Bölüm 58.2: Oldukça Yararlı Bir Adam

54 1 0
                                    

Ashia, Büyük Dük'ün malikanesine geleli üç gün olmuştu ve Kaligo'nun yüzünü gördüğü anlar yalnızca bir avuçtu. Ancak en başından söz verdiği gibi yemek zamanını birlikte geçirmeye çalıştı.

“Giremediğin bir oda mı? Öyle bir şey yok. Etrafta dolaşmakta özgürsünüz."

"Gerçekten mi? Büyük Dük'ün malikanesindeki tüm odaları aramış olsam bile mi?"

Kaligo çatalını bıraktı, su içti ve sonra kıkırdadı. "Onun da önemi yok."

"Böylece…? Sen bunu ne kadar çok söylersen, sınırın nerede olduğunu o kadar çok bilmek isterim.”

"O da."

"Önemli değil?"

"Evet."

“…”

"Ciddiyim. Ah." Ağzını sildiği peçeteyi bıraktı ve sandalyesinden kalktı. Onu bekleyen Ashia da ayağa kalktı.

“Bugün ne yapmayı planlıyorsun?” Kaligo ona yemek odasından çıkıp merdivenlerden inerken sordu. “Bugün sen de iksir yapacak mısın? Ventus'un laboratuvarında mı?"

“Evet, bugün yaparsam tüm acil işleri bitirebileceğimi düşünüyorum.”

"Anlıyorum. O halde yarın ne yapacaksın?”

"Hımm, markete gitmek istiyorum."

Kaligo merdivenlerinde durdu ve ona baktı. "Onarım işi henüz bitmemiş olabilir.

“Ne kadar ilerleme kaydettiklerini görmem gerekiyor ve Theros endişelenecek. Ona not bırakamamak için aceleyle buraya sürüklendim. Dışarı çıktığımda Tero'ya uğramak istiyorum.”

“…” Bir süre Ashia'ya baktı. Gözleri söylemek istediği şeylerle doluydu ama her zamanki gibi hiçbir şey söylemeden uzaklaştı. Kaligo, Ashia'yı laboratuvarın önüne götürdü ve ofisine doğru yola çıktı. Zaten üçüncü gündü ama hâlâ yapacak bir sürü işi vardı.

'Sanırım bu gidişle bayılacak...'

Ashia, Kaligo onu geri gönderirken uzun süre onun sırtına baktı. Ancak o zaman, onun figürü merdivenlerden aşağı kaybolunca laboratuvara girebildi.

Mağazası çökmüş olmasına rağmen bozuk iksirlerin ve gelen isteklerin sayısı değişmemişti. Üstelik Kaligo'ya verebileceği çok fazla iksiri de yoktu.

Bugün işten sonra Theros'a gitmeyi düşünüyordu çünkü yarın bütün gün endişelenecekti. Ayrıca mağazaya da göz atacaktı.

“Diğeriyle karşılaştırıldığında bu kombinasyon nasıl?”

"Bu kombinasyonla sahip olacağı özellikleri hiç düşünmemiştim."

"Ah, öyle mi?"

"Bu bitkiyi ilk kombinasyon için kullanmayı tercih ederim ve aynı zamanda daha iyi işe yarıyor."

"Aah."

İki kişi araştırma ve üretimde birbirlerine yardımcı oldular ve laboratuvardan geç saatlere kadar ayrılmadılar. Akşam gökyüzü çoktan karardığında Redin, Ventus'un laboratuvarına geldi.

“Bayan Ashia.”

Üç gün boyunca değişen şey, ona 'Bayan Ashia Bliss' deme şeklinin sadece 'Bayan Ashia' olarak değişmesiydi. Melanie'den almış olmalı.

"Redin?"

"Ekselansları sizi bir dakikalığına görmek istedi."

"Kaligo uyanık mı?"

"Evet o öyle."

Ashia birkaç saat önce Kaligo'nun ofisine uğramıştı. Çünkü öğle yemeği vakti geldiği halde aşağıya inmemişti. Ancak daha yeni uyumuşken onu uyandırmak istemediği için geri dönmek zorunda kaldı.

Bu kadar güzel uyuduktan sonra doğal olarak uyanırdı. İçten içe mırıldanan Ashia, Redin'i Büyük Dük'ün ofisine kadar takip etti.

"Geldin."

Ofise girer girmez Kaligo'yu gördü. Sanki hiç uyumamış gibi düzgün giyinmişti.

“Evet… Ama uyumuyor muydun?”

Ashia şaşkın bir bakışla ona sorduğunda Kaligo sessizce güldü. “Evet, yeterince uyudum, bu yüzden uyandım.”

Yeni uyanmış birine benzemiyordu. Bütün bu süre boyunca uyanık olan birine benziyordu.

"Yarın mağazaya gideceğini söylemiştin, değil mi?"

"Evet yaptım."

"Ben de araştırdım. Beklenenden daha kısa sürede tamamlanacağını söylediler.”

"Gerçekten mi? Bunu duymak güzel."

Kaligo sandalyesinden kalktı ve ona bir parça kağıt uzattı. Belgede binanın restorasyon sürecinin nasıl ilerlediği ve beklenen tamamlanma tarihi ayrıntılarıyla anlatıldı.

Ashia kağıda baktı ve başını salladı.

"Onarım tamamlandıktan hemen sonra işe geri dönmeyi mi planlıyorsunuz?"

"Elbette. Ne kadar kaybettiğimi hala bilmiyorum.”

"Kuyu…"

"Neden?"

Kaligo, onun sorusu üzerine arkasında duran Redin'e emir verdi, "Ona içeri girmesini söyle."

"Evet, Ekselansları." Redin hareket etti, ofisin kapısını açtı ve dışarıda bekleyen bir adamı çekti.

"Ah, bırak gideyim. Acelesi ne? Kendi başıma yürüyebilirim."

“Gürültülüsün. Kendine iyi bak.”

Sessiz ofiste bir mırıltı duyuldu. Ashia'nın bakışları da kapıdan giren adama odaklanmıştı.

Ashia ofise giren kişiyi bir bakışta tanıyabildi. Kaligo kapıya baktı, sonra tekrar Ashia'ya baktı.

“Büyük Dük'ün malikanesini terk etmeni engellemeyeceğim. Ama bunun yerine onu da yanına al.”

“…”

"Sadece bir süreliğine. Öyle görünse bile oldukça faydalı bir adam.”

“…”

Redin'in sürüklediği adam Kaligo'nun yanında durmak zorunda kaldı.

“Şimdilik sana hizmet edecek. Onu selamla Kyrian.”

“…”

“…”

Kaligo'nun Ashia'nın eskortu olarak seçtiği kişi Kyrian'dan başkası değildi. Kyrian'ın gözleri de Büyük Dük'ün karşısında oturan kadına döndü. Kyrian'ın şu ana kadar mırıldanan ağzı, sanki dudakları birbirine yapıştırılmış gibi sımsıkı kapalıydı.

“Bu… bu bir şaka olmalı, değil mi?”

Eski Kocam Erkek Başrol OlduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin