"Hepsini yakalayın!"
Her yerde yangın vardı. Uzun bir süre sonra Renna'nın yatak odasına ateşin keskin kokusu yayıldı.
Ağzımı ve burnumu bir havluyla kapattım ve öksürerek pencerenin yanında durdum.
İnsanların çığlıkları yanan pencerelerin dışından geliyordu ama Renna'nın yapabileceği hiçbir şey yoktu.
'Sana ne oldu....'
Heyecanla beklerken ağzım kurudu.
Ne kadar zaman geçti? Renna'nın sıkıca kapatılmış yatak odası kapısı açıldı ve kocası Kaligo içeri girdi. Bu durumda bile, her zamanki gibi yüzü ifadesizdi.
Pencerenin yanında duran Renna aceleyle Kaligo'ya doğru koştu.
"Kaligo! Neler oluyor!"
"......"
Kaligo onun tedirginliğini bilse de bilmese de hiçbir şey söylemeden elini cebine koydu.
İçinden küçük bir kolye çıkarıp boynuna astı ve alçak sesle adını seslendi.
"Renna."
"......."
İsminin ağzından çıktığını duyunca gözleri büyüdü.
İlk defaydı.
Bana "sen" veya "hanımefendi" demek yerine ismimle hitap etti. Belki isminin bana bu kadar yabancı gelmesinin nedeni de buydu.
Kolyeyi Renna'nın boynuna takmayı bitiren Kaligo, onu tuttu ve şunları söyledi.
"Ayrılma."
"....."
Renna'nın bir zamanlar titreyen vücudu şimdi Kaligo'nun bu sözleri söylediğini duyduktan sonra kasıldı.
Ne? Gitmiyor musun? Bu durumda bile mi?
Beş yıllık evliliğimiz boyunca Düşes olarak görevlerimden kaçtığım bir an olmadı. Ama ölmek üzereyken bile bana bu malikanede kalmamı mı söylüyor?
'......Sen....burada ölmem gerektiğini mi söylüyorsun?'
Onun iyilik kisvesi altında verdiği emirler, dünya kaos içindeyken bile geçerliliğini koruyordu.
Alt dudağını nazikçe ısırdı, kollarından kaçtı ve sordu.
"Peki ya sen?"
"........"
"Sen....geri mi döneceksin?"
Beklediğim bu odaya mı? Canlı olarak geri dönecek misin? O zamana kadar hayatta kalabilir miyim?
'Hayır, beni buradan kurtarmaya niyetin var mı?'
Bir sürü soru sormak istiyordum ama sesim çok titriyordu. Sonunda ağzımı kapatmaya karar verdim.
Kaligo sorusuna cevap vermek yerine ondan uzaklaştı.
"Geri döneceğim.....ne olursa olsun."
Kaligo arkasını döndü ve arkasına bakmadan odadan çıktı.
5 yıllık evlilikten sonra sırtı farklı görünmüyordu. Ne kadar bakarsam bakayım hep soğuk görünüyordu.
Ve...
Bu onu canlı gördüğüm son seferdi.
"Bütün kalıntıları bulun!"
İmparatorluk Sarayı şövalyeleri sonunda Renna'nın odasının önüne ulaştı. Şövalyelerin muazzam gücü yüzünden kilitli yatak odası kapısının kırılması uzun sürmedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eski Kocam Erkek Başrol Oldu
ChickLitHayatını kaybeden Renna, önceki hayatında okuduğu bir romanda reenkarnasyona uğradı. Bir şans daha yakaladığı için minnettardı ve hayatını huzur içinde yaşadı, ta ki bir gün, Erkek başrol birdenbire karşısına çıkıp bir istekte bulunana kadar. "....B...