- 3 -

37.3K 106 9
                                    

"Pegang mana tu Cik Na?" tanya Khalid sambil mengerling peha Zarina yang putih gebu serta licin itu.

"Pegang kepala, pegang bahu. Kadang-kadang kepala Cik Na sakit, bahu lenguh-lenguh. Bolehlah Khalid picitkan sikit. Kalau Pak Jak kau ada, dia yang selalu picitkan. Kalau datang dia punya rajin dia, dia suruh Cik Na baring bogel atas katil. Lepas tu dia urutkan"

Tertelan air liur jejaka itu, terbayang tubuh bogel makciknya di atas katil, terlentang.

"Oh, boleh je Cik Na. Nak urutkan, nak picitkan, nak Lid carikan kutu pun boleh".

Spontan, Khalid ketawa, dengan spontan juga Zarina berpusing dan mencubit dada Khalid.

"Oh, kira rambut Cik Na ada kutu lah ni!" herdiknya.

"Awww! Gurau lah Cik Na" kata Khalid sambil menggosok dadanya.

Matanya terpandang lurah tetek makciknya itu. Tapi dengan pantas dia melarikan pandangannya, takut makciknya perasan pula

"Amboiii, dah 3 tahun tak jumpa makin nakal eh kau. Dada pun dah keras macam batu" kata Zarina sebelum menjeling anak buahnya itu

"Gurau sikit je...... Cik Na tak marah kan? Cik Na kan dari dulu sporting. Sebab tu sentiasa nampak muda".

"Yelah tu muda. Cik Na dah 37 tau. Tak lama lagi 40 series. Tua!"

"Ala, yang penting muka Cik Na nampak ceria dan cantik".

Sekali lagi Zarina mengerling anak buahnya itu tetapi dengan lebih manja dari yang pertama. Berbunga hatinya apabila dipuji begitu, lebih-lebih lagi bila datang dari anak buahnya yang tampan itu.

"Tak gunanya cantik tapi tak boleh beranak. Sampai Pak Jak pergi Batam cari isteri baru, nak dapatkan anak".

Zarina memeluk tubuhnya dan menyandar. Mukanya kelihatan muram.

"Hmmm, tapi mak cakap, Cik Na yang restukan Pak Jak kawin kagi kan?".

"Yelah, apa nak buat. Cik Na tak nak pentingkan diri sendiri. Doktor dah sahkan Cik Na tak boleh beranak. Jadi Cik Na bagilah Pak Jak kawin lagi satu. Dah nak dekat setahun dia kat Batam tu? Entah dah mengandung ke tak, senyap je".

"Oh, lama jugak tu dia kat sana. Hmmm, Cik Na tak takut ke tinggal sini sorang-sorang".

"Taklah, dah biasa. Cuma sunyi je lah. Sebab tu si Tasya tu jadi best friend Cik Na. Kadang-kadang dia tidur sini, ataupun Cik Na yang tidur sana. Dia tu janda anak satu. Anytime dia boleh kawin lagi tapi tak kawin-kawin. Kadang-kadang anak perempuan dia balik tidur sini".

"Oh, anak dia duduk mana sekarang?".

"Duduk dengan kawan-kawan dia. Biasalah, anak dara. Nak kebebasan".

Tiba-tiba perut Zarina berkeroncong mintak diisi. 

"Eh, kau lapar tak Lid?".

"Lapar jugak. Tadi sempat makan roti je".

"Ok, Cik Na sebenarnya nak masak sebelum kau datang. Tak tahu pulak kau sampai awal. Jom Cik Na tunjuk bilik. Kau settle down dulu sementara Cik Na masak".

"Ok jom".

Zarina bingkas bangkit dan berjalan menuju ke bilik tidur kedua. Khalid pula sempat merenung punggung Zarina yang montok, lenggang lengguk menuju ke bilik.

"Lid susun lah pakaian elok-elok dalam gerobok. Kalau boleh jangan selerakkan bilik ni. Baju kotor masukkan dalam bakul kat dapur. Nanti Cik Na cucikan. Kalau kotor, pandai-pandai bersihkan balik k".

"Ok thanks.. Cik Na, Lid nak tanya kalau Lid pakai seluar pendek je dalam rumah boleh kan? Mak cakap tak boleh. Kena jaga kehormatan".

Zarina tertawa kecil. Dia sangat kenal dengan perangai kakaknya itu. Berlagak alim, tetapi bila mood nakalnya datang, setan pun kalah.

"Ala mak kau ni. Tu tak boleh, ni tak boleh. Dulu Cik Na pergi rumah kau tak pakai tudung pun berleter 24 jam. Boleh je kalau Lid nak pakai seluar pendek. Nampak tak, Cik Na pun pakai seluar pendek je? Panas sangat KL ni. Rimas lah nak pakai seluar panjang dalam rumah ni. Masa kau tak ada, kadang-kadang Cik Na pakai panties je dalam rumah ni ataupun bogel je".

Darah Khalid berderau. Terbayang-bayang imej makciknya berbogel, berjalan seluruh rumah.

"Alamak, menyesal pulak tak datang siang-siang. Boleh kita selfie sesama" balas Khalid seraya tertawa.

Sekali lagi dada Khalid dicubit. 

"Amboi. Dah besar panjang ni memang gatal eh".

"Aww! Ok! Ok! Sorry".

"Tahupun sakit kan. Ala... Cik Na tak kisah lah. Kita kan sedara. Lagipun takkan Khalid nak perempuan tua macam Cik Na ni. Betul tak?".

Khalid hanya mengangguk, tapi mindanya membayangkan tubuh bogel makciknya lagi. Spontan pandangan matanya tertumpu kepada tetek makciknya yang besar. Tapi sepantas kilat dia melarikan pandanngannya.

"Ish. Tengok apa tu? Dahlah Cik Na nak masak ni. Lid kemas lah apa yang patut. Nanti bila makanan dah siap, Cik Na panggil".

"Ok Cik Naaa" jawab Khalid seraya tersengeh-sengeh.

Kemudian lelaki itu memusingkan tubuhnya dan mula mengeluarkan barang-barang dari bagasi, menonggeng menghadap Zarina. Zarina merenung punggung Khalid. Senyuman nakal terukir di bibirnya.

SEPIWhere stories live. Discover now