Amyra serba salah sebaik bangun daripada tidur.
Dia mundar-mandir di dalam bilik sambil bermonolog sendirian, 'patut ke aku jumpa Emran? Nanti kalau kami terlanjur lagi macam mana?'
'Come on, Amyra! Kalau dah ajak dekat hotel tu memang bukan 'ter' lagi. Kau pun tahu apa tujuan dia ajak kau ke hotel. Kenapalah kau tak ajak masa aku masih lagi isteri kau?' sambung Amyra bermonolog.
Kemudian dia terfikir, 'masalahnya sekarang bukan Emran je. Andy tu macam mana pula? Macam mana aku nak tengok muka dia lagi lepas ni?'
Dia sambung lagi, 'awkward gila, bodoh! Macam manalah kau boleh biar je dia buat sesuka hati dekat kau?! Siap offer pancut dalam pula tu?'
"Arghhhhh...!!!" jerit Amyra sambil membenamkan mukanya ke bantal.
'Aku tak boleh buat apa-apa dah sekarang ni... lambat laun aku akan berjumpa juga dengan Emran untuk projek di Terengganu. Satu lagi, aku dahlah baru je bayar yuran bulanan gym. Nak tukar gym lain, macam jauh. Facility tak macam yang ni,' fikir Amyra lagi.
Bagi mengalihkan fikirannya, Amyra mencapai telefon pintarnya bagi melihat gambar-gambar yang telah dimuat naik di dalam aplikasi Charla. Di dalam masa yang sama, matanya membaca komen-komen pada gambar-gambar tersebut
Wow! Gym mana ni? Memang boleh workout bogel ke kat gym ni? - dudamencarijanda.
Eh? Siapa yang tangkap gambar dia? - galiburit87.
Easy loan RM500 - RM25, 000. Hubungi Ah Long - 019 369 **** - kasipotonglupunyatangan.
Please...janganlah censored puting dengan burit tu...please! - putingstrawberi.
"Haaah..." keluh Amyra sambil memegang dahinya. Matanya pula merenung jauh menembusi siling biliknya.
Ting!
Tiba-tiba dia dikejutkan dengan notifikasi aplikasi Charla. Terdapat satu mesej baharu daripada admin aplikasi tersebut.
Mesej itu bertulis, "tahniah! Akaun anda telah mencecah 50,000 pengikut. Kini anda boleh mengaktifkan CharlaX."
'CharlaX? Apa pula tu?' tanya Amyra sebelum menekan butang info.
"Dengan CharlaX, anda kini boleh meletakkan bayaran minima yang mahu dikenakan ke atas pengikut-pengikut anda yang mahu melihat gambar atau video eksklusif anda", terang info tersebut.
'Eh? Aku boleh buat duit dari app ni?' tanya Amyra di dalam hati.
Setelah dia membuat penetapan pada aplikasi CharlaX tersebut, Amyra segera merakamkan video tanpa mendedahkan wajahnya, "hai guys...ramai yang mintak nak tengok gambar yang tak ada censored."
"Good news! I dah aktifkan CharlaX, dengan bayaran minima 10 dollar, korang semua boleh dapat akses tengok galeri gambar uncensored. Yes! Tak ada censor!" sambung Amyra lagi bagi mempromosikan akaun CharlaX miliknya.
Sebelum dia menamatkan videonya, Amyra menunjukkan belahan payudaranya sambil berkata, "tapi kalau korang nak I selalu update, bagilah lebih-lebih sikit. Hihihi."
'Eh? Apa aku buat ni? Bukan aku macam dah serik ke?' tanya Amyra di dalam hati.
"Ah, lantaklah...baik aku tidur je," kata Amyra sambil menjauhkan telefon pintar dari katilnya.
Tanpa disedari Amyra, video promosinya tadi telah pun melebihi 10 ribu tontonan dan angka tersebut masih terus meningkat laju.
Keesokan harinya, dia dikejutkan dengan nada dering dari telefon pintarnya. Tangan Amyra meraba-raba mencapai telefon lalu dia membukakan mata bagi melihat siapa yang menelefonnya di awal pagi ini.
YOU ARE READING
Diari Amyra [Complete]
Short StoryAmyra merupakan ibu kepada tiga orang anak, bekerja sebagai eksekutif di salah sebuah syarikat swasta. Di sebalik kehidupannya yang nampak bahagia itu, terselit kesepiannya kerana diabaikan suami yang hanya sibuk dengan kerjanya. Pertemuan semula de...