“Hai…budak-budak ni. Tak tahu bahaya,” ucap Amyra sebelum turut sama berbogel.
Di dalam masa yang sama, dia tetap menyuakan cipapnya di hadapan lelaki tua tadi. Lantas, lelaki itu dengan gembira mengorek cipapnya yang basah serta menjilat biji kelentitnya.
“Eh, melebihlah ni, pak cik,” tegur Amyra.
“Hehe…tak sengaja tergeram. Dari tadi tengok pepek cantik licin,” beritahu pak cik itu tersengih.
Biarpun ditegur Amyra, pak cik tersebut tetap berani menjolokkan jarinya dengan bertujuan mahu melihat reaksi wanita di hadapannya. Tubuh Amyra menggigil sedikit sebelum menolak tangan lelaki tersebut dan terjun ke dalam laut.
Manakala di dalam hatinya bertanya, ‘takkanlah dengan orang tua tu pun aku stim? Dahlah selamba je raba anak aku dengan kawan-kawan dia.’
Lalu hatinya berkata lagi, ‘eh, tapi budak-budak ni pun boleh tahan gatalnya...’
Tetapi perasaan Amyra berubah sebaik melihat empat gadis remaja itu sedang seronok berkejar-kejaran sambil berenang dan menyelam. Sehinggalah matahari mulai naik dan Amyra tersedar yang Pui Ting sudah tidak ada di dalam air.
“Mana sorang lagi?” tanya Amyra.
Masing-masing mengangkat bahu kecuali Sue yang menunjukkan ke arah bot. Alangkah terkejutnya Amyra sebaik melihat gadis itu sedang dikerjakan oleh lelaki tua tadi di dalam posisi doggy.
“Cepat, giliran siapa selepas ni? Pak cik dah bawa pergi tempat ni, bukannya murah tau,” kata lelaki tua tersebut dengan diselangi suara Pui Ting mendesah kesedapan.
“Tadi kan dah bayar? Nak caj apa pula lagi?” marah Amyra melihat lelaki itu cuba mengambil kesempatan.
Sue memegang bahu Amyra dan berkata, “tak apa, auntie. Kitorang yang deal senyap-senyap tadi.”
‘Hah, gila ke apa? Aku tak boleh terimalah!’ kata hatinya sebelum melihat lelaki tua itu melakukan seks dengan Sue, Wana dan terakhir sekali, anak sulungnya.
“Jangan!” jerit Amyra.
“Mama okey?” tanya Ekin.
Mukanya berpeluh-peluh melihat di sekelilingnya. Gadis-gadis tersebut masih memakai baju renang, begitu juga dengan dirinya.
“Apa dah jadi?” tanya Amyra.
“Puan tersepak tepi bot masa lompat tadi. Saya kena terjun selamatkan puan dan buat CPR,” beritahu lelaki tersebut sambil tersipu-sipu memberitahu yang dia telah memberikan ciuman pertamanya ketika membuat CPR tadi.
‘Hah? Tua bangka macam ni tak pernah...ah, lantaklah...’ kata Amyra di dalam hati sambil mengucapkan terima kasih kerana telah menyelamatkannya.
Dia kemudiannya mengeluh lega, nyaris-nyaris lagi dia mati kemalangan. Tidak tahu apa akan terjadi kepada gadis-gadis ini sekiranya terjadi apa-apa kepadanya. Lebih merisaukan lagi, Alisya dan Naim yang tidak tahu apa-apa di rumah.
“Macam mana? Nak duduk sini lagi ke?” tanya pak cik pemandu bot.
Amyra melihat kepada mereka berempat, masing-masing menggelengkan kepala kerana terkejut melihat apa yang terjadi tadi.
Pulang sahaja ke chalet, masing-masing bersiap untuk pulang. Sementara Ekin mengambil kesempatan itu untuk memeluk erat tubuh ibunya. Dia nyaris-nyaris kehilangan tempat bergantung dan bermanja.
“Tak apa, kakak. Mama tak apa-apa. Tapi buat masa terdekat ni, Mama tak nak pergi main air. Haha,” Amyra sempat bergurau di dalam memujuk anaknya.
Di dalam perjalanan pulang, Amyra mengingatkan keempat-empat gadis tersebut, “auntie/Mama tahu, korang rasa pengalaman yang korang cerita hari tu, seronok…tapi kena ingat, kalau nak jadi apa-apa sekelip mata je. Macam apa yang jadi tadi…”
YOU ARE READING
Diari Amyra [Complete]
Short StoryAmyra merupakan ibu kepada tiga orang anak, bekerja sebagai eksekutif di salah sebuah syarikat swasta. Di sebalik kehidupannya yang nampak bahagia itu, terselit kesepiannya kerana diabaikan suami yang hanya sibuk dengan kerjanya. Pertemuan semula de...