– Biz… bir romanın içindeyiz.
Ashia'nın dükkanına boğucu bir sessizlik çöktü. Aralarında zamanın akışı durmuş gibiydi. Kuru tükürüğünü yutup tepkisini bekleyen Kaligo sonunda harekete geçti. Elinde tuttuğu iksir kutusunu rafa koydu. Daha sonra döndü ve mağaza kapısına doğru yürüdü ve arkasında duran Ashia'ya söyledi.
“Önce mağazayı kapatacağım.”
“…”
Açık olan dükkanın kapısını kapatıp kilitledi. Kapının düzgün kilitlendiğinden emin olmak için bir kez daha kontrol ettikten sonra Ashia'ya döndü. "Görünüşe göre bugün konuşmamız bozulmamalı." Kaligo tezgahın arkasından ona yaklaştı ve dikkatlice elini tuttu. "Söylemen gereken her şeyi dinleyeceğim; tek bir şeyi bile kaçırmayacağım."
“…”
“Ve hepsine inanacağım.”
Kararlıydı, artık titremiyordu. Ashia'nın endişeli kalbi yavaş yavaş sakinliğini yeniden kazanmaya başladı.
Böylece ikilinin hikayesi ortaya çıktı.
Aralarında bir masa olacak şekilde oturdular. Kaligo, şu anda içinde bulundukları dünyanın bir kitabın içinde olduğu söylense bile pek bir şey söylemedi. Her şeyi sakince kabul ediyormuş gibi görünüyordu. Elbette onun sözlerinden şüphe duymuyordu.
Sessizliğinden rahatsız olan ilk olarak Ashia konuştu. "Neden…?"
Kaligo'nun bakışları ona döndü. "Evet. Lütfen konuş."
"Neden hiçbir şey sormuyorsun?"
Sandalyesine yaslanıp derin bir nefes aldı. Bunu yaparken tahta sandalye gıcırdadı. “…Ne soracağımı bilmiyorum.”
“Ama bu hayal bile edilemeyecek bir hikayeydi.”
“Hayır Ashia. Buna inanmadığımdan değil.” Yavaşça gözlerini kırpıştırdı, sesi alçaktı. “Başka bir dünyaya girdiğim ve başka bir kişinin bedenine girdiğim düşüncesi çoktan aklımdan geçmişti.
“…”
"Şu anda benimle aynı isme ve görünüme sahip bir adamın bedeninde olmamın inanılmaz bir tesadüf olduğunu düşündüm."
"Evet."
"Bunun bir kitap olacağını hiç düşünmemiştim, bu yüzden sadece anılarıma bakıyordum." Önündeki nesnelerle tek tek oynayan Kaligo, şöyle devam etti: “Artık her şey biraz farklı görünüyor. Bu bardaklar, tepsiler, masalar ve sandalyeler... bunların hepsinin bir dizi mektuptan ortaya çıkması büyüleyici.”
“…Ama bu bizim için bir gerçek.”
“Evet gerçeklik. Yediğimiz yemeğin dokunuşu, dokusu, tadı ve…”
“…”
“Nostaljik kokular ve sıcaklık.”
“….”
Kaligo kollarını masaya dayadı, bakışları nazikti. "Ve yeniden."
"…Evet?"
Ashia kafa karışıklığıyla başını eğdiğinde yavaşça gülümsedi. "Başka var mı?"
"Ne?"
"Herhangi bir şey. Daha fazla hikaye, hatta daha önce kimseye anlatmadığınız hikayeler bile."
Absürt bir hikayeydi ve Kaligo'nun tepkisi oldukça canlandırıcıydı.
“…Sana buranın bir kitabın içinde olduğunu söylediğimde çok şaşıracağını düşünmüştüm.”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eski Kocam Erkek Başrol Oldu
ChickLitHayatını kaybeden Renna, önceki hayatında okuduğu bir romanda reenkarnasyona uğradı. Bir şans daha yakaladığı için minnettardı ve hayatını huzur içinde yaşadı, ta ki bir gün, Erkek başrol birdenbire karşısına çıkıp bir istekte bulunana kadar. "....B...