🦋 PENGENALAN 🦋

1.8K 63 9
                                    

Cerita ini mengisahkan tentang seorang guru yang muak dengan perangai seorang pelajarnya.

Di sebabkan masalah lelaki itu! Namanya selalu di sebut setiap hari. Apabila perhimpunan di adakan. Pasti namanya juga akan di seru oleh guru disiplin.

Nak buat macam mana lagi? Sudah lelaki itu anak murid kelasnya. Dia sebagai guru kelas hanya mampu memberi nasihat saja. Tapi kalau nasihat pun lelaki itu tidak mengendahkan bagaimana lagi caranya?

Nakal tahap gaban!

✨🦋 Areena Uqasyah 🦋✨

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

✨🦋 Areena Uqasyah 🦋✨

Seorang guru mata pelajaran matematik di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Mahkota.

Wajahnya indah bak namanya. Banyak juga guru yang terpikat akan kecantikkannya. Tapi hanya guru yang bernama ' Azrin ' saja yang mampu membuat Cikgu Areena terbang bagaikan rama - rama.

Tapi cantik itu seketika saja. Apabila keluar suara singanya. Semua takut dan terus diam. Tapi hanya seorang muridnya yang berani melawan katanya...


 Tapi hanya seorang muridnya yang berani melawan katanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🔥 Datu Umariff 🔥

Budak SPM yang paling di geruni oleh kaum adam di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Mahkota.

Tapi kekacakan dan wajah campuran britishnya itu, mampu membuatkan pelajar perempuan. Tidak kira 13 tahun hinggalah 17 tahun. Semuanya menjadi gila bayang jikalau berselisih dengan lelaki itu.

Wajah manis dan tubuh badan yang menjadi kegilaan ramai wanita. Tidak wanita yang berani menyentuh rambutnya yang terpacak dan tersikat elok di atas kepala.

Tetapi hanya guru yang paling dia menyampah bila berjumpa. Bila masuk mengajar. Pasti dia akan menguap. Membosankan betul!

✨🦋✨

" Awak ni kan, Umariff! Berapa kali saya nak bagi amaran pada awak supaya awak faham? Tolong jangan tido dalam kelas saya!" - Areena Uqasyah.

" Kalau saya tido dalam kelas cikgu... Bukannya cikgu mati pun. Hidup je kan?" - Datu Umariff.

✨🦋✨

" Apa awak buat ni Umariff? Lepaskan saya!" - Areena Uqasyah.

" Sebabkan cikgulah saya kena cuci tandas tadi! Dan esok pun saya kena cuci juga!" - Datu Umariff.

✨🦋✨

" Kami dari jabatan agama. Ada orang report pada kami yang kamu berdua masih belum halal tapi duduk serumah. Kalau boleh saya nak minta sijil nikah untuk kepastian." - JAKIM.

" Tak! Saya guru dia... Kita orang tak buat apa - apa pun." - Areena Uqasyah.

✨🦋✨

" Benda dah jadi cikgu. Cikgu pun dah jadi isteri saya yang sah. Tak payahlah nangis..." - Datu Umariff.

" Awak nikan Umariff! Awak boleh tenang lagikan! Apa kata saudara dan kawan saya nanti! Malulah saya kahwin dengan anak murid saya sendiri! Dahlah dengan anak murid nakal macam awak ni!" - Areena Uqasyah.

✨🦋✨

" Umariff terlalu muda untuk jadi suami awak, Areena. Apa kata awak minta cerai? Dan saya janji... Saya akan halalkan awak dengan secepatnya." - Azrin.

" Entahlah cikgu Azrin. Bukan semudah itu saya nak minta cerai. Sejak kebelakangan ni, banyak sangat yang berubah pada diri dia." - Areena Uqasyah.

✨🦋✨

" Lagi sekali cikgu cuba kacau isteri saya! Jangan ingat cikgu akan pijak lagi bangunan sekolah ni! Saya suami dia! Pandailah saya jaga isteri saya walaupun saya masih budak SPM!" - Datu Umariff.

" Kau fikir dia nak terima budak mentah macam kau jadi suami dia ke?" - Azrin.

✨🦋✨

" Saya tak nak cikgu bermesra sangat dengan cikgu Azrin tu! Ingat sikit! Memang saya ni anak murid cikgu! Tapi di sekolah atau pun di rumah! Saya masih suami cikgu! Jadi hormat saya!" - Datu Umariff.

" Eleyh! Awak bercakap dengan Aidina boleh pula! Jumpa perempuan cantik terus lupa bini!" - Areena Uqasyah.

" Aidina kawan saya! Cikgu isteri saya! Dan kalau cikgu tanya siapa yang saya cinta dan saya sayang! Awak, Areena Uqasyah!" - Datu Umariff.

✨🦋✨

Benarkah? Atau hanya rekaan saja kata - kata lelaki itu. Areena takkan semudah itu percaya akan kata - kata murid nakalnya itu. Mungkin lebih menarik kata - kata cinta dari suaminya!

Lelaki nakal! Buaya! Mana mungkin dia akan mudah percaya!

Bagaikan satu mimpi saja! Di sebabkan mulut masin anak pelajar kelasnya. Membuatkan benda yang mustahil bagi dirinya dan Umariff benar - benar berlaku!

Ajaib!

Budak SPM itu SUAMI aku!! ( C )Where stories live. Discover now