Už jsem říkala, že nenávidím pondělky? Ranní vstávání je vážně děs. Proč musím mít hodiny už od osmi? To je za trest fakt.
,,Elo, vstávej, přijdeš pozdě. A vypni ten budík, jinak ti ho vyhodím z okna," zakřičí mamka z kuchyně.
,,Joo."
Líně se zvednu z postele a vydám se za mamkou do kuchyně.
,,Se ti nechtělo po tom víkendu vstávat, že?"
,,Hm," zabručím a naleji si čaj.
,,Vůbec se ti nedivím když jsi byla celou sobotu pryč a v neděli jsi se učila. A kdes vůbec byla, jestli to není tajný? S Calinem?" zeptala se.
,,Co?" překvapeně zamrkám.
,,No v sobotu jsi byla s Calinem, ne?"
,,P-proč myslíš, že jsem byla s ním?" zaraženě jsem se zeptala.
,,Nevím, ale když jsi přes týden chodila do školy, tak jste víkendy trávili spolu," pokrčila rameny.
,,Jo aha. No-eh-jo, byla jsem u Calina."
,,A jak se má? Dlouho už tu nebyl. Jsem ho tuhle zvala k nám a od té doby jsme se neviděli."
,,Kdy jsi se s ním viděla? Že ses o tom nezmínila."
,,Někdy v srpnu. Když měl hodně koncertů, jak jsi mi říkala."
,,Aha. A co říkal?"
,,Jen to, že toho má hodně. Ale že až začne září, bude mít zas víc času."
,,Hm, to je pravda. V tom srpnu skoro nebyl doma, jak něco měl... Hele, mami, já se půjdu už chystat do tý školy, jinak vážně přijdu pozdě."
,,Jasný utíkej," usmála se a napila se kafe.
Jaktože mi o tom Calin vůbec nic neřekl? Vždyť to už jsme spolu nebyli, když se potkali. Klidně jí mohl říct o nás dvou. Proč to neudělal? Tuhle otázku budu mít v hlavě do té doby, než budu znát odpověď. Takže to znamená, že se s ním musím potkat i po té sobotě. Ale teď musím stihnout školu. Rychle se převleču a vyrazím.
_ _ _Dnes jsme měli jen dvě přednášky, takže jsem ve škole nebyla zas až tak dlouho. Cestou domů jsem se stavila ještě u Báry v kavárně. Už dlouho jsme se neviděly, tak proč ji nepřijít pozdravit.
,,Ty ještě žiješ?" přivítala mě Bára.
,,Taky tě ráda vidím. Mám teď chvíli volno, tak jsem tě přišla pozdravit."
,,Jo taak. A co život?" zeptala se mezitím, co připravovala kávu.
,,Žiju, tak asi dobrý. Co ten tvůj? Nějaké novinky?"
,,Asi možná jedině to, že jsme se s Markem sestěhovali. Takže teď bydlíme u mě."
,,To vám přeju," usměji se.
,,Děkujem. No a co ty a Calin?"
,,Rozešli jsme se. Ale jestli uvidíš moji mamku, tak o tomhle, prosím tě, nic neříkej. Ona to ještě neví."
,,Počkej, co? Kdy?" vykulila na mě oči.
,,Na začátku srpna."
,,Ježiiš, to je mi líto. A co se stalo?"
,,To tady nechci rozebírat. Třeba někdy mimo kavárnu. Nevadí?"
,,Jasně, že ne. Úplně v pohodě. Ale je mi to vážně líto. Slušelo vám to spolu."
ČTEŠ
Ráno už tu nebudu / Calin
Ficção AdolescenteKaždá ulice, každý kout Brna je pro Elu, která se sem nedávno přistěhovala, zcela cizí. Až na její vysokou školu, kde začne po letních prázdninách studovat. Najde se někdo, kdo jí ukáže každičký kousek tohoto města nebo se bude muset se vším poprat...