Hoofdstuk 20

40 7 36
                                    

ʜᴀʟʟᴏ, ɪᴋ ᴡᴇᴇᴛ ɴɪᴇᴛ ᴏꜰ ɪᴇᴍᴀɴᴅ ᴅɪᴛ ᴏᴏɪᴛ ᴢᴀʟ ʟᴇᴢᴇɴ. ᴍᴀᴀʀ ɪᴋ ʜᴏᴏᴘ ʜᴇᴛ ɴɪᴇᴛ, ᴡᴀɴᴛ ɪᴋ ᴡᴇᴇᴛ ᴡᴇʟ ᴢᴇᴋᴇʀ ᴅᴀᴛ ᴇʀ ʜᴇʟᴇᴍᴀᴀʟ ɴɪᴋꜱ ᴜɪᴛ ᴋᴏᴍᴛ. ɪᴋ ᴡɪʟ ᴀʟʟᴇᴇɴ ᴅᴇ ᴢᴀᴋᴇɴ ᴏᴘ ᴇᴇɴ ʀɪᴊᴛᴊᴇ ᴢᴇᴛᴛᴇɴ, ᴍᴇᴇʀ ɴɪᴇᴛ. ᴅᴜꜱ ꜱᴛᴇʟ ɪᴋ ᴠᴏᴏʀ ᴅᴀᴛ ᴡᴇ ᴍᴀᴀʀ ʙᴇɢɪɴɴᴇɴ ʙɪᴊ ʜᴇᴛ ʙᴇɢɪɴ.

ᴏᴘ 9 ᴊᴀɴᴜᴀʀɪ 2009 ꜱᴛɪᴇʀꜰ ᴍɪᴊɴ ɢᴇʟɪᴇꜰᴅᴇ ᴠᴀᴅᴇʀ ᴀɴᴅʏ ɪɴ ᴢɪᴊɴ ꜱᴛᴜᴅᴇᴇʀᴋᴀᴍᴇʀ. ᴍᴀᴀʀ ʙʟɪᴊᴋʙᴀᴀʀ ᴡᴀꜱ ʜɪᴊ ɴɪᴇᴛ ᴢᴏ ɢᴇʟɪᴇꜰᴅ ᴀʟꜱ ɪᴋ ᴅᴀᴄʜᴛ. ᴡᴀɴᴛ ʜᴇᴛ ᴡᴀꜱ ᴇᴇɴ ᴍᴏᴏʀᴅ, ᴇɴ ɴɪᴇᴍᴀɴᴅ ᴡᴀꜱ ᴇʀ ᴀᴄʜᴛᴇʀ ɢᴇᴋᴏᴍᴇɴ ᴡɪᴇ ᴅᴇ ᴅᴀᴅᴇʀ ᴡᴀꜱ, ᴢᴇʟꜰꜱ ᴅᴇ ɴᴜᴛᴛᴇʟᴏᴢᴇ ᴘᴏʟɪᴛɪᴇ ɴɪᴇᴛ. ᴇɴ ɪᴋ ʜᴇʙ ɢᴇɴᴏᴇɢ ᴋᴇɴɴɪꜱ ᴏᴍ ᴇʀ ᴢᴇʟꜰ ᴀᴄʜᴛᴇʀ ᴛᴇ ᴋᴏᴍᴇɴ, ᴅᴜꜱ ʜɪᴇʀ ɢᴀᴀɴ ᴡᴇ.

'Wauw, die was wel heel zeker van zichzelf.' Zaid was blijkbaar aan het meelezen, en Rue wist niet of ze dat wel zo fijn vond. Ze wist tenslotte nog niet of Zaid te vertrouwen was.

'Nou, ze wist misschien iets wat ze iemand verborgen wilde houden, dus ze had vast wel genoeg "kennis".'

