DA 32 - Berbasikal

2.1K 28 0
                                    

“Alaaa…memang kena ke balik rumah nenek?” tanya Ekin di dalam nada merengek selepas ibunya menghantar kawan-kawannya pulang ke rumah masing-masing.

“Kenalah, sayang. Nenek rindu dekat kakak, nanti jangan lupa tolong nenek buat kerja rumah,” pesan Amyra.

Semakin hampir dengan rumah ibunya, semakin berdebar-debar degupan jantung Amyra. Beberapa kali dia bertanya, ‘betul ke aku nak pergi cycling dengan budak-budak muda?’

Tetapi adakalanya hatinya berkata, ‘berbelas tahun kau komited jadi isteri dan ibu, apa salahnya kalau kau ambil kesempatan untuk diri kau pula? You can be selfish from time to time, Amyra!’

Selesai menghantar Ekin, dia ke rumah Ziela pula. Sebagaimana yang dijanjikan, Hariz dan kawannya, Edan sudah pun tiba, lengkap dengan pakaian berbasikal.

“Kenapa? Kau nervous, eh? Tak habis-habis nervous kau tu,” usik Ziela tergelak kecil.

“Ni reaksi manusia normal. Kau ni belum apa-apa dah kacau aku,” balas Amyra.

Dia kemudiannya bertanya kepada kawan baiknya itu, bilik yang mana boleh digunakan untuk menukar pakaian kepada pakaian berbasikal.

“Kena ke, babe? Tukar jelah kat sini, out in the open,” jawab Ziela nakal sambil matanya melirik ke arah Edan dan Hariz yang sedang rancak berbual.

“Hei, gila?! Nanti tak pasal-pasal aku yang jadi basikal diorang berdua nanti,” balas Amyra membeliakkan mata.

Ziela hanya tergelak besar sebelum menunjukkan ke arah bilik yang boleh digunakan Amyra di dalam rumahnya.

“Ermmm…tak tahu nak cakap apa, Ziela kalau pilih baju…macam nilah, tak tahulah mana aku nak letak muka, pakai baju macam ni depan orang,” rungut Amyra seorang diri di hadapan cermin.

Pakaian berbasikal berwarna merah jambu dan putih yang dikenakan pada badannya boleh dikatakan seksi kerana ianya bukan sahaja ketat, malah juga pendek. Belum pernah lagi Amyra memakai baju lengan pendek dan seluar pendek di khalayak ramai. Sekiranya ada sekalipun, ianya setakat di dalam gym sahaja.

Jantungnya bagai hendak melompat tiba-tiba sahaja pintu bilik dibuka. Terus dia menegur, “Ziela!”

“Relakslah, babe. Aku nak check kau je,” kata kawannya.

Kemudian dia berkata lagi, “hmm…aku rasa, kau better tak payah pakai seluar dalam dengan bra. Tak cantiklah, nampak garis timbul dekat luar baju.”

“Hei, mana boleh!” balas Amyra.

“Kau ni…dah bogel depan Andy pun masih nak berlagak innocent lagi,” sindir Ziela sambil membukakan klip bra Amyra.

“Menyesal aku beritahu siapa yang tangkap gambar dekat gym,” keluh Amyra.

Di dalam hatinya pula berkata, ‘nasib baiklah aku tak cerita apa yang jadi dekat shower,’

Tangannya cuba menghalang tangan Ziela daripada terus menanggalkan pakaian dalamnya. Tetapi tangan kawan baiknya itu lebih cekap, Ziela secara tiba-tiba melucutkan seluarnya berserta dengan seluar dalam.

“Hei, sudah-sudahlah,” tegur Amyra.

Tidak pasal-pasal sahaja cipapnya yang sudah botak itu terdedah di hadapan kawan baiknya. Baru semalam dia melakukan Brazilian wax di spa setelah dipujuk berkali-kali.

Kata Ziela, “tak cantiklah kalau bulu cipap kau terkeluar nanti.”

Bagi mengelakkan situasi yang memalukan itu, akhirnya dia bersetuju dengan cadangan kawannya dan mengambil pakej vajacial, ataupun rawatan facial pada bahagian vagina.

Diari Amyra [Complete]Where stories live. Discover now