"Ehem".
Maya tersenyum ceria. Dia sedar akan kehadiran lelaki tu di belakangnya dan menoleh ke kiri.
"Oi Lid!" panggilnya tetapi lelaki itu pantas bergerak ke kanan.
Apabila Maya menoleh ke kanan pula untuk melihat wajah lelaki itu, dahinya dikucup lembut tak semena-mena. Semakin lebar senyuman gadis itu, meningkat lagi kecantikan wanita itu walaupun hanya memakai seluar jeans ketat bewarna biru muda, tshirt V-Neck putih dan bersolekan sederhana.
"Kau ni Lid. Kalau orang nampak, malu lah aku".
"Apa nak malu. Aku cium dahi kau je, bukannya bibir kau. Bibir kau tu nanti aku cium puas-puas bila dalam bilik nanti tau".
Maya menerbeliakkan matanya lalu menepuk lengan Khalid dengan belakang tangannya.
"Huarghhh" Lelaki itu membuat aksi menguap, mengundang tawaan kecil gadis itu.
"Dah start lah tu nakal dia. Tak habis lagi dari semalam?".
"Semalam kan aku stim kering. Satu benda pun tak dapat. Mintak puting punya lah susah...auwwww".
Berkerut muka lelaki itu menahan sakit. Belum sempat dia menghabiskan ayatnya, perutnya dicubit kuat oleh Maya. Tertawa gadis itu apabila melihat riak wajah Khalid yang kelakar itu.
"Kau ni kan Lid. Jangan nakal sangat boleh tak? Nanti aku tak kasi baru tahu tau. Pergilah mintak Sham sana. Biar kau lemas kat tengah-tengah kelapa sawit dia tu" bisik gadis itu tak henti-henti mengekek.
Khalid memandang gadis itu dengan hujung mata. Teringat dia babak "cemas" bersama Samsiah awal pagi tadi. Nak bilang ke tak nak? Tak perlu dia rasa. Biarlah menjadi rahsia.
"Kau jangan cabar aku Maya. Malam ni aku hantar kau selfie dengan tetek Syam baru kau....adoiiii...".
Belum sempat lelaki itu habiskan kata-katanya, perutnya dicubit sekali lagi. Kini lagi kuat dari tadi. Terbahak-bahak gadis itu ketawa. Dalam tawaan itu, sempat dia berbisik di telinga lelaki itu.
"Kalau kau hisap tetek Samsiah jugak, jangan mimpi lah aku nak kasi kau hisap tetek aku lagi tau".
Khalid menelan air liur dengan bisikan gadis itu. Tegas tapi menggoda. Di masa yang sama, jantungnya berdebar-debar apabila teringat adengan panas awal pagi tadi bersama Samsiah. Tak semena-mena batangnya bergerak-gerak. Takut atau terangsang? Seram atau mengenyam. Hanya Tuhan sahja yang tahu.
"Ok ok! Aku lapar lah. Betul kau nak makan sini?" tanya lelaki itu seraya menunjuk ke restoran Absolute Thai yang terletak di The Gardens Mall.
"Haah lah. Kenapa? Kau tak nak?".
"Hmmm, mahal kan?" tanya Khalid sebelum mengusap belakang tengkuknya.
"Jangan takutlah. Kau dah bayar tiket wayang kan? Makan aku belanja. Bosan lah asyik makan fastfood tak habis-habis. mee soto lah. Nasi lemak lah. Aku nak makan siakap steam dengan Tom Yam".
"Hmmm, kalau kau belanja, jom lah. Aku kebuluran ni" ujar Khalid.
Sebaik sahaja mereka terduduk selesa, Maya mula memesan makanan siakap stim, telur dadar dan sup Tomyam seafood. Khalid hanya membiarkan sahaja Maya memilih lauk. Dia segan pula nak meminta kerana gadis itu yang belanja. Dia hanya memesan sepinggan kangkung masak belacan.
"Mengada lah kau ni. Order je apa kau nak. Malu-malu pulak" soal Maya kepada lelaki itu.
"Malu lah. Kau belanja aku makan sedap-sedap. Aku cuma mampu belikan kau ni je".
YOU ARE READING
SEPI
Romancemengisahkan tentang si isteri yang dahagakan belaian kasih sayang dari seorang bergelar suami. Suami yang mengabaikan tanggungajwabnya sehinggakan si isteri mencari kebahagiaannya sendiri...