البارت الـ²⁷ لـ «صقر الليل»

2K 78 8
                                    

البارت الـ²⁷
لـ « صقر الليل »
فيروز مغازى.

☆ متنساش تصلى على النبي ❤

*********************************

ياسمين بقلق: مالها نوران يا فريدة.

فريدة بتعيط: فجاة أغمى عليها، قلقت وخدتها أنا للمستشفى، والدكتور قالى انها لازم تدخل عمليات النهاردة وحالاً، حالتها مش متحملة وانا لوحدى هنا.

ياسمين اتفزعت وعيونها دمعت: طب أنا جاية حاالاً تممى كل الاجراءات، وخليهم يجهزوها للعمليات.

قفلت مع فريدة بتعيط برعب ومشتتة، وكانت هتقع أكتر من مرة، وساهر بيسندها، نزلت بتجرى ركب هو وهى العربية، وأنطلقت بتسزق بسرعه عالية بتعيط، وخايفة على صحبتها، وصاحبة عمرها، بتدعى بدموع ربنا ينجيها وينور وشوها، ويشفيها من مرضها..

وصلت لقت نوران فاقت على سريرها ومربعة ايدها بتعب والاصرار باين ع ملامحها:

- مش هسكت الا لما أعرف أنا هنا ليييه، عندى ايه!!

فريدة بتعيط بتوتر: يا حبيبتى أبوس ايدك..

نوران بغضب: عااايزة أعرف ليييه هدخل عمليات.

ياسمين بدموع: نوران عشان خاطري، هتروحى منى.

نوران بصتلها بتعب: بصي بنتك مش عايزة تقولى يا حبيبتى، عايزة أعرف ماالى.

الدكتور دخل: طب ياريت تمسكى اعصابك، عشان بس العملية تنجح.

نوران بصتله وقلقت: ععندى ايه !!

الدكتور بص لياسمين بقلة حيلة وقال لنوران: عندك كانسر فى المخ، ولازم دلوقتي نعملك عملية نستاصل المرض قبل ما ينتشر لان تحول من الحميد للخبيث.

نوران همدت وعيونها دمعت، حست ان دنياها بتلف بيها من الصدمة، كلام كانت بتسمع عنه، دلوقتي ازى هى بتعانى من مرض زى ده، طب من امتى وهى كده من امتى عندها الكانسر، وأمير عارف حالتها !!!!

ياسمين حضنتها بتعيط: خبينا عنك عشان متتعبيش يا نوران، أمير كان خايف عليكى.

نوران دموعها نزلت: وهو عارف يا ياسمين !!

ياسمين بدموع: كان عارف بس قالى انه هيخبى عنك عشان انت هتتحسسي وهتتعبى أكتر.

نوران بدموع: عشان كده مكنش عايزنى أحمل.

ياسمين: عشان كده.

نوران بمرارة ووجع: وعشان كده، كان حنين عليا وكل يوم يدلعنى ويخرجنى، كنت فاكرة انى كان حبنى بس هو كان شفقان بس عليا يا ياسمين.

ياسمين بنفى: لا أمير بيحبك عمره ما حب زيك.

نوران بدموع ووجع: طب كلميه عايزاه جمبى قبل ما أدخل العمليات، عايزاه معايا يا ياسمين.

صقر الليل «كاملة» Where stories live. Discover now