DA 27 - Kongsi Cerita Bahagian 1

2.9K 31 1
                                    

Sementara mereka sedang makan, Amyra senyap-senyap memuat naik video terbaharu. Sambutan daripada followers-nya agak menggalakkan.

Kenapa dengar macam ada giggles? Ada orang lain ke? - pemudahilangteruna

Argghhh...kenapalah aku tak kerja delivery hari ni? - abangridesedap

Nice...but next time please invite me too, please... - yourfingeringuncle

Awak ada ramai kawan berani bogel macam ni ke? - keristakbersarung

"Mama baca mesej siapa?" tanya Ekin tiba-tiba, sekaligus mengejutkan Amyra.

"Kawan Mama...Auntie Ziela," jawab Amyra tersenyum menipu anak sulungnya.

Tidak memberi peluang kepada anaknya untuk bertanya lebih lanjut lagi, Amyra bertanya, "so, lepas makan kita buat apa?"

Pui Ting menjawab, "sex stories."

'OMG!' kata Amyra di dalam hati.

"Bukan sex stories-lah! Steamy je...jangan lupa kawan-kawan kita ada yang tak pernah seks lagi," Wana mencelah.

"Macam you?" Pui Ting menjelirkan lidah mengejek Wana.

"Hei, puting! Jaga kau!" marah Wana sebelum mula mengejar.

Tanpa mempedulikan aksi kejar-mengejar di antara Wana dan Pui Ting, Sue berkata, "siapa start dulu? First story, bogel in front of somebody."

Ekin sekali lagi mengenakan ibunya, "Mamalah yang start dulu..."

"Ala, kenapa Mama?" rungut Amyra.

"Bolehlah auntie..." pujuk Pui Ting sambil duduk di kerusinya kembali.

Oleh kerana Amyra tidak mahu menceritakan tentang kisah hitamnya. Dia bercerita tentang kisahnya ketika belajar di salah sebuah universiti swasta dahulu.

Ketika itu, Amyra melakukan kerja separuh masa sebagai model kepada pelajar-pelajar yang mengambil kos fesyen.

"Wow! Auntie dulu model?" tanya Sue mendapatkan kepastian.

"Mestilah...auntie kan cantik? Badan dia pun tak papan macam anak dia," ucap Pui Ting.

"Hei, Puting! Kau tu lagi papan! Ada hati nak kutuk aku?" marah Ekin.

Pui Ting menjelirkan lidah serta membuat muka mengejek Ekin yang duduk bertentangan dengannya. Jarak mereka berdua hanya dipisahkan dengan meja makan.

Setelah mendengar sebanyak dua kali, Amyra kini faham yang mereka biasa mengejek Pui Ting dengan nama panggilan Puting.

"Hei, korang nak dengar cerita ke nak gaduh?" Wana meredakan keadaan.

Cerita Amyra disambung semula ke bahagian di mana dia menghadapi masalah dengan baju yang hendak diperagakannya. Boleh dikatakan pelajar pereka fesyen yang diperagakan Amyra itu mempunyai cita-cita yang jauh lebih besar daripada rakan-rakan sekelasnya.

"Macam mana baju aku boleh jadi macam ni, nyah?" tanya Saiful.

"Ala, sorry-lah Saiful...aku tersilap pakai tadi," terang Amyra.

Sebenarnya dia sendiri pun tidak tahu bagaimana hendak memakai pakaian yang rupanya terlalu pelik jika dibandingkan dengan pakaian-pakaian yang direka rakan-rakan sekelas Saiful.

"Kau berdiri diam, nyah! Bagi aku betulkan!" marah Saiful melihat Amyra yang tidak mahu duduk diam.

Bagaimana mungkin Amyra boleh berdiam diri? Untuk memakai pakaian tersebut, dia tidak memakai apa-apa pakaian dalam di dalamnya. Semuanya gara-gara mengikut kata-kata Saiful yang mengatakan pakaian tersebut akan nampak tidak cantik sekiranya tertera timbul tali bra atau getah seluar dalam.

Diari Amyra [Complete]Where stories live. Discover now