Rue zat op haar bureau met Harvey tegenover hem. Hij tikte met zijn pen op de eikenhouten tafel. Het was irritant, maar ze leerde er langzamerhand aan te wennen. 'Misschien moeten we ons nog meer verdiepen in de zaak van Andy? Er moest toch wel een verdachte zijn,' stelde ze voor en ze keek naar hem.
Harvey stopte gelijk met tikken op de tafel en ging verzitten, wat de stoel lichtjes deed kraken. 'Dat is eigenlijk best een goed idee,' antwoordde hij.
Rue hoorde in zijn stem dat hij baalde dat hij niet op dat idee was gekomen.
'Ik zoek de documenten wel, blijf jij maar hier,' zei Harvey, en hij stond op en liep naar de deur. Niet veel later kwam Harvey terug met een flinke stapel papierwerk.
Rue griste gelijk naar de papieren, want ze was erg nieuwsgierig. Er viel haar bij de eerste pagina al gelijk iets op. Er stond op dat de reden van Andy's dood onbekend was, terwijl het eigenlijk wel duidelijk was. Andy was een rijke man, en hij is plotseling vermoord, logisch dat het dan met geld te maken zou hebben, maar er was waarschijnlijk weer gebrek aan bewijs, dacht ze geïrriteerd. Zo ging het altijd. Dat was misschien één van de dingen die ze hieraan haatte; er was nooit bewijs. Meestal was de dader net zo slim als de politie, soms wel slimmer. Ze baalde dat er zoveel zaken onopgelost bleven. Maar ze had zichzelf beloofd dat dit er niet eentje zou zijn. Deze zaak moest opgelost worden. Onder anderen voor Beth, maar ook voor Catherine, haar broertje en andere mensen die het vreselijk vinden van Bethany.
Harvey zag ook dat er iets niet in de haak was, nadat hij haar gezichtsuitdrukking had gezien. 'Wat zie je, heb je iets belangrijks gevonden?'
Ze knikte en liet hem de pagina zien. 'Dus? Ik zie niet wat er mis mee is,' zei hij niet scherp.
Rue rolde met haar ogen. Soms was Harvey ook niet erg scherp. Ook al eerder met die Griekenlandreis. Het was maar goed dat hij een assistente had, dacht ze lachend om zichzelf. 'De politie wist donders goed dat Andy vermoord was vanwege de erfenis Harvey, maar ik snap niet waarom ze dat niet zeggen,' zei ze een beetje boos en ze ging gefrustreerd op de stoel achter zich zitten.
Hij haalde zijn schouders op. 'Waarschijnlijk wilden ze zich niet verdiepen in zijn zaak? Misschien was het niet interessant genoeg, of zo. Of niet genoeg bewijs.'
Ze dacht even na. 'Zou kunnen, laten we de rest eerst maar eens bekijken en dan pas conclusies trekken,' zei Rue resoluut.
Harvey knikte instemmend, en keek trots, alsof ze na zijn harde werk om haar een beetje op te leiden eindelijk een beetje vooruit kwam. 'Ik ga even naar de wc, ben zo terug,' zei hij.
'Is goed.' Rue was nu alleen met de papieren. Ze las het zorgvuldig, maar niet te traag. Na ongeveer vijf bladzijden viel haar weer iets op. En nu kreeg ze het gevoel dat ze al die tijd ergens gelijk had gehad. Julius was de hoofdverdachte in de zaak van Andy. De politie vond hem verdacht genoeg. En aangezien de twee moorden met elkaar te maken hebben en hij een "hij" is, zou Julius heel goed de moordenaar kunnen zijn, dacht ze. Ze las verder.
ʜᴏᴏꜰᴅᴠᴇʀᴅᴀᴄʜᴛᴇ ᴠᴀɴ ᴍᴏᴏʀᴅ ᴏᴘ ᴀɴᴅʏ ʜᴏᴏᴠᴇʀ: ᴊᴜʟɪᴜꜱ ʜᴏᴏᴠᴇʀ
ʀᴇᴅᴇɴ: ᴠᴏᴏʀ ɢᴇʟᴅ ᴏꜰ ᴜɪᴛ ᴡʀᴀᴀᴋ, ɴɪᴇᴛ ʜᴇʟᴇᴍᴀᴀʟ ᴅᴜɪᴅᴇʟɪᴊᴋ
ʙᴇᴡɪᴊꜱ: ɢᴇᴇɴ, ᴍᴀᴀʀ ʜɪᴊ ʜᴀᴅ ɢᴇᴇɴ ᴀʟɪʙɪ ᴏᴘ ʜᴇᴛ ᴛɪᴊᴅꜱᴛɪᴘ ᴅᴀᴛ ᴀɴᴅʏ ᴠᴇʀᴍᴏᴏʀᴅ ᴡᴀꜱ, ᴇɴ ʜᴜɴ ʙᴀɴᴅ ᴡᴀꜱ ɴɪᴇᴛ ʜᴇʟᴇᴍᴀᴀʟ ɢᴏᴇᴅ ᴛᴇ ɴᴏᴇᴍᴇɴ.Toen kwam Harvey alweer terug. 'En nog iets gevonden, of is het allemaal onzin?' vroeg hij en hij plofte vermoeid op de bureaustoel die naast die van Rue stond.
Ze knikte en liet hem het alweer zien aan hem.
'Julius,' mompelde hij zacht en de rimpels op zijn voorhoofd kwamen tevoorschijn, doordat hij zijn wenkbrauwen fronste. 'Zou hij?' vroeg Harvey twijfelend.
JE LEEST
Vertrouw Niemand
Mistero / Thriller𝔼é𝕟 𝕧𝕖𝕣𝕙𝕒𝕒𝕝, 𝕥𝕨𝕖𝕖 𝕤𝕔𝕙𝕣𝕚𝕛𝕧𝕖𝕣𝕤. Rue is de assistente van de beroemde detective Harvey Jones. Wanneer een middelbare scholier uit een rijke familie dood wordt aangetroffen, gaat ze samen met haar baas op onderzoek uit. Maar na wa...