DA 56 - Closure

3.4K 41 8
                                    

Amyra tidak lagi berkata apa-apa. Sebaliknya, dia hanya membiarkan sahaja lelaki tersebut memanjat tubuhnya yang lemah untuk melakukan seks. Sesekali matanya termenung jauh melihat kenderaan tersebut bergoyang-goyang di tingkat parkir kereta, mengikut gerak henjutan yang dilakukan pemandu Rafael.

Tubuhnya sudah biasa menjadi santapan pemuas nafsu lelaki-lelaki semenjak dia bercerai dengan Emran.

Sebaik sahaja puas, lelaki itu berjanji akan menipu majikannya dengan memberikan gambar yang telah diubah. Menunjukkan anak-anaknya kini sedang berada di Pulau Pinang.

Pada hari-hari berikutnya, Amyra merasakan dirinya begitu terhina sekali apabila setiap klien yang berurusan dengan syarikat Rafael, begitu mudah sekali boleh mengerjakan tubuhnya biarpun di dalam pejabat.

Dia juga telah beberapa kali dilihat sedang mengulum zakar Rafael oleh pekerja-pekerja di dalam syarikat tersebut. Sehinggakan pekerja-pekerja lelaki dengan begitu berani bertindak meraba punggungnya. Ketika dia mahu melarang mereka, Rafael akan memberikan pandangan kepadanya seolah-olah mahu dia membiarkan sahaja apa yang dilakukan mereka.

Sehinggalah pada suatu hari, pekerja-pekerja lelaki mula bertindak berani merogolnya secara beramai-ramai di dalam tandas wanita. Namun, apa yang didengarinya daripada Rafael, “seronok tak dalam tandas tadi? Aku dah halang pekerja-pekerja wanita dari masuk ke tandas tu. Yelah, aku tak nak diorang kacau kau tengah berseronok, kan?”

“Oh ya, nah…ni untuk kau,” Rafael mencampak sebuah fail di hadapan Amyra.

As promised, aku lepaskan officially. Tu sijil cerai kita, lawyer aku yang uruskan semua,” beritahu Rafael. “Sila tinggalkan pakaian tu dan kau boleh berambus!”

Apa yang keluar dari mulutnya saling tidak ubah seperti mengatakan tubuhnya telah habis digunakan dan dia boleh pergi meninggalkan pejabat di dalam keadaan berbogel. Biarpun dia merasa lega kerana sudah terlepas dari genggaman Rafael, tetapi dirinya telah merasa seperti broken. Dirinya kini tidak sama lagi dengan Amyra yang dahulu.

Perjalanan keluarnya turut disertai dengan sorakan pekerja-pekerja syarikat tersebut ketika mana dia berjalan bogel membawa fail penceraiannya. Mujur lelaki yang bekerja sebagai pemandu mahu memberikannya pakaian selain menghantarnya jauh dari pejabat Rafael.

“Puan, saya dah selesaikan semuanya. Kebetulan hari ni hari terakhir saya bekerja di dalam syarikat,” beritahu lelaki itu sebaik menghentikan kereta.

“Saya dengar Rafael ada hantar orang ke Pulau Pinang, saya minta puan dengan anak-anak puan bersembunyi dulu di mana-mana. Mereka mungkin akan mencari di rumah ahli keluarga puan sekiranya tak jumpa di Pulau Pinang nanti,” sambungnya lagi.

Amyra memegang bahu lelaki tersebut dari tempat duduk belakang dan mengucapkan, “terima kasih…”

Beberapa bulan kemudian…

Sorry, I terlambat balik ke Malaysia. Lepas tu  terlalu banyak yang perlu disiapkan,” kata Emran sebaik berjumpa dengan Amyra.

It’s okay,” kata Amyra ringkas sebelum meneguk cawan air.

“Kira kita dah boleh proceed, kan? You mesti dah habis idah,” kata Emran di dalam nada teruja.

“Sepatutnya…” kata Amyra sepatah sahaja. Matanya merenung jauh ke luar cermin tingkap di sebelahnya.

Emran hairan melihat bekas isterinya bersikap dingin tanpa bersebab. Dia kemudiannya bertanya, “ada apa-apa masalah ke?”

Amyra tersenyum tawar menjawab, “saya rasa kita tak patut teruskan.”

Diari Amyra [Complete]Where stories live. Discover now