Zarina berdiri di muka pintu dan berpeluk tubuh. Dia merenung tajam Tanti yang berbogel dan tak kena gaya itu. Perempuan Indon itu juga berpeluk tubuh tetapi lebih untuk menutup puting teteknya. Sebahagian besar daging teteknya dan farajnya jelas kelihatan.
"Apa kau buat ni Tanti?" soal Zarina, tegas
"Saya dijemput Haris kemari" jawab Tanti tersedu-sedu.
"Untuk buat apa?".
"Dia mengajak saya makan tengahari, mandi di swimming pool, menonton TV bersama".
"Iya? Ok! Mana Haris? Tak nampak pun dia?" soal Zarina seraya menoleh ke kiri dan kanan, seolah mencari lelaki itu.
"Saya tidak tahu kak! Dia janji mau sampai sini pukul 3 suku. Sampai sekarang dia tak..."
"Oh! Sementara tunggu lelaki datang Tanti kena bogel lah? Jadi bila dia sampai, Tanti dah boleh terus kangkang, kasi dia sumbat konek dalam pepek gatal tu? Gitu caranya?!".
Tanti sedikit tersentak dengan soalan pedas Zarina itu.
"Bukan kak. Bukan! Saya bogel pasal dalam tandas ni tak ada tuala..."
"Dah gatal sangat ke pepek tu kan?! Sekarang Haris tak ada, mau saya panggil Syamsul dan Yusuff naik sini? Sumbat konek diorang tu dalam mulut dan pepek Tanti! Mau?!".
"Tidak mahu kak. Kenapa tanya sa..." jawab Tanti seraya menggeleng-geleng.
"Tanti sedar tak Tanti ni isteri abang Razak?!".
"Iya! Itu saya tahu!".
"Tanti lupa ya, abang Razak susah payah habiskan banyak tenaga, banyak duit hanya untuk kahwin dengan Tanti?".
"I...iya" lembut respons dari Tanti kali ini. Tersentuh dengan kata-kata Zarina.
"Tanti sedar tak dia sayang Tanti lebih dari sayang Kak Zarina?".
Tanti hanya berdiam diri. Apabila di-ingat kembali, Razak lebih banyak lebihkan diri dia dari Zarina. Cuma Tanti terlampau angkuh untuk mengakui.
"Tetapi bukan saya sengaja. Haris yang menjemput saya! Ajak saya dating! Bukan saya yang ajak dia!".
Tak semena-mena, Tanti bersemangat untuk melawan madunya itu. Bingit telinga dia apabila dijerit dan diherdik tanpa henti.
"Kak Zarina yang suruh dia jemput Tanti kemari! Bukan pasal dia tergila-gilakan Tanti!".
Kesedihan hilang serta merta di gantikan demgan api kemarahan yang marak serta merta. Dia berjalan pantas kehadapan sehingga wajahnya rapat dengan wajah Zarina. Mata mereka bertentangan.
Zarina tidak berganjak walau seinci. Tak gentar dengan provokasi perempuan Indon itu.
"Oh! Jadi Kak Zarina gunakan kondo ini untuk menipu saya ya?! Untuk perangkap saya? Untuk apa ni semua?! Peras ugut duit dari saya?".
Zarina menutup mata dan menggeleng. Menyumpah seranah dirinya dalam hati dengan madunya yang bebal itu.
"Bukan untuk duit lah Tanti. Untuk memberi pengajaran kepada Tanti supaya jangan curang dengan Razak. Kalau ikutkan hati, mahu saja Kak Zarina biarkan Tanti berbogel di sini sampai besok pagi tapi Haris tak suka".
"Oh! Mahu mengajar saya?! Kak Zarina ingat kak Zarina cukup bagus? Tidak curang dan setia sama abang Razak? Ingat saya tidak tahu yang Haris itu sebenarnya kekasih gelap kak Zarina. Jaga-jaga ya. Jangan sampai saya laporkan ke abang Razak".
Tertawa Zarina dengan ayat terakhir Tanti itu.
"Kak Zarina curang, mana buktinya yang saya curang? Ada video? Ada gambar?".
YOU ARE READING
SEPI
Romancemengisahkan tentang si isteri yang dahagakan belaian kasih sayang dari seorang bergelar suami. Suami yang mengabaikan tanggungajwabnya sehinggakan si isteri mencari kebahagiaannya sendiri...