Pov Areena
Aku turun dari motor besar milik suami aku. Melopong besar mulut aku apabila melihat rumah Umariff. Besar gila! Betul ke duduk seorang diri?
" Cikgu tengok apa sampai melopong?"
Aku berkalih apabila di tegur. Terlihat suamiku sedang menanggalkan topi keledarnya dari kepala. Bukan main lagi gayanya membuka dengan tolakkan rambut perang semula jadinya ke belakang.
" Betul ke ni rumah awak?" Soal aku masih tidak percaya.
" Betulah... Dulu rumah mama dengan papa duduk sini. Lepastu dorang pindah... Dorang hadiahkan saya rumah ni." Terang Umariff terus mencabut kunci di motornya.
" Jomlah... Saya penat ni. Saya tunjukkan bilik cikgu kat mana eh? Lepastu... Jangan ganggu saya tido!" Pesan awal Umariff kepada aku.
Huh!
Aku ikut langkah Umariff dari belakang. Rasa kekok pun ada juga. Iyelah... Tak sangka suami aku adalah anak muridku sendiri. Sudahlah murid yang paling aku geram dengan perangainya.
Umariff berhenti di depan sebuah bilik. Besar pintu biliknya. Ya Allah... Bagaikan rumah angkatan - angkatan raja saja.
" Ni bilik cikgu." Ujar Umariff sambil membuka pintu bilik itu untuk aku. Tidak tahulah buka untuk aku atau saja nak tunjuk dalam bilik itu bagaimana?
" Besarnya..." Tergamam juga aku melihat bilik itu. Bagaikan dua bilik saja.
" Tu apa? " Soalku apabila terlihat dinding seperti cermin saja.
" Ouh... Tu tandas. Memang dinding clear." Ujar Umariff.
" Err... Seriuslah?" Terkejut aku mendengarnya.
" Jangan risau... Cikgu kuncilah pintu kalau nak mandi. Tak adalah saya ni gatal nak tengok isteri saya mandi. Tapi kalau isteri saya ni pemurah orang... Apa salahnyakan?" Umariff menjongketkan keningnya ke arah aku.
Aku membalas dengan renungan tajam. Ada saja akal nakal di fikirannya itu.
" Awak jangan nak gatal! Ingat sikit! Awak tu budak bawah umur! Tak boleh tengok benda yang lapan belas ke atas lagi!" Pesanku.
" Eleyh! Kalau saya dah lapan belas ke atas sekali pun! Haram juga saya tengok benda yang bukan muhrim saya! Lainlah cikgu! Saya dah cukup umur ke belum ke! Cikgu isteri saya! Jadi tak salah!" Ceramah Umariff pula pada aku.
" Sudahlah! Menjawab saja!" Geram aku jadi.
" Inilah perempuan! Semua nak betul! Orang dah tegur tu terima jelah!" Marah Umariff sambil bercekak pinggang.
Aku memutar bebola mata. Iye! Aku tahu aku salah! Dah aku perempuan! Memang semua nak betulkan? Fahamkan jelah!
" Okeylah... Saya ngantuk. Nanti kalau ada apa - apa... Boleh ketuk bilik saya kat depan bilik cikgu ni. Tapi minta maaflah ye cikgu... Awal - awal saya bagitahulah ye... Bilik saya ni ada kolam privite. Jadi... Jangan jeles ye!" Senyuman sinis Umariff.
" Ergh! Tak ada masalah! Dahlah..."
" Okey! Selamat malamlah ye cikgu..." Ucap Umariff terus berlalu pergi.
Baru saja aku ingin membuka langkah masuk ke dalam bilik. Tiba - tiba pula bahu aku di sentuh oleh seseorang membuatkan jantung aku hampir luruh.
Umariff!
" Apa awak ni!" Geram aku. Dada di pegang dan di usap.
" Terkejut ke?" Soal Umarifg dengan sengihan.
" Iyerlah! Sakit jantung saya!" Marahku geram dengan mengusap dada.
YOU ARE READING
Budak SPM itu SUAMI aku!! ( C )
RomansaAMARAN‼️ Cerita ini di reka sepenuh oleh saya. Tidak berkait dengan yang hidup atau pun yang sudah kembali menghadap Ilahi. ✨🦋✨ Cerita ini mengisahkan tentang seorang guru perempuan muda yang di pindahkan ke SMK Seri Mahkota. Dia menja...