البارت الـ⁴⁰ لـ «صقر الليل»

2K 65 86
                                    

البارت الـ⁴⁰
لـ « صقر الليل»
بقلمى فيروز مغازى.

☆ متنسوش الفوت يا قمراتى ❤

*********************************

كان كل تفكيره ان إيلاف بِعدت عشان مصطفى !!

فاق على صراخ بتول وخبطها على الباب.

لانها مقدرتش تصمد وخبطت على الباب بقوة كبيرة، وهى بتصرخ من برة مصطفى اتصدم وعرف صوتها، إنما إيلاف اترعبت وكانت هتهرب لجوة.

لكن !!!

قبل ما تتحرك الباب اتكسر كان يعقوب هو اللى كسره بكتفه من جنونه مقدرش يستنى حد يفتح حتى.

إيلاف مجرد ما شافته ضمت نفسها بتحاول تغطى نفسها، ايوة لبسها مش فاضح لكنها مش بنقابها.

يعقوب بصلهم هما الاتنين بسخرية:

- سلوى ومصطفى !! مش كنتِ تقوليلى انه عاجبك، بدل ما كنتِ طلعتى بقصة الشهرة و الاستغلال !!

كمل بيوجه كلامه لمصطفى:

- وأنتَ بقي المفروض اخويا، سندى واللى المفروض يحافظ على شرفى وعرضي، تقوم أنتَ تكسرنى !!

مصطفى بسرعة: يعقوب والله وغلاوتك عندى أنتَ فاهم غلط، الموضوع مش كده.

يعقوب فاجه بلكمة قوية نترته للخلف واعصابه كلها بايظة، شده من ياقته ولسه هيضربه تانى.

إيلاف تدخلت بعياط: يعقوب قسماً بالله مصطفى مش وحش، ولا احنا غلطنا اساساً.

يعقوب ساب مصطفى وبصلها وشرارت الغضب فى عيونه، وعيونه لونها أحمر قاتم، بيتنفس بسرعة زى مايكون بينهج، وصوت انفاسه عالية..

إيلاف خافت منه: يعقوب ممكن تسمعنى أنا..

يعقوب بكل ما فيه من وجع ضربها بقلم قوى، وقبض على شعرها اللى كان على كتفها وصرخ فيها:

- أنتِ ميييين !!! قوليلى أنتِ مين !!

إيلاف بوجع والم: انا اللى عشت عمرى بحبك.

يعقوب بسخرية: لا أنتِ واحدة رخيصة، بتمشي ورا مصلحتك الفلوس والشهرة، واحدة كل مهمتها فى الحياة كسر القلوب، أنتِ واحدة ملكيش ملة..

إيلاف بدموع: معقول معرفتنيش طول الفترة الى انا عشتها معاك، معقول بتظلمنى بالطريقة دى.

يعقوب شد شعرها بقوة: لا معرفكيش أنتِ واحدة غريبة عنى، واحدة معرفهاش.

مصطفى لسه هينطق.

بتول بشراسة وقفته:

- إياك تحاول تقرب منها تانى، وهتطلقنى اتفضل كده طلقنى وسيب أخوك يعلمها الادب.

مصطفى صرخ بصوت عالى: بس بقي كفاية، كفاية ظلم، محدش فينا خاين، إيلاف مظلومة يا بتول.

هنا بجد حس انه هيظلمها زيادة لو متكلمش.

صقر الليل «كاملة» Where stories live. Discover now