- 22-

16.5K 72 17
                                    

KHAMIS

Tit tit, tit tit

'Babe, kau free tak malam ni?'.

'Free yunk, y?'.

'Razak mesej aku. Dia balik besok. Bukan hari ni. Aku pulak kena balik lambat hari ni. Boleh tolong aku tengok kan dia?'

'Sure yunk'.

'Thanks babe. Muahhh'.

'Muahhh'.

********************

Dengan hanya memakai singlet untuk ke gym dan seluar pendek, Khalid berdiri tegak di depan pagar rumahnya, termenung. Baru sahaja dia dapat mesej dari Zarina yang Razak akan balik keesokan harinya dan Zarina pula akan pulang lewat. Kalau dia tahu siang-siang tentang perkara ini, dia akan duduk di dalam gym lebih lama. Tak sanggup nak mengadap kerenah Tanti. Hanya bala menanti dengan perempuan Indon tu, bukan syurga.

"Termenung panjang nampak cik abang, sesat rumah lagi ke?".

Khalid menoleh ke arah suara itu dan ternampak Tasya berdiri di luar pagar rumahnya. Wanita itu memakai baju kelawar hitam paras lutut. Bahagian dadanya beberbentuk V. Potongannya rendah, sehingga sebahagian lurah teteknya jelas kelihatan.

"Tak lah Kak Tasya. Tak tahu nak pergi kedai kopi ke tak tadi".

"Tak payah lah panggil kakak. Panggil Tasya je. Khalid free tak? Nak mintak tolong sikit boleh? Tolong repairkan laci Tasya".

Mata Tasya melirik ke lengan Khalid yang berotot sehingga ke pergelangan tangannya yang berurat sebelum melarikan kembali pandangannya ke wajah Khalid.

"Panggil Lid je. Boleh lah. Jom" Khalid mengangguk setuju tanpa banyak soal. Dapat juga dia buang masa sikit dari mengadap godaan Tanti nanti.

"Masuklah. Hari tu kat luar je kan? Lid pergi gym ke tadi?".

Khalid melangkah kaki masuk kedalan rumah Tasya. Terpegun dengan rumah yang kemas dan bersih itu. Maklumlah, dah 3 hari pulang ke rumah yang macam tong sampah.

"Haah. Dah kena start balik workout kalau tak shape lari nanti".

"Shape apa tu Lid?".

Khalid tersengeh. Segan pulak dia nak cakap.

"Shape dada. Kalau tak workout, nanti jadi macam...macam tetek perempuan pulak" seloroh Khalid.

Tasya tertawa kecil seraya memandang dada bidang Khalid penuh minat, minat untuk mengusapnya nanti.

"Oh.. macam...macam tetek Tasya lah ni?" kata Tasya sebelum menunduk dan melihat teteknya sendiri.

Khalid tersengeh dan menunduk. Dia menjadi segan pula dengan wanita 44 tahun itu.

"Errr. Lebih kurang lah. Laci tu kat mana Tasya?" pantas Khalid menukar topik.

"Dalam bilik tidur".

Khalid mengekori Tasya ke dalan bilik tidurnya. Matanya melilau melihat sekeliling bilik itu. Kagum. Bilik itu cantik dihias dan kemas taratur. Katil queen size bercadar putih itu seolah-olah memanggilnya untuk dia merebahkan badannya. Letih setelah 1 jam mengangkat berat. Tak lupa juga 4 hari tidur di atas sofa.

SEPIWhere stories live. Discover now