ʜɪᴊ ᴡᴀꜱ ɴᴇᴇʀɢᴇꜱᴛᴏᴋᴇɴ, ᴇɴ ᴅᴇ ᴅᴀᴅᴇʀ ʜᴀᴅ ᴇʀ ɢᴇɴᴏᴇɢ ᴠᴇʀꜱᴛᴀɴᴅ ᴠᴀɴ, ᴡᴀɴᴛ ᴇʀ ᴡᴀʀᴇɴ ɢᴇᴇɴ ꜱᴘᴏʀᴇɴ ᴀᴄʜᴛᴇʀɢᴇʟᴀᴛᴇɴ. ɪᴋ ʜᴇʙ ɢᴇᴇɴ ɪᴅᴇᴇ ᴡɪᴇ ᴇʀ ɴᴏᴜ ʙᴏᴏꜱ ᴢᴏᴜ ᴢɪᴊɴ ᴏᴘ ᴍɪᴊɴ ᴠᴀᴅᴇʀ – ᴍɪᴊɴ Éᴄʜᴛᴇ ᴠᴀᴅᴇʀ, ɴɪᴇᴛ ᴅɪᴇ ʀᴀʀᴇ ᴍᴀɴ ᴅɪᴇ ᴢᴏᴍᴀᴀʀ ᴍɪᴊɴ ʜᴜɪꜱ ʙɪɴɴᴇɴ ᴋᴡᴀᴍ ʟᴏᴘᴇɴ ᴇɴ ᴍᴇ ᴡɪᴊꜱ ᴘʀᴏʙᴇᴇʀᴅᴇ ᴛᴇ ᴍᴀᴋᴇɴ ᴅᴀᴛ ʜɪᴊ ᴠᴏᴏʀ ᴍᴇ ᴢᴏᴜ ᴢᴏʀɢᴇɴ. ᴍᴀᴀʀ ʙʟɪᴊᴋʙᴀᴀʀ ᴡɪʟᴅᴇ ɪᴇᴍᴀɴᴅ ʜᴇᴍ ᴅᴏᴏᴅ ʜᴇʙʙᴇɴ, ᴇɴ ɪᴋ ʜᴇʙ ᴇᴇɴ ʟɪᴊꜱᴛᴊᴇ:

- ᴍᴀᴍ. ᴅᴇ ᴋᴀɴꜱ ᴅᴀᴛ ᴢɪᴊ ʜᴇᴛ ʜᴇᴇꜰᴛ ɢᴇᴅᴀᴀɴ ɪꜱ ᴢᴇᴇʀ ᴋʟᴇɪɴ, ᴢᴇ ᴡᴏʀᴅᴛ ᴀʟ ʙᴀɴɢ ᴠᴀɴ ᴇᴇɴ ᴅᴇᴛᴇᴄᴛɪᴠᴇꜱᴇʀɪᴇ, ᴍᴀᴀʀ ᴢɪᴊ ᴡᴀꜱ ᴅᴇɢᴇɴᴇ ᴅɪᴇ ᴍᴇᴛ ᴍɪᴊɴ ᴠᴀᴅᴇʀ ɪɴ ʜᴇᴛ ʜᴜɪꜱ ᴡᴀꜱ ᴛᴏᴇɴ ʜɪᴊ ᴡᴇʀᴅ ᴠᴇʀᴍᴏᴏʀᴅ. ʜᴀᴅ ᴢᴇ ᴅᴇ ᴅᴀᴅᴇʀ ɴɪᴇᴛ ʙɪɴɴᴇɴɢᴇʟᴀᴛᴇɴ? ᴏꜰ ᴡᴀꜱ ᴢɪᴊ ᴅᴇ ᴅᴀᴅᴇʀ ᴢᴇʟꜰ?

