DA 41 - Memandu

2.3K 28 2
                                    

Confident nampak? Siap book awal-awal? Kalau akak dah ada geng macam mana?” tanya Amyra tersenyum.

“Kira rugilah, tapi boleh je jemput akak lepak situ rehat-rehat, kan…?” balas Daniel begitu yakin.

“Okeylah, akak setuju dengan syarat kau…tapi, nanti macam mana kau nak tahu akak buat ke tak syarat kau tu?” soal Amyra lagi.

“Akak update dalam akaun CharlaX akak. Nanti bila break hisap rokok atau pergi tandas, saya tengok,” jawab Daniel tersenyum nakal mengusap punggung Amyra.

“Hehe…takut kantoi anak atau isteri intai phone-lah tu,” usik Amyra memegang tangan Daniel sebelum berpesan, “okeylah, akak nak balik dulu. Nanti jangan lupa bagi details booking tu nanti.”

Di dalam perjalanan kembali ke meja kerjanya, hati Amyra berkata, ‘gila betul apa yang kau buat ni, Amyra. Kalau kantoi, memang bodoh-bodoh je. Nasib baiklah Daniel tu jenis yang setia dengan isteri dia, buat semua ni pun sebab nak ambil mood untuk have sex dengan isteri dia. Kalau tak…memang kau dah lama terlajak dengan dia.’

Amyra masih tidak lupa tujuan asalnya menolong Daniel, dia hanya mahu isteri Daniel tidak merasai apa yang pernah dirasakannya ketika masih menjadi isteri Emran dahulu. Sekiranya dia mampu membahagiakan wanita yang sama senasib sepertinya, mengapa dia tidak melakukannya?

Cuma masalahnya, bagaimana pula dengan dirinya yang semakin gersang setiap kali melakukan perkara-perkara nakal sebegini?

Amyra tersentak sebaik sahaja mendengar bunyi notifikasi pada telefon pintar. Matanya meneliti e-mel yang telah dimajukan oleh Daniel, mengandungi butiran tempahan di resort itu nanti. Amyra tersenyum sambil mengusap cipapnya.

Lalu berkata di dalam hati, ‘hmm…apa kata kita buat sedikit perubahan?’

Dengan begitu cepat sekali, hari tersebut tiba. Pada kali ini ibu dan adik bongsunya datang bermalam di rumah bagi menemani anak-anaknya di sepanjang dia menghadiri kursus.

Sebagaimana yang telah dia janjikan kepada Daniel, Amyra meletakkan pakaian di dalam bonet belakang sebelum duduk di tempat duduk pemandu.

Di kepalanya hanya berfikir, ‘ni kalau kantoi dengan mak aku ni... memang bodoh-bodoh je...’

Hanya setelah dia keluar dari taman perumahan, barulah dia menangkap gambar serta mengemaskini statusnya di dalam CharlaX.

Dadanya semakin berdebar-debar ketika tersangkut di dalam kesesakan yang agak luar biasa di lebuhraya. Dia menyangkakan segala-galanya akan lancar sahaja tanpa kenderaannya perlu melakukan perhentian di mana-mana.

Bagi mengalihkan perhatiannya, Amyra mencuri-curi melihat skrin telefon pintar bagi memeriksa reaksi daripada pengikut-pengikut akaunnya.

Hello pulis, ada perempuan bogel atas Highway Elite – dbukannamasebenar.

Hah? Dekat Elite ke? Kena cari ni…mesti tersangkut dekat tempat jem, kan? – dudapujaan.

Seriuslah? Alamak, aku dah lepas jauhlah pulak – hari2mandiwajib.

Adoi! Masa nilah aku kena balik kampung! Kalau tak, boleh aku ronda-ronda highway cari dia – penjilatwanita31.

Komen-komen yang dibaca Amyra tadi membuatkan dia sedikit resah. Tambahan pula lagi, Daniel dengan sengaja telah membocorkan lokasinya.

‘Bongok punya Daniel…’ marah Amyra di dalam hati.

Mujur pemanduannya kembali lancar tidak lama kemudian. Namun, dia tetap perlu membuat persinggahan di sebuah kawasan hentian untuk memakan bekal yang telah disiapkan ibunya. Dia memilih kawasan hentian tersebut memandangkan ianya tidak begitu ramai seperti di Seremban nanti.

Diari Amyra [Complete]Where stories live. Discover now