Ashia yavaşça arkasını döndü. Kaligo yüzünde şaşkın bir ifadeyle orada duruyordu.
“Sorun nedir Ashia? Bu kıyafetlerle…”
Kıyafetler? Ashia kendine baktı.
"Ah…"
“…”
Banyo yaptıktan sonra ince gömleğinin üzerine sadece bir elbise giyerek doğruca bahçeye indi. Aslında vücudunun kıvrımları tamamen açığa çıkmıştı, şans eseri yolda hiçbir personelle karşılaşmamıştı.
"Ah, bu."
Kaligo oturduğu banktan ceketini aldı ve omuzlarına attı.
"Hava soğuk. Bahar yaklaşmış olmasına rağmen gece meltemi hâlâ serin.”
“…”
Ceketini omuzlarına attı ve bir nedenden dolayı ellerini çekmesinin yazık olduğunu düşündü.
“Ashia, sorun ne…?”
Daha sonra uzun bir ağıt iç geçirdi. “Böyle bir bahçe yapmak…”
'Onlara talimat verdin mi? Emirleri veren sen miydin?'
Boğuluyordu ama ona düzgün bir şekilde sorup bir cevap alması gerekiyordu. Gerginliği onu alt edip boğazını boğsa bile.
Ancak Kaligo onun neyi merak ettiğini tam olarak biliyordu. Tekrar Ashia’ya bir adım daha yaklaştı. O kadar yakındı ki birbirlerinin ateşini açıkça hissedebiliyorlardı. Gözleri yüzüne döndü.
Yüzündeki duygusuz ifadeye rağmen ağzından çıkan ses tatlıydı: "Gökyüzünü ayna gibi yansıtan su yolunu beğendin."
Ashia'nın gözleri onun sözleri üzerine genişledi.
"Asmalarla kaplı kemerde... her mevsim açan farklı çiçekler vardı." Kaligo, Ashia'nın gözlerine baktı ve usulca gülümsedi. "Kış yakında bitecek. Baharın gelmesiyle birlikte irili ufaklı çiçekler açacak. Çiçekler kemeri doldurmaya başlayacak ve yaz geldiğinde daha da güzelleşecek. Muhteşem bir manzara olacak… en sevdiğiniz güller tüm kemerleri kapladığında.”
Ashia'ya ciddi bir ifadeyle baktı. Sanki bakışlarından sesi duyulabiliyordu, en sevdiği yeri dikkatle fark ettiğini söylüyordu.
“Sonunda gülleri neden sevdiğini öğrendim. Aptalca... bunu ancak sen artık ortalıkta olmadığın zamana kadar fark ettim."
“…”
'Gerçekten bu adamla ne yapmalıyım?'
Her ne kadar taş gibi olmaya çalışsa da, onun onu özlediğinden, zamanın geçmesine tek başına katlandığından, geçmişten şikayet ettiğinden, kendine güvenemediği zamanlarda zincire vurulduğundan bahsederken nasıl sarsılmazdı? Bu kimsesiz adamın acı dolu itirafları?
Ashia'nın zaten titreyen gözlerine daha güçlü dalgalar çarptı. Bu onu bir iki gün gözlemleyerek öğrenebileceği bir şey değildi. Bu kayıtsız adam aslında o kadar da kayıtsız olmadığına dair gecikmiş bir açıklama yapıyor gibiydi.
“Neden…” Ashia'nın sesi titriyordu. “Bunu yapsaydın… kime dokunurdu?
“…”
"Bunu şimdi yaparsan geçmişimizin hiçbir şey olmayacağını mı düşünüyorsun?"
Her şeyi affedeceğini söyleyerek el sıkıştığı anı uçup gitti ve üzerinden attığını düşündüğü kızgınlık yavaş yavaş kafasında canlandı.
Kaligo'nun sesi titriyordu, "...Çünkü seni özledim."
“…”
Hala aptal olduğu ve cesareti olmadığı o günlerde derin bir çukura atıp üstünü örttüğü gerçek duygularını itiraf etme şansı olduğunu düşünerek hiç tereddüt etmeden konuştu. Artık mümkündü. Kulağa saçma gelse bile samimiyetini aktarabiliyordu.
"Bunu yapmazsam seni unutacağımdan korkuyordum."
“…”
"Unutursam daha çok acı verir diye düşünüyorum. Yani… ben de bunu yaptım.”
"Hıh..."
Gözlerini sımsıkı kapattı.
'Bunu onu böyle acı çekerken görmek için yapmadım...'
Yüzünü küçük ellerinin arasına gömdü, omuzları inip kalkıyordu.
“Asya…”
Kaligo kollarında zayıf bir şekilde ağlarken onu yakınında tuttu. Daha çok titriyor gibiydi ama önemi yoktu. Yeter ki duygularını dökebilsin ve sakinleşebilsin…
Ashia, Kaligo'ya sarıldı ve doğal olarak yüzünü onun göğsüne gömdü.
"Böyle bir şey olsa bile... heuk ... eğer kalbimin hemen rahatlayacağını sanıyorsan... heuk , bu büyük bir hata," diye devam etti inatla.
Kaligo karşılık olarak onun sırtını okşadı ve yanağını saçına dayadı. "Evet daha çok çalışacağım. Böylece sen dayanamayacak duruma gelene kadar sana yaklaşabilirim.”
"…Bir aptal gibi."
"Sadece senin için."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eski Kocam Erkek Başrol Oldu
ChickLitHayatını kaybeden Renna, önceki hayatında okuduğu bir romanda reenkarnasyona uğradı. Bir şans daha yakaladığı için minnettardı ve hayatını huzur içinde yaşadı, ta ki bir gün, Erkek başrol birdenbire karşısına çıkıp bir istekte bulunana kadar. "....B...