Amyra terjaga dari tidurnya hanya apabila matahari sudah pun memancar masuk ke dalam biliknya. Semalam anaknya, Ekin telah menyarungkan badannya dengan jubah mandi sebelum menyelimutkan tubuhnya di atas tilam.
Badannya terasa berat untuk bangun, tangannya mencapai telefon dan melihat satu persatu notifikasi. Di aplikasi CharlaX ada dua mesej daripada rakan media sosial tersebut. Satu daripada Feeya, gadis yang bersamanya di sungai dan satu lagi mesej daripada gadis jurujual pakaian dalam wanita.
Masing-masing menanyakan kepadanya bila dia akan memuat naik gambar terbaharu. Amyra terus sahaja membuat galeri gambar baharu sebelum memuat naik gambar-gambar bersama mereka.
‘Eh? Gambar ni pun ada?’ tanya Amyra sendirian.
Dia tidak menyangka rakan Feeya sempat menangkap gambar ketika dia sedang menumbuk telur lelaki yang mengganggu serta mengugut mereka semalam.
‘Apa jadi kalau aku upload gambar ni?’ tanya Amyra lagi sebelum memuat naik gambar tersebut ke galerinya.
Setelah memuat naik gambar-gambar yang tidak ada sensor tadi, dia memuat naik pula gambar-gambar yang telah disensorkan untuk tatapan umum bagi tujuan promosi.
Sambil melihat gambar-gambar yang telah dimuat naik tadi, dia mula merasai sesuatu pada klitorisnya. Tanpa disedari tangannya sendiri mula menggentel biji kelentit sambil mulutnya mendesah perlahan.
Anaknya hanya memakaikan jubah mandi sahaja, dia boleh dikatakan seperti berbogel sekiranya tidak memakai jubah mandi tersebut.
Sedang dia sedap-sedap menggentel biji kelentitnya yang telah basah banjir itu, tiba-tiba pintu biliknya dibuka dan pekerja bernama Rashid terus sahaja dapat melihat apa yang sedang dilakukannya.
“Maaf, puan!” kata Rashid sambil memalingkan badannya menghadap dinding.
Amyra yang terkejut terus terduduk dan menutup tubuhnya dengan selimut. Dia segera bertanya, “Abang Rashid kenapa main masuk je tak ketuk pintu dulu?”
“Saya minta maaf, puan...saya tanya Mak Nab tadi, dia kata puan dah keluar. Mak Nab minta saya tolong tengokkan sinki bilik air puan. Katanya, ada bocor masa dia bersihkan bilik air puan semalam,” terang Rashid.
Amyra terdiam seketika sebelum berkata, “pergilah tengok sinki tu”.
Di dalam hatinya berkata, ‘potong stim betullah!’
Setelah Rashid masuk ke dalam bilik air, Amyra duduk di tepi katil. Kepalanya tunduk melihat sepasang buah dada yang masih ditampal dengan pita pelekat.
Dia cuba menanggalkan pita pelekat tersebut, tetapi ianya melekat dengan begitu kuat sehinggakan dia tidak mampu menariknya sambil menahan kesakitan.
Sekali lagi dia ditangkap di dalam keadaan yang agak memalukan oleh pekerjanya, Rashid.
Rashid memusingkan badannya sambil berkata, “puan, nampaknya saya perlu ke kedai hardware cari barang-barang yang perlu ditukar”.
“Tak apalah...awak pergi je dulu. Nanti bila saya keluar, saya bayarkan dekat kedai tu,” beritahu Amyra.
Sudah menjadi kebiasaan bagi Mak Nab dan Rashid membeli keperluan di kedai terdekat dan bayarannya akan dijelaskan Amyra pada setiap minggu.
Sebaik sahaja Rashid mula melangkah menuju ke arah pintu untuk keluar dari bilik, Amyra telah memanggilnya, “Abang Rashid boleh tolong saya?”
“Tolong apa tu, puan?” tanya Rashid memandang semula ke arah Amyra.
“Pelekat ni...saya tak boleh tanggalkan sendiri sebab sakit. Abang Rashid boleh tolong cabutkan?” jawab Amyra sambil pipinya kemerah-merahan kerana malu meminta tolong hal sebegitu dari pekerja lelaki rumahnya.
YOU ARE READING
Diari Amyra [Complete]
Short StoryAmyra merupakan ibu kepada tiga orang anak, bekerja sebagai eksekutif di salah sebuah syarikat swasta. Di sebalik kehidupannya yang nampak bahagia itu, terselit kesepiannya kerana diabaikan suami yang hanya sibuk dengan kerjanya. Pertemuan semula de...