment plaatsen, op voorwaarde dat je dit op een respectvolle manier doet. We kunnen zeker tips gebruiken, maar het zou fijn zijn als je je mening beargumenteert (als dit mogelijk is, dit kan bijvoorbeeld niet bij een spel- of typfoutje).

Maar nu willen we je niet langer ophouden. Zoals je misschien al gelezen hebt in de flaptekst wordt de veertienjarige leerlinge Bethany Brown vermoord – dat is het enige wat we zullen verklappen – en als lezer zal je in de proloog (ja, het is echt dé proloog, daar kwamen we achter tijdens het schrijven en het klinkt echt raar, eigenlijk) de moordscène meemaken! Dus zet je schrap, maar lees eerst nog even de leeswijzer, dan kan het echt beginnen!

Veel leesplezier,

Romy en Elin

ʟᴇᴇꜱᴡɪᴊᴢᴇʀ: 13 ᴊᴀᴀʀ. ᴅɪᴛ ᴠᴇʀʜᴀᴀʟ ʙᴇᴠᴀᴛ ɢᴇᴡᴇʟᴅ, ᴍᴏᴏʀᴅ, ɢʀᴏꜰ ᴛᴀᴀʟɢᴇʙʀᴜɪᴋ ᴇɴ ʙᴇꜱᴄʜʀᴇᴠᴇɴ (ᴍᴏᴏʀᴅ)ꜱᴄÈɴᴇꜱ ᴍᴇᴛ ʙʟᴏᴇᴅ. ᴀʟꜱ ᴊᴇ ʜɪᴇʀ ɴɪᴇᴛ ᴛᴇɢᴇɴ ᴋᴀɴ, ʀᴀᴅᴇɴ ᴡᴇ ᴊᴇ ʜᴇʟᴀᴀꜱ ᴀꜰ ᴅɪᴛ ᴠᴇʀʜᴀᴀʟ ᴛᴇ ʟᴇᴢᴇɴ. ʙɪᴊ ᴛᴡɪᴊꜰᴇʟ ᴋᴜɴ ᴊᴇ ᴏɴꜱ ᴇᴇɴ ᴘʀɪᴠÉʙᴇʀɪᴄʜᴛᴊᴇ ꜱᴛᴜʀᴇɴ. ᴇʀ ᴋᴜɴɴᴇɴ ꜱᴏᴍꜱ ᴏᴏᴋ ᴇɴᴋᴇʟᴇ ᴇɴɢᴇʟꜱᴇ ᴡᴏᴏʀᴅᴇɴ ᴠᴏᴏʀᴋᴏᴍᴇɴ ɪɴ ᴅɪᴛ ʙᴏᴇᴋ, ᴅɪᴇ ʜᴇʙʙᴇɴ ᴡᴇ ᴄᴜʀꜱɪᴇꜰ ɢᴇᴅʀᴜᴋᴛ, ᴍᴀᴀʀ ᴡᴇ ɢᴀᴀɴ ᴇʀᴠᴀɴ ᴜɪᴛ ᴅᴀᴛ ᴅᴇ ᴍᴇᴇꜱᴛᴇɴ ᴠᴀɴ ᴊᴜʟʟɪᴇ ᴅᴇ ʙᴇᴛᴇᴋᴇɴɪꜱꜱᴇɴ ᴡᴇʟ ᴋᴇɴɴᴇɴ.

Vertrouw NiemandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu