DA 21 - Panjang?

4.7K 46 1
                                    

Mereka keluar meninggalkan Emran dan Amyra setelah berpuas hati memeriksa kad kahwin, salinan fotostat sijil perkahwinan, gambar perkahwinan dan juga gambar anak-anak yang disimpan di dalam telefon pintar mereka berdua.

Amyra mengeluh lega kerana sempat mengemaskan galerinya terlebih dahulu sebelum berangkat ke Terengganu. Sekiranya tidak, tentu lebih malu lagi apabila mereka melihat gambar-gambar bogelnya.

“Awak bawa fotostat sijil kahwin kita? For what?” tanya Amyra.

Well…lepas kita having sex selepas pulang dari mahkamah, I got scared. What if something like this happened back then?” terang Emran serius.

Di dalam masa yang sama, dia membuka penutup makanan serta mempersilakan Amyra untuk makan sambil berbual dengannya.

So, this isn’t the final one?” tanya Amyra menyuapkan makanan tanpa menghiraukan tubuhnya masih lagi terdedah tanpa pakaian.

I’m hoping for us to get back together again,” cadang Emran serius.

“Semuanya dah terlambat. Dah tertutup segala pintu untuk kita berdua,” ucap Amyra.

“Tapi, pintu ni masih terbuka luas, kan?” tanya Emran sambil menjolokkan jarinya ke dalam cipap Amyra.

Amyra memberi jelingan mata garang kepada bekas suaminya serta berkata, “be serious, Emran. Kita bukannya muda macam baru-baru kahwin dulu. Jadi tak nak datang minggu depan explain dekat our kids?”

Emran menjawab, “itulah yang saya nak beritahu dekat awak…what if kita tak perlu explain apa-apa dekat diorang”.

“Gila? Ekin dah dapat baca. Our parents pun dah tahu…contoh apa yang kita nak tunjuk dekat anak-anak? Dah divorced tapi masih tinggal bersama?” soal Amyra.

“Bukan. My suggestion is…cina buta,” cadang Emran memegang tangan Amyra.

Amyra bagaikan tidak percaya apa yang didengarinya dari mulut Emran. Lantas dia terus berdiri serta bertanya, “that’s more crazy, Emran! How do we explain to our family? Our kids?”

There’s no need for us to explain anything. You kahwin dengan lelaki tu senyap-senyap di Pejabat Agama. Sampai masa, dia lepaskan awak. Lepas tu kita kahwin semula. It’ll take a lot of time…but, it’s doable,” terang Emran dengan panjang lebar.

“Nak rahsia macam mana? Saya kena minta Along jadi wali,” soal Amyra.

“Lagipun, apa yang membezakan perkahwinan kita nanti dengan dulu?” soal Amyra lagi.

Emran mengeluh panjang berkata, “saya sedar selama ni kesilapan saya. Abaikan awak dan anak-anak, kemudian letak awak di dalam situasi macam ni…tapi, percayalah. Apa yang saya inginkan sekarang, keluarga kita dapat jadi seperti dulu”.

Biarpun belum mendapat apa-apa jawapan daripada Amyra, Emran terus sahaja membaringkan tubuh bekas isterinya di atas tilam sebelum mula mencium leher Amyra.

Ketika ini, kepala Amyra masih bingung memikirkan apa yang dicadangkan oleh bekas suaminya. Dia sedar dan pasti, tidak mungkin keluarganya akan dapat kembali seperti dahulu setelah apa yang dilakukannya.

Hatinya tertanya-tanya ketika Emran mula memasukkan zakarnya, ‘dengan suami baharu nanti, dia kena melakukan seks dengan aku. Emran tak kisah ke?’

Dia memadamkan kesemua yang sedang difikirkannya dan membiarkan tubuhnya sekali lagi dihenjut bekas suaminya sehingga selesai.

Keesokan paginya, Emran keluar awal untuk melakukan kerjanya dan membiarkan Amyra berehat dan melakukan check-out sendiri. Tetapi, oleh kerana dia risaukan anak daranya seorang diri di rumah, Amyra bangun awal dari yang sepatutnya.

Diari Amyra [Complete]Where stories live. Discover now