Umariff mengenakan baju kotak ayah mertuanya saja dek terlupa pulang hanya sekilas pinggang saja. Areena suka melihat sang suami dengan pakaian kampung seperti itu.
Dalam sebuk Umariff menilik dirinya di depan cermin. Matanya tiba - tiba saja terpandang si isteri yang kusyuk melihatnya melalui pantulan cermin.
Umariff berkalih dan tersenyum ke arah sang isteri. Dia membuka langkah mendekati Areena. Areena tersentak akan si suami yang perasan dirinya memandang.
" Sayang tak nak ikut ke?" Soal Umariff dengan jongketan kening.
" Tak naklah... Nyamuk je dalam kebun pisang tu." Ujar Areena dengan muncung mulutnya.
" Hmm... Kalau abang kena ngorat dengan ratu diva kat kampung ni macam mana?" Soal Umariff dengan senyuman senget.
" Eleyh... Kata jelah awak teringin nak pasang duakan! Belajar pun tak habis lagi!" Areena menjeling suaminya.
Sakit puka hati dia mendengar gurauan suaminya. Apa? Nak sangat ratu diva tu? Pergilah!
" Alolo... Panjangnya muncung cikgu saya ni?" Ujar Umariff sengaja mengusik isterinya.
" Apa cikgu! Ouh... Waktu nak manja - manja. Pandai bersayang - sayang. Bila nak pasang baru bercikgu - cikgu! Lelaki!" Ujar Areena geram.
Tanpa mendengar pujuk manja suaminya. Areena terus bangkit dari kedudukan. Tapi pantas tangannya di sambar oleh suaminya. Dia terduduk di atas riba sang suami.
" Apa ni! Lepaslah!" Rimas Areena.
" Abang gurau je... Sikit - sikit merajuk. Memang isteri abang ni kuat merajuk ke?" Selamba Umariff menarik pipi sang isteri.
" Sakitlah! Suka hati sayalah!" Areena berkalih ke arah lain.
" Ala-"
" Umariff... Jomlah. Nampak macam nak ujan je langit tu. Baik kita gi cepat." Ajakkan ayah mertuanya di muka pintu.
Areena terus bangkit dari kedudukan. Dia tertunduk malu. Haih... Pasti abahnya nampak.
" Baik bah... Sayang. Nanti abang pujuk tau. Abang nak amik pishang ngan abah. Nanti sayang masakkan untuk abang." Bisik Umariff.
" Masaklah sendiri!" Areena menjeling saja suaminya.
" Ala Umariff! Bini kau tak nak masak? Aku boleh masakkan." Ujar ibu mertuanya mencela.
Areena mengetap bibir geram. Untung betul jadi menantu kesayangan. Semua benda dapat! Macam Areena pula yang menjadi anak angkat dalam keluarga.
" Hmm... Dah Uma. Jom!" Ajakkan abah Areena.
Umariff mengangguk kecil dan bangkit dari kedudukan. Sebelum dia mengatur langkah keluar dari bilik. Dia mendekatkan bibirnya di cuping telinga sang isteri.
" Tunggu abang balik tau..." Bisik Umariff.
Areena mencerlung tajam suaminya. Tetapi tanpa Areena sedar. Pipinya sudah pun berona merah kemerahan. Bagaimana lelaki yang tidak cukup umur seperti Umariff boleh membuatkan hatinya tidak dapat berdegup normal seperti orang lain.
Sibuk Areena sedang menyiram pokok bunga di halaman rumah kampungnya. Satu jeritan garau seseorang membuatkan dia berkalih.
Terkejut Areena pabila badannya di peluk oleh seseorang. Pantas tangan menolek sedikit tangannya yang memeluk dirinya bagi melihat wajah lelaki tersebut.
" Weh! Areena! Ni akulah!" Teruja lelaki itu.
Areena menayangkan sengihan kekok. Dia cuba mengingati lelaki itu. Tapi ingat - ingat lupa saja.
YOU ARE READING
Budak SPM itu SUAMI aku!! ( C )
RomanceAMARAN‼️ Cerita ini di reka sepenuh oleh saya. Tidak berkait dengan yang hidup atau pun yang sudah kembali menghadap Ilahi. ✨🦋✨ Cerita ini mengisahkan tentang seorang guru perempuan muda yang di pindahkan ke SMK Seri Mahkota. Dia menja...