- ꜱᴛɪᴇꜰᴠᴀᴅᴇʀ. ʜɪᴊ ɪꜱ ᴇᴇɴ ᴢᴀᴋ – ʟᴀᴛɪᴊɴ: ᴘᴏᴅᴇx, ᴇɴ ᴠᴀɴᴀꜰ ʜᴇᴛ ʙᴇɢɪɴ ʜᴇᴇꜰᴛ ʜɪᴊ ᴅᴜɪᴅᴇʟɪᴊᴋ ɢᴇᴍᴀᴀᴋᴛ ᴅᴀᴛ ʜɪᴊ ᴍᴇ ɴɪᴇᴛ ᴍᴀɢ. ᴍᴏɢᴇʟɪᴊᴋ ᴠɪᴇʟ ʜɪᴊ ᴠᴏᴏʀ ᴍɪᴊɴ ᴍᴏᴇᴅᴇʀ (ᴅɪᴛ ᴠᴏᴇʟᴛ ᴢᴏ ʀᴀᴀʀ ᴏᴍ ᴛᴇ ꜱᴄʜʀɪᴊᴠᴇɴ) ᴇɴ ᴡɪʟᴅᴇ ʜɪᴊ ᴍɪᴊɴ ᴠᴀᴅᴇʀ ᴜɪᴛ ᴅᴇ ᴡᴇɢ ʀᴜɪᴍᴇɴ?

- ʙᴏʙ ɪɴᴋʜᴇᴀʀᴛ, ʜɪᴊ ᴡᴇʀᴋᴛᴇ ᴍᴇᴛ ᴍɪᴊɴ ᴠᴀᴅᴇʀ, ᴇɴ ꜱɪɴᴅꜱ ᴍɪᴊɴ ᴠᴀᴅᴇʀ ᴇᴇɴ ᴘʀᴏᴍᴏᴛɪᴇ ᴋʀᴇᴇɢ ᴇɴ ʜɪᴊ ɴɪᴇᴛ, ᴋᴡᴀᴍ ᴇʀ ᴇᴇɴ ᴇɪɴᴅᴇ ᴀᴀɴ ᴅᴇ ᴠʀɪᴇɴᴅꜱᴄʜᴀᴘ. ɢᴇʟᴜᴋᴋɪɢ, ᴡᴀɴᴛ ᴍᴀᴍ ᴍᴏᴄʜᴛ ʜᴇᴍ ɴɪᴇᴛ ᴏᴍᴅᴀᴛ ʜɪᴊ ᴀʟʟᴇ ꜰʀɪᴇᴛᴊᴇꜱ ᴏᴘᴀᴛ.

ɪᴋ ᴡᴇᴇᴛ ɴɪᴇᴛ ᴢᴏ ᴠᴇᴇʟ ᴅᴜꜱ, ᴍᴀᴀʀ ɪᴋ ʜᴇʙ ᴇᴇɴ ᴠᴇʀᴍᴏᴇᴅᴇɴ ᴅᴀᴛ ᴍɪᴊɴ ᴠᴀᴅᴇʀ ɪꜱ ᴠᴇʀᴍᴏᴏʀᴅ ᴏᴍᴅᴀᴛ ʜɪᴊ ᴠᴇᴇʟ ɢᴇʟᴅ ʜᴀᴅ ᴇɴ ɪᴇᴍᴀɴᴅ ᴅᴇ ᴇʀꜰᴇɴɪꜱ ᴡɪʟᴅᴇ. ɪᴋ ʙᴇᴅᴏᴇʟ, ᴅᴀᴛ ɪꜱ ᴀʟᴛɪᴊᴅ ᴅᴇ ʀᴇᴅᴇɴ, ᴇɴ ᴀʟꜱ ʜɪᴊ ᴇᴇɴ ᴡʀᴏᴋ ʜᴀᴅ ᴠᴏᴏʀ ᴍɪᴊɴ ᴠᴀᴅᴇʀ ᴅᴀɴ ᴢᴏᴜ ʜɪᴊ ᴢɪᴊɴ ᴋᴀɴꜱ ɢʀɪᴊᴘᴇɴ. ᴊᴀ, ᴇᴇɴ ʜɪᴊ, ᴡᴀɴᴛ ɪᴋ ᴅᴇɴᴋ ᴅᴀᴛ ʜᴇᴛ ᴇᴇɴ ᴍᴀɴ ɪꜱ, ɢᴇᴇɴ ᴀʀɢᴜᴍᴇɴᴛ, ʜᴇᴛ ɪꜱ ᴍᴇᴇʀ ᴇᴇɴ ᴏɴᴅᴇʀʙᴜɪᴋɢᴇᴠᴏᴇʟ.

Vertrouw NiemandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu