Bölüm 63.2:İtiraf

26 0 0
                                    

"Lütfen daha fazlasını söyle."

“Saçını yıkayıp kuruttuktan sonra devam edebilir miyim? Üşümenden endişeleniyorum."

"Ah, yapalım mı?"

Melanie ona Büyük Dük'ün malikanesinden ve Kaligo'dan bahsetti. Çocukken Kaligo pek meraklı değildi.

Erkek başrol Kaligo'nun hikayesini dinledikten sonra ne olurdu? Ashia ondan yedi yıl önceki Kaligo'yu anlatmasını istedi.

Melanie sanki bu isteği beklenmedikmiş gibi kaşlarını kaldırdı ve itaatkar bir şekilde o günlerden bahsetmeye başladı. Melanie hikaye anlatmakta iyiydi ve sesini dinlemek de hoştu. Ashia neredeyse uykuya dalıncaya kadar onu sessizce dinledi.

Ashia küvetten çıktıktan sonra Büyük Düşes'in yatak odasına yöneldi. Aynalı komodinin önüne otururken Melanie ona yaklaştı ve becerikli elleriyle saçını şekillendirmeye başladı.

“Gerçekten çok güzel Bayan Ashia.”

Melanie'nin sözleri üzerine aynada kendi saçına baktı.

“Ah, bu yaygın bir renk.”

“Sadece saçından bahsetmiyorum.” Melanie yavaşça saçını taradı. Aynadan Ashia'nın gözlerine baktı ve ona gülümsedi. "Bu mücevher gibi biri nasıl ortaya çıkabilir?"

Bunu sadece onu memnun etmek için söylemiyordu. Sadece ezici hayranlığını gizlemedi. Belki de bu yüzden başkalarının iltifatlarına her zaman kayıtsız kalan Ashia, Melanie'nin iltifatına sessizce gülümsedi.

"İstediğiniz kokulu yağ varsa bana bildirin. Bir şekilde seni bir iki tanesinden kurtaracağım.”

“Gerek yok, bu raftaki kokulu yağlar yeter. Hepsi benim sevdiğim kokulu yağlardı ki bu da şaşırtıcı. Bunları bulmak kolay olamazdı.”

"Gerçekten mi?" Melanie'nin gözleri bir an şaşkınlıkla büyüdü, sonra sıcak bir gülümsemeyle sözlerine devam etti. “Majesteleri'ni iyi tanıdığımı sanıyordum ama hâlâ eksiklerim var.”

Ashia başını kaldırıp Melanie'ye baktı.

İkincisi yavaşça gülümsedi ve devam etti: "Sanırım Majesteleri Bayan Ashia'nın zevkini biliyordu."

“…”

“Kokulu yağlar…. Küvetteki çiçekler hoşunuza gitti mi Bayan Ashia?”

"Ah... doğru."

Küvette yüzen çiçekler ve şifalı bitkiler Renna olduğundan beri kullanmaktan keyif aldığı şeylerdi.

“[Majesteleri]'nin bu kadar ayrıntılı olduğunu bilmiyordum.”

“…”

Bunu kimin yaptığı o kadar açıktı ki, kimden bahsettiğini sormasına gerek yoktu. Ama yine de onaylamak istiyordu.

“Yani... tüm bunlar....”

"Evet bu doğru."

“…”

"Bütün bunlar Majestelerinin emirleridir." Melanie, Ashia'nın saçını kurutmayı bitirdiğinde mutlu bir şekilde gülümsedi.

Daha sonra birçok şey söyledi ama Ashia artık onu duyamıyordu. Aynada sadece boş boş kendine baktı. Melanie saçını kuruttuktan sonra ona iyice dinlenmesini söyledi ve yatak odasından dışarı çıktı. Ancak o zaman yalnız kaldı.

'Kokulu yağlar ve çiçekler. Bunları kendin mi sipariş ettin?'

Yavaşça etrafına bakan Ashia, ani bir anıyla koltuğundan fırladı. Hızla pencereye doğru yürüdü.

Perdeleri ardına kadar çekilmiş pencereden Büyük Dük'ün malikanesinin güzel bahçesi görüş alanına giriyordu. Gökyüzü karardıkça her yere yerleştirilen lambalar bir anda yandı. Yukarıdan baktığında bahçenin genel yapısı ancak o zaman görüş alanına girebildi. Parkurun ve su yolunun yönü, çeşmenin konumu ve parkurda eşit şekilde dizilmiş şık kemerler.

Yabancı değildi.

Ashia uzun süre bahçeye baktıktan sonra Kaligo'nun odasına baktı ve dikkatlice koridora çıktı.

'Mümkün değil.'

Bir şeylerin tuhaf olduğunu düşündü. En azından Büyük Dük'ün malikanesini yalnızca beş parmağıyla sayılacak kadar ziyaret etmişti. Her şeyin yabancı olması normaldi ama ne gariptir ki bahçede durum aynı değildi.

Koridorda yürürken adımları hızlandı. Alışılmadık merdivenlerden aşağı indi ve elbisesinin eteği elinde, tanıdık olmayan bir koridordan koştu. Sonra az önce pencereden baktığı ana bahçeye giden yola geldi.

"Ha, hah... hah..."

Nefes nefese kaldı ve kendi gözlerinin önündeki manzaraya inanamayarak baktı. Hızlı nefesi azalmamıştı. Muhtemelen az önce kaçtığı için değildi. Belki de gözlerinin önünde yaşanan manzara karşısında irkilen kalbinin eskisinden daha yoğun atmasıydı.

“Gerçekten… bu adam, gerçekten…”

Gözleri sıcaktı. Gözyaşlarına boğulacağını sandığında alt dudağını ısırdı. Sadece kokulu yağlar ve çiçekler değildi. Ana bahçe. Açık olmak gerekirse, geçmişte Renna olarak yaşarken sevdiği ve sıklıkla kaldığı alan Dük'ün ikametgahının ana binasının bahçesiydi. Ayrıca hayatında onu mutlu eden nadir yerlerden biriydi.

“Haa… haa…”

Duyguyla nefes alırken kalbi hızla çarpıyordu. Ashia biliyordu. Bunu hissedebiliyordu. Büyük Dük'ün ikametgahının her yerinde bulunabilecek izler onun diğer itiraflarıydı. Sonunda karısına doğrudan söyleyemediği ve her yere dağıldığı sözler olmasına rağmen onu izledi ve nelerden hoşlandığını, gülümsemesinin en güzel olduğu yeri hatırladı.

'Hep sana bakıyordum.'

Bunlar onun itiraflarıydı, sanki bunları doğrudan ondan duymak zorunda kalmadan duyabiliyormuş gibi.

“Ashia mı?”

O anda Kaligo'nun kendi odasında olması gereken sesi arkadan geldi.

Eski Kocam Erkek Başrol OlduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin