- 50 -

13.3K 71 78
                                    

Mengeluh gadis itu dalam keletihan. Bertimbun pula kerjanya di hari Jumaat itu. Semua harus dihabiskan sebelum cuti hujung minggu.

Dia tak sabar nak merebahkan badannya di atas sofa dan menonton TV, melupakan segala masalah kerja dan peribadinya.

Segugus kunci dikeluarkan dari begnya. Pintu dibuka dan dia melangkah masuk. Tersengih gadis itu apabila bau masakan yang sedap menerpa hidungnya.

Lampu ruang tamu tertutup, tetapi lampu dapur terbuka.

"Rozi! Aku dah balik!"

Tiada sahutan. Dia berjalan masuk ke dapur dan mengangkat tudung saji. Terangkat keningnya apabila ternampak juadah lazat yang terhidang itu.

Ikan siakap stim. Telur dadar. Kangkung belacan. Hairan. Dia pasti makanan ni semua dibeli. Kawan serumahnya itu bukan tahu masak

"Rozi! You at home? Makanan ni semua untuk siapa?"

Sunyi.....

Tiba-tiba perutnya berkeroncong mintak di-isi. Tetapi sudah menjadi kebiasaan buat dirinya untuk membersihkan diri sebelum makan malam.

Dia berjalan ke bilik kawannya dan menjengah ke dalam. Malap dan kosong. Sah kawannya tiada di rumah masa tu. Tanpa membuang masa, dia bergerak ke biliknya pula. Berkerut dahi dia apabila ternampak satu beg plastik putih tergantung di tombol pintu biliknya. Apabila dilhat di dalam, terdapat sebotol Pokka Mocha dan 2 pau besar. Masih hangat lagi pau-pau tu.

Spontan, dia menoleh kebelakang. Matanya melilau sekeliling rumah, dengan harapan dia boleh nampak siapa yang menggantung plastik itu. Tetapi tiada sesiapa pun yang kelihatan.

Sebaik sahaja dia melangkah kaki masuk kedalam biliknya, dia terbau haruman yang sangat digemari. Bau wangian jasmin menari-nari di rongga hidungnya.

Dia membuka lampu di biliknya dan ternampak sejambak bunga Rose putih dan merah, mekar terbentang di tengah-tengah katil serta beratus kelopak ros bertaburan di sekelilingnya.

Dengan senyuman manis terukir di bibirnya, dia merapati katil itu. Bunga itu diangkat untuk mencari kad atau nota dari penghantar, tetapi tidak dijumpai. Maya tersenyum lebar dan menggeleng. Dia pasti siapa yang menghantarnya. Tak sangka ada taman bunga dalam hati seorang komputer nerd sepeti Khalid itu...walaupun sangat klise .

Butang baju Melayu yang dipakainya dibuka. Perlahan-lahan dia menarik baju itu keatas sehingga melepasi kepalanya. Zip ditarik dan kain baju Melayunya dilepaskan ke atas lantai.

Tali coli kiri di tarik kebawah di-ikuti yang kanan sebelum cangkuk colinya dilepaskan. Panties yang dipakai. Perlahan-perlahan dilucutkan sehingga melepasi pergelangan kakinya.

Dia berpusing menghadap cermin tinggi di sudut bilik. Terlentok kepalanya ke kiri seraya melihat tubuh montoknya di cermin. Tangan kirinya mengusap teteknya yang besar dan mengiurkan itu, perlahan-perlahan tangannya bergerak kebawah. Dari keperut sehingga ke pepeknya yang sentiasa dicukur licin. Menggigit bibir bawahnya ketika mengusapnya.

Apabila memikirkan si dia, gadis itu tersenyum.

Tuala bersih dicapai dan digantung atas bahu. Tanpa seurat benang, dia berjalan menuju ke bilik mandi, seratus peratus yakin yang apartmen tu tiada sesiapa. Bergoyang-goyang isi punggung mengikut pergerakannya.

Air pancuran dibuka, deras mengalir membasahi tubuh. Penat lelah surut serta-merta apabila disentuh air separa hangat itu. Cecair sabun Shokubutsu dipicit dan dilumurkan ke dada. Perlahan disapukan ke seluruh tetek kirinya yang bulat menegang itu. Mengurut teteknya serta putingnya dengan perlahan.

Di saat itu, dia terasa bahunya dikucup dari belakang. Gadis itu langsung tak terperanjat kerana dia sudah menjangka akan kehadiran lelaki itu.

"Lid nak apa ni?".

SEPIWhere stories live. Discover now