Bölüm 57.1: Karşı konulmaz Güç

43 0 0
                                    

Ashia'nın gözleri Kaligo'nun sonraki sözleriyle genişledi.

"İskele mi?"

"Evet."

Kaligo'nun sesi beklenenden daha sakindi. Birdenbire boyun eğdirmekten bahsetmek….

Çıtır çıtır, çıtır-

Kısa süren sessizlikte ara sıra şöminede yanan odunların sesi duyuluyordu. Ashia'nın gözleri bu duruma kafa yorarken titredi.

Ashia'ya bakan Kaligo yavaşça ağzını açtı, "İslam muhtemelen bir hafta sürecek."

Ashia başıboş bakışlarını yerden kaldırıp ona baktı.

“Ben yokken Büyük Dük'ün malikanesine göz kulak olmanızı rica ediyorum. Dük'ün malikanesini iyi kurduğuna göre, Büyük Dük'ün malikanesinin de öyle olacağını biliyorum..."

"Hayır hayır! Bir dakika bekle."

“…”

“İslam mı? Önce bunu açıkla." Ashia, Kaligo'nun elini tuttu ve onu kanepeye götürdü. Büyük Kaligo, onun küçük gücüyle yavaşça parçalandı. Ashia, Kaligo'yu kanepeye bastırdı ve karşısındaki kanepeye oturdu.

“Temizlik falan, bunu düzgünce anlatman lazım. Bu birdenbire boyun eğdirme nedir?”

“…”

Kaligo ağzını kolay kolay açamıyordu.

Hayal kırıklığına uğrayan Ashia, sözlerini dökmeye başladı, "Beni buraya bana emir vermek için mi getirdin?"

“Ashia.”

“Düzgün bir açıklama yapmadan beni pervasızca bu pozisyonda oturtarak daha ne gibi yanlış anlaşılmalar yaratmaya çalışıyorsunuz? Sadece tahmin yürüterek seni yanlış anlamamam gerektiğini bana söylediğini sanıyordum. Ama bunu yapabilmek için konuyu doğru bir şekilde açıklamanız gerekiyor, öyle değil mi?”

“…”

“Öyleyse öncelikle boyun eğdirme hakkında konuşalım.”

Kaligo, onun sorusunu yanıtlamadan önce bir an durakladı: "Yakında Veliaht Prens'in doğum günü olacak."

"Biliyorum, daha önce mağazaya geldi ve doğum gününe üç hafta kaldığını söyledi."

Desian'ın Ashia'nın dükkanını ziyaret ettiği günü hatırladı. Ashia'yı doğum günü ziyafetine davet edeceğini söyleyerek onu ayrılmaya zorladı. Zaten üç hafta oldu; çok zaman geçti.

“Bu yıl özel bir ziyafet olmadan bir fetih töreni düzenleyeceğini söyledi.”

Ashia'nın gözleri Kaligo'nun sözleri üzerine genişledi.

'Ne? Ziyafet yok mu?'

"Gerçekten mi? Ama o sefer kesinlikle...”

[ – O gün tebriklerinizi almak istiyorum.

- O…

– Bayan Büyücümüzün dediği gibi, İmparatorluk ailesinin soyundan gelen şanslı bir kişi olarak başka birinin kan ve ter dökerek topladığı altınlarla bir parti vereceğim…. ]

Desian bunu Ashia'nın önünde bağırdı. İmparatorluk halkının kanıyla büyük, gösterişli bir parti vereceğini. Ama şimdi aniden bir boyun eğdirme yaşandı.

'Ne düşünüyor bu? Hiç de ona göre değil."

"Bu yıldan itibaren milli hazineyi gereksiz şeylere israf etmeyeceğini söyledi."

“…”

"Bunun yerine imparatorluk halkının güvenliği için bir boyun eğdirme sistemi uygulayacağını söyledi."

“İshak sistemi.” Ashia derin bir nefes verirken başını eğdi.

İmparatorluğun halkına karşı bu kadar derin bir kalbe sahip olan bir adam değildi. O sadece oynamaya, yemek yemeye ve arzularını gerçekleştirmeye odaklanmış bir insandı.

"Bir şeyin peşinde olduğunu düşünüyorum."

"Bunu gittiğimde öğreneceğim."

"Gidiyorsun?"

Ashia, Kaligo'ya şaşkın gözlerle baktı. Ondan bu tepkiyi bekleyen Kaligo yavaşça başını salladı.

"Ancak…."

Veliaht Prens ve Büyük Dük.

Orijinal hikayede ikisi çok iyi arkadaşlardı. İkisi arasındaki ilişki artık dağılmış gibi görünüyordu ama bu Veliaht Prens'in davetini görmezden gelecek bir durum değildi.

"Tehlikeli."

Kaligo, Ashia'nın sözlerine bakışını kaldırdı. "Tehlikeli…"

“Orijinal hikayede olmayan bir şeydi. Elbette orijinalin içeriğinin artık pek önemli olmadığını biliyorum. Bunu biliyorum ama…”

"Veliaht Prens'in bana zarar verebileceğini mi söylüyorsunuz?"

"…Evet."

Kaligo sırtını kanepenin arka kısmına gömerken hafifçe gülümsedi. “Ashia.”

"Evet."

"Büyük Dük'ün konumu asla İmparatorluk Ailesi'nden üstün olamaz."

“…”

“Bu romanda kim olursam olayım karşı koyamadığım bazı ortamlar var. Mesela benim erkek olduğum kısım ya da senin kadın olduğun kısım. Büyük Dük'ün İmparatorluk Ailesi'nin önünde başını eğdiği kısım."

Karşı konulmaz bir güç. Ayrıca Veliaht Prens'in gelmesini isterse boyun eğdirme törenine katılması gerektiğini de söyledi.

"Fazla endişelenmene gerek yok. Dediğin gibi ben erkek başrolüm, yani ölecek miyim?”

Oldukça rahat bir yüzü vardı. Ancak sakin ifadesine rağmen Ashia onu soğukkanlı tutamadı.

'Sana söylemeli miyim…'

Orijinalden sapmaya çalışmadığını ve bu nedenle ne olacağını söyledi. Ve hâlâ böyle bir şeyin tekrar olmasından korkuyordu.

"Kaligo."

Kaligo'nun bakışları tekrar Ashia'ya döndü.

“Orijinal hikaye... Sadece bekleyip izlemeyeceğim.” Ashia saklamaya niyeti olmadan ağzını açtı.

'Orijinal' kelimesi üzerine Kaligo başını eğdi ve sordu: "Artık bir varoluşun olduğunu mu söylüyorsun?"

“…Çünkü yedi yıl önce bu kitaptan çıkmaya çalışıyordum.”

“…”

Ashia yedi yıl önce yaşananlarla başladı.

"Buraya geldiğime göre buradan çıkmanın bir yolu olmalı diye düşündüm."

“…”

“Ve sonunda teçhizatı buldum.”

Gerekli malzemeleri toplamak birkaç yıl sürdü. Tam bir başarı hayal etmişti ve başaracağına inanıyordu.

"O bir hataydı. Başarısızlığa hazırlıklı değildim.”

“…”

İnsanların ihanetini düşünmüyordu ve başarısızlık durumunda bunun etrafındakilere vereceği tehlikeye hazırlıklı değildi. Sonuç olarak köy ateşe verildi, yüzlerce insan öldürüldü ve hayatta kalanları aramak zorunda kaldı.

Kaligo sessizce onun hikayesini dinledi. Onun da bir sürü sorusu vardı herhalde ama o günün olaylarını detaylı olarak sormadı.

Eski Kocam Erkek Başrol OlduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin