Bölüm 50: İlk Sorunun Yanıtı

42 2 0
                                    

Duygularını kontrol edememenin şiddetli enerjisi, çevredeki öldürücü auraya eklenmişti. O anda Theros'un gözlerine delilik sızmaya başladı ve eli belinde taşıdığı kılıca doğru döndü.

"Orada dur, tamam mı?"

Soğuk bıçak Theros'un boynuna baskı yaptı. Beceriksizce hareket ederse derisi kesilebilirdi.

“…”

Tüm dikkatini önünde duran adama yoğunlaştırdığı için arkadan gelen diğer enerjiyi hissedemiyordu. Bu açıkça onun açısından bir hata ve yenilgiydi. Theros azı dişlerini gıcırdattı ve önündeki adama baktı.

Kaligo kollarını göğsünün önünde kavuşturmuş halde kaşlarını kaldırdı. "Kyrian."

"Evet efendim."

"Nerelerdeydin?"

“Ben de bir insanım, dolayısıyla işimi yaptım.”

“…” Gözlerini kısarak ona bakan Kaligo, dönüşümlü olarak ona bakan Theros ve Kyrian'a bakarken konuşmaya devam etti. "Şimdi bakınca birbirinizi tanıyor olmalısınız."

“Evet,” dedi Kyrian, Theros'a bakarken. "Buradaki bu adamı çok iyi tanıyorum."

"O halde birbirinizle konuşun. Şimdi gideceğim.”

“Evet, ön kapıda bekleyen bir araba var.”

"Biliyorum." Kaligo iki adamı yalnız bırakarak bahçeden ana kapıya doğru yürüdü.

Ön kapıdan çıkıp arabaya binene kadar Kyrian'ın kılıcı Theros'un boynundan ayrılmadı. Çok geçmeden arabanın gidiş sesini duydular.

"Bunu tekrar yapmak ister misin? Sanırım Büyük Dük'ün malikanesindeki zaferi ve yenilgiyi zaten biliyorsunuz," Büyük Dük ile şansını kaçıran Theros, kendisini engelleyen Kyrian'la sert bir ses tonuyla konuştu.

Kyrian sırıtarak yanıt verdi: "Theros; ön bahçede fareleri kovalayan bir köpek ve avlanma yerinde sahibini korumak için hayatıyla savaşan bir köpek."

“…”

“Aynı güçle savaştığımızı düşünmüyorsun, değil mi?”

“…”

Kyrian kılıcı yavaşça Theros'un boynundan çıkardı. Theros öfkelenip Kaligo'yu sonuna kadar kovalasaydı onu öldürmek zorunda kalabilirdi ama Theros onun mantığını iyi kavramış gibi görünüyordu.

Theros'un önünde yavaşça yürüdü. "Neden Büyük Dük'e saldırıyorsun?"

“…”

'Yani görmedi.'

Gerçekten de Kyrian, Ashia'yı tanısaydı kuduz bir köpek gibi ona saldırırdı. Her neyse, Kyrian'ın kin beslediği kişi Büyük Dük'ün aklındaki kişiyle aynıydı. Kaligo Ashia'nın bahsettiği kişinin Büyük Dük Kaligo ile aynı kişi olacağını hiç düşünmemişti.

'Bunun iyi bir şey olması mı gerekiyor...'

Theros içini çekti. Bu adam ondan onu öldürecek kadar nefret ediyordu ama Kyrian Ashia'yı görürse bu arada ona zarar veremezdi.

“Neden bana cevap vermiyorsun?”

“…Bilmene gerek yok.”

Theros arkasını döndü ve bahçede yürümeye başladı.

Kyrian kaşlarını kaldırarak onu yakından takip etti, "Daha önceki o kadın yüzünden mi?"

Theros'un adımları durdu. "Gördün?"

"HAYIR."

“…”

“Sadece Büyük Dük'ün ona sarıldığını gördüm. Daha önce de söylediğim gibi acelem vardı.”

“…”

"Ama gerçekten Majesteleri Büyük Dük ile sırf o kadın yüzünden mi savaşacaksınız? Bu kesinlikle çılgınlık olurdu dostum. Neşeli gülümsemesi, ateş gösterisinin önündeki bir çocuk gibiydi.

'Kadınlardan nefret eden bir adam olsaydı o kadının sevdiği biri olduğunu söylerdim. Onu sadece çok az gördüm ama sanırım Redin'in bahsettiği Büyük Düşes adayı o kadındı.'

"Theros, o Majesteleri Büyük Düşes olacak."

Theros'un her zamanki kayıtsız görünümüne dönen alnı kabaca buruşmuştu. "Kim demiş?"

"Majesteleri Büyük Dük."

'Seni aptal adam, o kişinin kim olduğunu bile bilmiyorsun ve sana söylüyorum, o senin Büyük Düşesindi.'

Ona bunu söylemek ve bunun imkansız olduğu gerçeğini düzeltmek istedi ama Theros kendini tuttu.

O köyden sağ kurtulanların çoğu gibi Kyrian da o gün anne babasını ve kardeşlerini kaybetti. Olayın ardındaki hikaye mağdurlar için önemli değildi; önemli olan tek şey, o gün pek çok köylünün canına mal olan yangının sorumlusunun kim olduğuydu. Kyrian'ın ve hayatta kalan diğer kişinin kızgınlığı yalnızca Ashia'ya yönelikti. Kendi kıskançlığından gözleri kör olmuşken bunu Kyrian'ın önünde söyleyemezdi.

"Bunun olacağını bekleyip görmeliyiz."

“Büyük Dükalıktan olsak bile müdahale edenleri tasvip etmeyeceğiz.”

“…”

"Bunun bir daha gelmeyecek bir fırsat olduğunu düşünüyorum."

Bir kez daha kalbinden 'aptal adam'a doğru mırıldandı.

“Ya, öyle mi? O kişi kimdi?”

Birkaç yıl sonra ilk kez kılıçla bir araya gelen ikili, tartışmaya başladı. Hayır, çoğu Kyrian'ın tek taraflı sorularıydı.

* * *
Beyaz ay gri bulutların arkasında kayboldu. Kollarını kavuşturmuş halde pencerenin dışındaki gökyüzüne bakan Aileen yavaşça ağzını açtı.

"Yani Veliaht Prens'ten Büyük Dük Kaligo ile benim buluşmamızı ayarlamasını istediğini mi söylüyorsun?"

"…Evet."

"Ve?"

Aileen döndü ve yatakta yatan Lisa'ya baktı. Lisa zar zor kalkıp oturdu.

"Peki... sırada ne var?"

"Başka bir hikaye; bana söylemeden kendi başına halletmeye çalıştığın başka bir hikaye."

“…”

"Lisa."

“…Büyük Dük, Majestelerinin teklifini kabul etmişti… ve yakında bir nişan töreni yapılacağına dair söylentiler yamıştı…”

"Haa..."

Eski Kocam Erkek Başrol OlduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin