Amyra terdiam sebentar, ini merupakan kali pertama dia mendengar orang melayu yang mempunyai bachelor party sebelum berkahwin. Diadakan di Thailand pula tu, hampir pasti apa yang ada di bachelor party tersebut.
Amyra terus tersedar dan berkata, “eh, I layan you bergosip, nanti kerja I tak siap.”
Sepanjang hari rutin Amyra agak sama, pada waktu rehat dia keluar makan bersama kawan-kawan sepejabatnya. Kemudian, dia sambung melakukan kerja sehingga tamat waktu pejabat.
Sekiranya tidak ada kerja yang perlu disiapkan dengan cepat, dia akan balik tepat pada masanya. Tetapi kali ini ada terlalu banyak kerja yang perlu disiapkan. Jadi Amyra membuat keputusan untuk stay back.
“I balik dulu ye, ni kipas kalau you nak pakai,” beritahu Sharon setelah meletakkan kipas meja yang disimpan di bawah mejanya.
“Okay, thanks Sharon,” balas Amyra sambil matanya masih tertumpu pada skrin komputer.
Penghawa dingin di dalam pejabat akan tertutup dengan sendirinya pada pukul tujuh malam dan tidak ada pekerja yang boleh masuk ke pejabat lagi selepas dari waktu itu. Perlu meminta tolong sesiapa yang masih ada di dalam untuk membukakan pintu sekiranya perlu masuk ke dalam.
Sebaik sahaja pejabat mula panas, Amyra mula menghidupkan kipas yang diberikan oleh Sharon tadi. Seterusnya dia berjalan memeriksa jabatan-jabatan yang lain serta tandas bagi memastikan sama ada masih ada kesemua pekerja sudah pun pulang.
Setelah memastikan sudah tidak ada sesiapa lagi, Amyra segera menanggalkan kesemua pakaiannya kerana tidak mahu pakaiannya berbau kerana dibasahi peluh. Biarpun dia mempunyai kipas angin, tetapi itu tidak begitu membantu di dalam ruang pejabat yang tertutup.
Tambahan pula, CCTV hanya ada pada pintu masuk, pintu kecemasan, di hadapan stor dan di bilik fail sahaja. Ini bukanlah kali pertama dia menanggalkan pakaian sebegini. Setiap kali perlu bekerja lebih masa, Amyra akan melakukan perkara yang sama. Cuma bezanya kali ini dia menanggalkan sekali pakaian dalamnya sehingga berbogel.
Dadanya juga berdebar-debar lebih daripada kebiasaan kerana berbogel. Di dalam fikirannya berkali-kali berkata, ‘ni kalau ada orang nampak ni, memang matilah aku!’
Lalu dia membuka aplikasi Charla di dalam telefon pintarnya. Aplikasi tersebut diperkenalkan oleh kawannya, Ziela bagi menaikkan keyakinan dirinya. Setelah menambah Ziela sebagai rakan di dalam aplikasi tersebut, dia meneliti satu persatu gambar yang telah dimuat naik oleh kawannya itu.
Rata-rata kandungan di dalam akaun Ziela adalah gambar bogel, tetapi telah ditutup atau dikaburkan pada bahagian puting serta cipapnya, dan tidak mendedahkan mukanya. Gambar-gambar tersebut mengundang banyak komen gatal daripada lelaki-lelaki yang berkumpul pada gambar bogel Ziela.
‘Aku pun nak kena tangkap gambar bogel macam ni ke?’ tanya Amyra di dalam hati sebelum berkata, ‘ah, cuba jelah. Bukannya aku letak muka aku dalam ni.’
Dada Amyra berdebar-debar menangkap gambar tubuhnya sambil melakukan kerja di atas kerusi. Setelah memeriksa tiada apa yang boleh menunjukkan identitinya di dalam gambar tersebut, Amyra menghembuskan nafas panjang sambil memuat naik gambar.
Dia meletakkan kapsyen, “belum balik lagi, kena stay back 😴.”
Tidak lama kemudian, notifikasi dari aplikasi tersebut tidak berhenti-henti berbunyi. Sehinggakan Amyra terpaksa menetapkan telefon pintarnya kepada mode silent.
Sebaik sahaja kerjanya hampir selesai, barulah dia memeriksa komen-komen pada gambarnya tadi.
Wow...red hair with beautiful body – madafaka.
YOU ARE READING
Diari Amyra [Complete]
Short StoryAmyra merupakan ibu kepada tiga orang anak, bekerja sebagai eksekutif di salah sebuah syarikat swasta. Di sebalik kehidupannya yang nampak bahagia itu, terselit kesepiannya kerana diabaikan suami yang hanya sibuk dengan kerjanya. Pertemuan semula de...