البارت الـ³⁹ لـ «صقر الليل»

2.1K 72 53
                                    

البارت الـ³⁹
لـ «صقر الليل»
بقلمى فيروز مغازى.

اولاً اسفة جداً على التاخير سامحونى عندى كمية مواد بالهبل وكل يومين عندى امتحان 🙂💔.

ثانياً أنا يمكن ايوة اتاخرت عشان عندى امتحانات، لكن فى سبب تانى لتاخيري ده وهو ان البارت مش يجيب التفاعل اللى عايزاه رغم انى بتعب فيه.

وللعلم تفاعلكم ليه دور كبير فى الهامى، يعنى على قد ما تقدورا حطوا فووت وكومنتش عشان يبقـى عندى شوية شغف ابدا فى البارت حتى 🥺❤.

وأخيرا رغم كل ده وحشتووونى جداً ❤❤.

***********************************

مهاب : طيب شكراً لاضافة معلوماتك الثمينة عرفنا انك دكتورة وانك ولدتى مرات عمى فى ابنها المتوفى

أسمهان ضحكت: متوفى !! ازاى بس وانت واقف هنا قدامى دلوقتي !! ايوة مانا نسيت اقولك قاسم ابوك وهم روميساء اللى هى مامتك انك مُت واخدك منها.

خلانى ابدلك بعيل ميت وافهم روميساء انك مُت.

مهاب اتلجم: ايه !!

ياسمين بسرعة دمعت: أسمهان لو بنتك غالية عندك طلعى مهاب من الموضوع.

مهاب بص لياسمين ووشه شاحب:

- قصدك ان ان اللى قالته صح !!

ياسمين دموعها نزلت وسكتت.

أسمهان بسخرية: أنتَ لسه بتسال !!

مهاب صرخ بجنون: أنتَ تطلعيلى برة بدل ما اعمل جناية وأقتلك، فاهمة ولا لا !!

أسمهان ببرود: طالعة اساساً.

وخدت بعضها ومشيت بعد ما فجرت قنبلة كبيرة هدت مهاب وهو واقف، كسرته وخلته تايه !!  

بص لياسمين وسال بصوت مهزوز:

- فهمينى يا أمى، قوليلى ان اللى سمعته ده كله غلط، أنا مش عايز اصدقها، هى أكيد كدابة.

ياسمين بدموع حضنت ملامحه: أنا اسفة، سامحنى اقسملك مكنتش بتمنى اشوف وجعك ده.

مهاب وعيونه دمعت: أمى متقوليش كده أنا مستحيل اصدق انى عشت حياتى كلها فى كدبة.

روميساء وانفجرت بوجع: متقولهاش هى امى انا امك انا وبس يا مهاب، أنتَ ابنى ومدام عرفت يبقا أنا مش هفرط فيك مهما كانت الظروف فاهمنى.

قربت وشدته لحضنها بتعيط:

- آن الأوان اخدك فى حضنى، وأنت عارف انى شلتك فى بنى تسع شهور، آن الأزان تعوضنى عن سنين كنت فيها زى الميتة وعايشة على طيفك يابنى.

مهاب ثبت فى مكانه، وكأن الدنيا وقفت بيه هنا، زقها برفق بيحاول يبقي هادى، لان أكيد اللى هيا بتقوله ده مش حقيقة، بصلها كان لأول مرة يلاحظ ان فى شبه كبير بينهم، عيونها البندقى ولون شعرها..

صقر الليل «كاملة» Where stories live. Discover now