Sekali lagi Amyra dan Ziela berkongsi pandangan mata. Melihat daripada pergerakan tangan Cikgu Reza, mereka tahu apa yang dimahukan lelaki berusia pertengahan 40an itu.
Lalu Ziela akur berkata, “saya setuju…”
Cikgu Reza menghulurkan sebelah lagi tangannya dengan bertanya, “kamu Amyra?”
Amyra tidak mempunyai pilihan lain lagi. Dia tidak mahu hal semalam diketahui oleh keluarganya. Dia juga tidak mahu masuk ke pusat pemulihan.
Sebelah kakinya dilangkahkan ke depan sehingga payudaranya mengenai telapak tangan Cikgu Reza. Amyra memejamkan mata merelakan sahaja dirinya diraba oleh lelaki sebaya usia bapanya.
Kemudian dia juga berkata di dalam sedu-sedan, “saya setuju…”
Bibir Cikgu Reza mengukirkan senyuman kerana telah mendapat permainan yang baharu.
“Amalina, Julieza…keluar sekarang,” panggil Cikgu Reza.
Secara tiba-tiba muncul dua remaja perempuan di sebalik dinding penghadang yang boleh dilipat. Raut wajah mereka berdua seakan-akan faham akan nasib Amyra dan Ziela selepas ini.
Cikgu Reza berkata kepada mereka berdua, “mulai hari ini, saya lepaskan kamu. Tapi, kamu kena tinggalkan air kencing kamu di dalam cawan atas meja ni.”
Tanpa berkata apa-apa, mereka berdua terus sahaja menyelak kain baju kurung mereka. Mata Amyra dan Ziela dapat melihat dengan jelas, cipap mereka berdua yang tidak dilapisi dengan seluar dalam.
Cikgu Reza memberikan arahan kepada mereka berdua dan meminta mereka untuk berhenti kencing tepat pada masanya. Dia juga mengugut, mereka akan terus menjadi permainannya sekiranya air kencing mereka melimpah atau tertumpah mengenai lantai biliknya.
Kedua-dua bekas tersebut kemudiannya diletakkan di atas meja sebelum Cikgu Reza menutup dan membawa dua bekas tersebut keluar dari pejabat.
Amyra dan Ziela dapat mendengar kata-kata Cikgu Reza ketika berdiri berdekatan dengan tingkap bilik guru disiplin, “saya rasa Sheila dah salah orang…sebab mereka berdua ada tolong saya mewarnakan lukisan di dewan sekolah semalam. Sampai pukul enam lebih…sempena menyambut hari kemerdekaan nanti.”
“Tapi, tak apalah. Demi kepastian, ni urine test mereka berdua. Saya sudah minta Penolong Pengawas, Selina ini untuk teman dan pastikan mereka kencing di dalam bekas ni,” terang Cikgu Reza lagi.
Setelah berpuas hati mendengar penjelasan daripada Cikgu Reza dan melihat sendiri keputusan air kencing, kedua-dua anggota polis meninggalkan perkarangan sekolah.
“Kamu semua boleh masuk ke kelas semula. Amyra dan Ziela, ingat janji kamu...tunggu arahan seterusnya,” ucap Cikgu Reza duduk di mejanya bagaikan tiada apa-apa yang berlaku.
Perasaan Amyra dan Ziela ketika ini ibarat keluar dari mulut harimau masuk ke dalam mulut buaya. Sebaik sahaja habis waktu sekolah, Penolong Pengawas, Selina memanggil mereka berdua ke dewan sekolah.
“Oleh sebab saya dah tolong kamu berdua semalam, mulai hari ini kamu kena tolong siapkan kerja yang Amalina dan Julieza dah buat pada dinding ni,” beritahu Cikgu Reza.
Pada awalnya mereka berdua tidak kisah sekiranya hanya perlu menolong mewarnakan lukisan pada dinding sekolah sahaja. Tetapi sebaik sahaja lukisan tersebut siap, Cikgu Reza mula menunjukkan belangnya dengan meminta mereka berdua untuk berbogel di hadapannya.
“Bogel jelah! Apa teragak-agak lagi?” tengking Selina. Garang bagaikan singa betina.
Di dalam keadaan malu-malu Amyra berdiri dengan tidak berpakaian di sebelah Ziela yang juga baru sahaja selesai menanggalkan kesemua pakaiannya.
YOU ARE READING
Diari Amyra [Complete]
Short StoryAmyra merupakan ibu kepada tiga orang anak, bekerja sebagai eksekutif di salah sebuah syarikat swasta. Di sebalik kehidupannya yang nampak bahagia itu, terselit kesepiannya kerana diabaikan suami yang hanya sibuk dengan kerjanya. Pertemuan semula de...