Bölüm 55: Evimiz

39 1 0
                                    

Soğuk kıştan kısa bir süre sonra Karmian yollarında saksılarda çiçek tomurcukları açmaya başladı. Donmuş nehirlerin dereleri erimiş, gölgede biriken beyaz karlar yalan gibi erimişti.

Tıpkı diğer günler gibiydi. İksiri İmparatorluk Sarayı'na teslim etmekten dönüyordu. Kapıyı açmak üzereyken büyük bir patlama sesi duyuldu.

'Ne, bu ne?!'

Oldukça uzakta olmasına rağmen şiddetli patlama çevredekileri rahatsız etti.

Ve Ashia çok geçmeden fark etti: ses onun dükkanının yönünden geliyordu. Kapıdan hızla geçip dükkanına döndü.

O ve yakındaki binalar bombalanmış gibi çöktü. Kaos doğal olarak patlak verdi ve birçok kişi de izlemeye geldi.

Patlamanın başladığı yer olduğuna inanılan dükkanının önü özellikle kalabalıktı. Binanın durumu çok kötüydü. Bina düzgün bir binaya bile benzemiyordu.

"Benim dediğim de o! Bir ışık parladı!”

"Yıldırım mı çarptı?"

“Ne yıldırımı?! Gökyüzü o kadar açık ki!”

Herkes mevcut durumdan bahsediyordu.

'Bir ışık parlaması mı?'

Ashia kaşlarını çatarak dükkanına bakarken…

“Ashia?!?!” Kalabalıktan biri çıkıp Ashia'yı çağırdı.

"Unnie?"

Verna'ydı bu. Ölümcül derecede solgun Verna koştu ve Ashia'nın yüzüne baktı. "Ne oldu? Yaralandın mı? İyi misin? Neden buradasın? Bundan kaçındın mı?”

"Ah, iyiyim. Hiçbir yerim yaralanmadı. Teslimattaydım.”

Ashia'nın arkasındaki arabaya bakan Verna başını salladı ve derin bir iç çekti. “Bu gerçekten çok rahatlatıcı. Çok şaşırdım. İçeri bile giremiyorum."

"Elbette. Böyle bir binaya girmek intihardır.”

Verna başını salladı ve onunla aynı fikirde oldu.

O sırada zar zor ayakta kalan bazı binalardan yüksek bir ses daha geldi. Yakınlarda izleyen herkes çığlık atarak kaçtı.

O sahneyi izleyen Ashia, Verna'nın omzunu tuttu. “Unnie, burada kalmanın tehlikeli olacağını düşünüyorum. Geri dönebilirsin.”

"Neler oluyor?"

"Doğruyu biliyorum? Öğreneceğim.”

“Dikkatli ol Ashia.”

"Hımm." Verna'nın ağlamaklı yüzünü sakinleştiren Ashia, onun eve dönmesine izin verdi ve binaya baktı.

"Haa..."

Yedi yıldır evi olan yer bir anda çöktü. Bütün mutlu ve hoş anıları taş yığınının altına gömülmüştü. Aynı zamanda her şeyi bir kenara bırakmak istediği zamanlarda onun desteği olan yerdi. Orası bir anda yok oldu.

“…”

[Ashia-nim…]

Ashia, Luke'un kendisi kadar titrek olan sesini duydu. Binaya bakarken derin bir iç çekerek, "Bu bir sihirdi" dedi.

[Evet… eğer işaretlerin şekline bakarsanız kesinlikle büyü yüzündendi.]

“Neredeyse anında ölüyordum.”

[Bu bir uyarı mı?]

"Muhtemelen? Bu düzeyde bir büyüyle ölmemi isteyebilirlerdi.”

[Kim o?]

“…Hmm…” Ashia ciddi bir yüzle yavaşça fısıldadı, “O kadar çok şüpheli insan var ki…”

İş yaparken rol yapan insanlarla istemeden tanışmış olabilir. Pek çok büyü izi vardı ama bunun büyücüler yüzünden olup olmadığını doğrulayamadı. Bu kadar büyük bir meblağa satılıyor olmasına rağmen, büyü içeren bir parşömenin kullanılmış olma ihtimalini göz ardı edemiyordu.

Ashia ona kızan büyücüleri düşündü.

'Ah… çok fazla.'

Büyülü Kule'de olay çıkardığına göre ona kin besleyen bir veya iki kişi daha olabilirdi. Hayır, mutlaka bir sihirbaz olmayabilir.

Peki o bir tüccar mıydı? Reddedilen bir müşteri mi? Pahalı bir parşömeni kullanabilecek biri... Çok fazla seçenek vardı.

[Biraz…]

Ashia'nın başı Luke'un ciddi sesi üzerine kolyesine döndü. "…Ha?"

[Biraz yanlış değil mi?]

“…”

Bir süre Luke'a bakan Ashia onu sıkıca tuttu ve adımlarını hızlandırdı.

Ölüm çıngırağı gibi bir ses vardı. Ashia, yakındaki bir hana gitmeden önce binanın artık çökmemesi için binaya bir büyü yaptı. Bir süreliğine kalacak bir yere ihtiyacı vardı.

Ancak işler beklediği kadar kolay gitmedi.

"Hiçbir şey yoktu?"

“Ne yapmalı bu… Sadece o bina değil, civardaki binalar da çöktü. Çökmüş ve titremiş olmalı. Orada yaşayanların hepsi gelip gitti…”

"Ah…."

Ashia'nın dükkanı da dahil olmak üzere çevredeki birçok bina hasar gördü. Enkaz düşmeye devam ederken endişeli insanlar yakındaki hana geldi.

"Biz ne yaptık? Muhtemelen yakındaki hanlar doludur.”

“Evet… bu konuda hiçbir şey yapamayız.”

Ashia genişçe gülümsedi. Aslında eğer isterse başka bir mülkün hanına gitmek için kapısını kullanabilirdi.

'Çok sıkıntı var...'

Binaların neden bu hale geldiğine dair araştırma yapılacak. Tamir için tamirci çağıracaklar; hayır, mutlaka yeni bir bina inşa edecekler.

'İçeriye girip hâlâ sağlam olan herhangi bir eşya var mı diye kontrol etmem gerekiyor, ayrıca... Ah... başım ağrıyor...'

Neyse ki altın ve kaliteli malzemeleri saklayacak ayrı bir yeri vardı. Bu, onları devasa taş yığınının altında aramasına gerek olmadığı anlamına geliyordu. Tabii altına gömülü olan iksirler ve malzemeler altına dönüştürülürse kesinlikle büyük bir kayıp olurdu.

Ashia bir an düşündü.

Kwaaang!

"Noona!!" Hanın eski, gıcırdayan kapısı açıldı ve Theros içeri girdi.

"Tero?"

Eski Kocam Erkek Başrol OlduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin