- 5 -

34.5K 88 19
                                    

"Amboi! Tak sayang jari eh?" soal Zarina dengan nada separa lantang.

"Tadi kan suruh kutip, Lid kutip lah" balas Khalid macam tak bersalah.

"Lain kali kalau nak masuk dalam mulut tu, kutip je pakai mulut, tak payah pakai jari".

Terbeliak mata Khalid dengan balasan lembut dari makciknya.

"Ok tunggu tau, Lid nak curahkan semua nasi atas dada Cik Na, Lid makan terus dari situ".

Dengan pantas Zarina mengambil air dan merenjis ke muka Khalid.

"Eee! Gatalnya! Dah pergi makan".

Keras nadanya tapi sempat dia ketawa apabila ternampak muka Khalid yang basah.

Khalid juga turut ketawa dan terus kembali ke tempat duduknya. Sempat dia mengintai lurah tetek Zarina apabila wanita itu sedang terbongkok-bongkok mengesat nasi di atas lantai.

Tak lama kemudian, Zarina pun duduk di tempat asalnya dan mula menyuap nasi goreng kedalam mulutnya.

"Sedap betul nasi goreng ni Cik Na".

Tersenyum Zarina dengan pujian tu.

"Hmmm, terima kasih" jawabnya ringkas sebelum menyuap nasi goreng ke dalam mulutnya.

"Tulah, masa Cik Na datang rumah Lid 3 tahun dulu, Cik Na punya masakan paling sedap. Semua orang cakap sampai mak jealous".

"Ye ke? Mak cakap?" soal Zarina.

"Ada jugak lah dia sebut".

"Cik Na pun jealous jugak dengan mak kau tu dulu. Jealous dengan badan dia. Senang-senang boleh dapatkan zuriat. Sampai 4 pulak tu. Lepas tu badan maintain je. Tak gemuk" kata Zarina sambil merenung ke hadapan mendatar. Seolah-olah memikirkan sesuatu.

"Takpelah Cik Na. Bukan rezeki. Lagipun, hmmm...badan Cik Na pun boleh tahan....hmmm...seksi jugak" kata Khalid. 

Lembut je tuturannya sebelum mengerling ke lurah tetek Zarina. Tak boleh dinafikan pakaian makciknya ni sedikit sebanyak menggugat imannya. 

"Seksi? Mana ada seksi. Gemuk ada lah".

Zarina perasan yang Khalid mengerling teteknya buat kali kedua.

"Seksi pasal tetek Cik Na ke? Besar ke? Dari tadi asyik tengok-tengok je" tanya Zarina dengan tegas.

Hampir tersembur nasi dari mulut Khalid, membuat Zarina terketawa.

"Tertengok Cik Na, ter...tengok. Tak sengaja. Yelah, Cik Na dah pakai singlet spaghetti strap gitu. Macam mana tak tertengok".

Zarina menunduk dan melihat dadanya. Memang isi kedua-dua teteknya jelas terpampang untuk santapan mata anak buahnya. 

"Dah KL ni panas sangat. Cik Na pakai lah gini, baru sejuk sikit. Macam Lid pakai sekarang. Seluar pendek dengan singlet Gym. Dada Lid semua Cik Na boleh nampak kan? Lagipun Lid kan anak buah Cik Na. Tak kisah lah" balas Zarina. Kini pandangannya tertumpu ke lengan Khalid yang besar berotot itu.

Khalid hanya mengangguk dan menyuap saki baki nasi goreng ke dalam mulutya. Sedaya upaya nak mengawal dirinya dari melihat tetek makciknya itu.

"Lid belum jawap lagi soalan Cik Na. Besar tak tetek Cik Na".

Kali ini Khalid tak mampu mengawal dirinya. Sudah ditanya soalan begitu, terpaksalah dia menoleh dan menumpukan perhatian ke lurah tetek Zarina.

"Besar Cik Na. Hmmm...tapi tak salah Khalid, 3 tahun dulu tak...tak besar gini kan?".

SEPIWhere stories live. Discover now