البارت الـ¹⁹ لـ «صقر الليل»

2.1K 72 18
                                    

البارت الـ¹⁹
لـ «صقر الليل»
فيروز مغـازى.

طبعاً بقدم كااامل اسفى ع التاخير، بس حقيقي غصب عنى، الكلية حوراتها كتيرة بجد ده غير انى كنت تعبانة اساساً.

ومش بعرف أمسك الفون حتى، فسامحونى، وان شاء الله فى اقرب وقت هنزل الى بعده، متنسوش الفوت عشان أكمل عايزة البارت ده يوصل لـ 30 فوت.

**************************
عاصي أتصدم من طلبها قصاد الكل، بصلها شاف فى عيونها نظرة ترجى، كأنها بتترجاه يوافق على عرض زواج مكنش على البال ولا ع الحسبان.

جمالات شهقت: أيه الجراءة دى بتطلبيه كده عادى !! مش كان زمان الراچل اللى بيطلب يد الست، ولا الدنيا اتغيرت بنات اخر زمن.

عاصي بهدوء: أمى بعد اذنك، إبتسام أنا كنت عرضت عليها الچواز من لما شوفتها بس هى رفضت عشان كارما وچوازى منها..

إبتسام حست بالخزى من نفسها، بصتله ممتنة ليه لانه أنقذها من كلام مكنتش عايزة تسمعه.

سلامة بضجر: تتچوزها بتاع ايه يا عاصي!!

عاصي قرب مسك ايد إبتسام مبتسم:

- مش يمكن مُعچب بيها!! ومرتحلها!!

إبتسام اتصدمت: إيه!!

عاصي همس بصوت واطى: كملى معاى الحوار والأكيد هنتكلم فى كل حاچة يا إبتسام.

إبتسام بخجل وحرج: ممش عارفة اقولك ايه.

عاصي ببعض الجدية: ولا حاچة ده واچبى تجاه إنسانة زيك يا إبتسام.

جمالات اضيقت: بس يا عاصي إبتسام البلد كلها عارفة كانت حالاتها ايه، وجت هنا ازاى.

عاصي بجدية: محدش ليه صالح بحاچة يا أمى إبتسام هتبقي مرتى أنا، واللى هيچيب سيرتها على لسانه هقتله..

إياد: خلاص اتحلت يلا بقي عشان نكتب الكتاب، هات المأذون يا فارس.

فارس بضيق: أنا مش قاعدلكم فيها، ومش راضي عن الچوازة دى.

سابهم وطلع، ميسون طلعت وراه مخنوقة.

سحر بصت لهمسة بضيق وقالت لكارما:

- أنا عمرى ما هنسي أهانة همسة لينا ولو كنتِ هتتچوزى ولدها فأنا عمرى ما هفرح.

كارما بحزن: ليه بس ياما.

سحر بخنقة: أنتِ هتقدرى تنسي أهانتها لينا!

كارما تنهدت: سيبي كل حاجة لوقتها ياما، أنا بس عايزة إياد، بعد ما نتجوز انا وهو ليا كلام تانى مع مامته، متشغليش بالك أنتِ.

سحر سكتت والكل وافق، آسر جاب بدلة لـ إياد طبعاً وفستان لإبتسام اللى كانت حاسة بالفرحة بعاصي رغم كل اللى حصل..

إبتسام جهزت وحطت اللمسات الاخيرة على شكلها من ميكب وبرفيوم ومن بعدها بصت لطلتها فى المراية متنهدة بحرارة:

صقر الليل «كاملة» Where stories live. Discover now