Amyra tersenyum sebaik melihat komen-komen di gambar terbaharunya di dalam CharlaX.
You know I’ve got that, if you want long and big. *wink* – nigerianprince.
Abang punya tak panjang macam tu, tapi kalau setakat nak henjut sejam dua tu tak ada hal – abangketum.
Fuck! Now I’m jealous – yourfingeringuncle.
Rasa macam hotel dekat pantai timur ni. Aku rasalah, macam pernah tengok bilik ni – keristakbersarung.
Kat Terengganu ni...hehehe – dbukannamasebenar.
“Damn, Daniel! Kenapa kau nak kantoikan lokasi hotel tu?” ucap Amyra sebelum menyimpan telefonnya ke dalam beg tangan.
“Eh? Mana budak ni? Kenapa senyap je rumah ni?” tanya Amyra sebaik memasuki pintu rumah.
Mak Nab telah meninggalkan rumah kerana mahu membawa suaminya ke pusat dialisis. Oleh kerana Amyra telah hampir tiba, dia memberitahu Mak Nab tidak perlu untuk kembali bekerja pada hari ini.
‘Shit! Budak tu bawa lelaki masuk rumah!’ teka Amyra kelam-kabut berlari menaiki tangga dan membuka pintu bilik anak sulungnya.
“Oh my god, Ekin?!” ucap Amyra sebaik membuka pintu.
“OMG! Mama!” jerit anaknya mencapai selimut bagi menutup tubuhnya yang tidak berpakaian.
Mereka berdua masing-masing terdiam seketika kerana tidak tahu apa yang patut dikatakan di sini. Kini jelas mengapa anaknya mahu tinggal seorang diri di rumah.
Amyra duduk di atas tilam anak sulungnya dan bertanya, “oh, ni ke sebabnya tak nak balik kampung dulu?”
Melihat ibunya bercakap di dalam nada yang bukannya sedang marah, Ekin tersengih-sengih menahan malu.
Lalu dia menjawab, “biasanya tak ada privasi…Alisya dengan Naim mesti datang lepak dekat bilik kakak.”
“Selalu main jari macam ni?” tanya Amyra sambil menyelak selimut anaknya.
“Mama! Janganlah…” rayu Ekin tergelak menarik kembali selimut tersebut.
Kemudian dia menjawab, “tak adalah selalu…”
Amyra bertanya, “iya ke ni?”
Ekin menjawab jujur, “yelah, hari-hari…”
“Hmmm…dah gatal dah anak sulung Mama ni,” ucap Amyra mengusap rambut anaknya.
“Tak lama lagi nak kahwinlah ni…” dia mengusik sambil meraba buah dada anaknya.
“Mama! Janganlah buli kakak. Kakak belum nak kahwin lagilah!” balas Ekin cuba mengelak tangan ibunya.
“So, bila sleepover?” tanya Amyra.
“Kalau hari ni boleh ke?” tanya Ekin kembali.
“Diorang dah ready je. Masing-masing tak ada program masa cuti sekolah ni,” beritahunya.
Amyra berkata, “hmmm…bolehlah. Kakak bersiap, nanti kita pergi beli apa yang korang nak makan malam ni.”
Ekin menjawab, “okey! Errr…tapi, boleh tak…errr…”
Amyra memahami apa yang mahu dikatakannya, “yelah, mainlah jari tu dulu. Mama tunggu kat bawah.”
Ekin tersengih malu berkata, “thanks, Mama…”
Di dalam masa yang sama, Amyra teringat kembali di zaman sekolahnya dahulu. Di mana dia baru mengenali badannya dan merasai sedap ketika menyentuh celah kelangkangnya.
YOU ARE READING
Diari Amyra [Complete]
Short StoryAmyra merupakan ibu kepada tiga orang anak, bekerja sebagai eksekutif di salah sebuah syarikat swasta. Di sebalik kehidupannya yang nampak bahagia itu, terselit kesepiannya kerana diabaikan suami yang hanya sibuk dengan kerjanya. Pertemuan semula de...